FTR513 Pediatrik Rehabilitasyonİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR513
Ders İsmi: Pediatrik Rehabilitasyon
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. EMİNE ATICI
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi DERYA AZİM
Doç. Dr. MEHMET YANARDAĞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin sonunda öğrenciler;
Prenatal, postnatal nedenlere bağlı olarak çocuklarda görülebilecek bozuklukları, aktivite kısıtlanmalarını fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını öğrenir
Dersin İçeriği: Serebral Palsi değerlendirme yöntemleri
Down sendromu
Muskuler distrofiler
Otizm

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu dersin sonunda öğrenciler; Prenatal, postnatal nedenlere bağlı olarak çocuklarda görülebilecek bozuklukları öğrenir.
2) Bu dersin sonunda öğrenciler; aktivite kısıtlanmalarını fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını öğrenir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Serebral Palsi Pediatric Physical Therapy,Lippincott Williams & Wilkins
2) Serebral Palsi Pediatric Physical Therapy,Lippincott Williams & Wilkins
3) Serebral Palsi Pediatric Physical Therapy,Lippincott Williams & Wilkins
4) Serebral Palside Yürüme Analizi Pediatric Physical Therapy, Lippincott Williams & Wilkins
5) Down Sendromu Pediatric Physical Therapy, Lippincott Williams & Wilkins
6) Down sendromu Pediatric Physical Therapy, Lippincott Williams & Wilkins
7) muskuler distrofi Pediatric Physical Therapy, Lippincott Williams & Wilkins
8) Vize sınavı Pediatric Physical Therapy, Lippincott Williams & Wilkins
9) Otizm Pediatric Physical Therapy, Lippincott Williams & Wilkins
10) Otizm Pediatric Physical Therapy, Lippincott Williams & Wilkins
11) Vaka çalışmaları Öğrenci sunumları Literatür Derleme Sunumları https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
12) Vaka çalışmaları Öğrenci sunumları Literatür Derleme Sunumları https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
13) Vaka çalışmaları Öğrenci sunumları Literatür Derleme Sunumları https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
14) Vaka çalışmaları https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
15) Final sınavı Pediatric Physical Therapy, Lippincott Williams & Wilkins

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Pediatric Physical Therapy, Lippincott Williams & Wilkins, 2015
Diğer Kaynaklar: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Programdan mezun olanlar Bilim Uzmanı ünvanı alacaklardır.
1) Programdan mezun olan öğrenciler: kamu ve özel hastaneler, rehabilitasyon merkezleri, ortez-protez üniteleri, okullar, endüstri alanları, spor kulüpleri, huzur evleri, mesleki rehabilitasyon merkezleri, kaplıca merkezleri, termal oteller, engelli / özürlü merkezleri / okulları, fitnes merkezleri vb. yerlerde çalışabilir.
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitimi veren okulların lisans ve lisansüstü kuramsal / uygulamalı eğitimlerinin yürütülmesinde görev alabilirler.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Programdan mezun olanlar Bilim Uzmanı ünvanı alacaklardır.
1) Programdan mezun olan öğrenciler: kamu ve özel hastaneler, rehabilitasyon merkezleri, ortez-protez üniteleri, okullar, endüstri alanları, spor kulüpleri, huzur evleri, mesleki rehabilitasyon merkezleri, kaplıca merkezleri, termal oteller, engelli / özürlü merkezleri / okulları, fitnes merkezleri vb. yerlerde çalışabilir.
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitimi veren okulların lisans ve lisansüstü kuramsal / uygulamalı eğitimlerinin yürütülmesinde görev alabilirler. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 30
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 80
Sunum / Seminer 16 80
Final 16 80
Toplam İş Yükü 240