BDY601 İleri Beslenmeİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Beslenme ve Diyetetik (DR) (Yüksek Lisans Dereceli) Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Beslenme ve Diyetetik (DR) (Yüksek Lisans Dereceli)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BDY601
Ders İsmi: İleri Beslenme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 15
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HANDE ÖNGÜN YILMAZ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sağlığın korunması ve devam ettirilmesinde insan beslenmesinin rolünün ayrıntılı olarak irdelenmesidir. Mikro besin öğeleri ve su metabolizmasının biyokimya, fizyoloji, toksikoloji ve beslenme bilimleri açısından değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Mikro besin öğelerinin özellikleri, biyokimyasal ve fizyolojik fonksiyonları, vitamin ve mineral etkileşimleri ile yetersizlik belirtileri ile toksik etkileri ders, tartışma ve öğrenci seminerleri şeklinde incelenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Beslenme ile ilgili önemli noktalarda ileri düzey bilgi sahibi olur,
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Mikro besin ögeleri ve sağlıkla etkileşimleri konusunda bilgi becerilerini uygulama yetkinliği kazanır,
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Beslenme ile ilgili yeni konularda tartışma yetkinliği kazanır (düşünme, bilgiye ulaşma, değerlendirme ve sentez edebilme)
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Beslenme alanında basılı materyalleri irdeler, derleyip sunar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel Giriş yok
2) Beslenmede mikro besin ögelerinin yeri yok
3) Yağda çözünen vitaminler ve sağlıkla olan etkileşimi (A, D) yok
4) Yağda çözünen vitaminler ve sağlıkla olan etkileşimi (E, K) yok
5) Suda çözünen vitaminler ve sağlıkla olan etkileşimi (Tiamin, Riboflavin, Niasin) yok
6) Suda çözünen vitaminler ve sağlıkla olan etkileşimi (B6, Folat, B12) yok
7) Suda çözünen vitaminler ve sağlıkla olan etkileşimi (C , Pantotenik asit, Biotin) yok
8) Mineraller ve sağlıkla olan etkileşimi (Kalsiyum, Fosfor) yok
9) Mineraller ve sağlıkla olan etkileşimi (Demir, Çinko, İyot) yok
10) Mineraller ve sağlıkla olan etkileşimi (Bakır, Selenyum, Krom, Flor) yok
11) Mikro besin ögeleri ve gen ekspresyonu yok
12) Pro- ve antioksidan olarak mikro besin ögeleri ve sağlıkla etkileşimleri yok
13) Sunum ve genel değerlendirme/tartışma yok
14) final yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Anlatım
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Diğer Kaynaklar: 1.Introduction to Human Nutrition (ISBN: 978-1-4051-6807-6); The Nutrition Society, 2nd Edition, Wiley-Blackwell Publishing. 2009.
2.Nutrition and Metabolism (ISBN: 978-1-4051-6808-3); The Nutrition Society, Wiley-Blackwell Publishing. 2011.
3.Metabolic Regulation: A Human Perspective, 3rd edition (ISBN: 978-1-4051-8359-8); Wiley-Blackwell Publishing. 2010.
4.Modern Nutrition in Health and Disease, 11th edition (ISBN: 978-1-6054-7461-8); Williams & Wilkins. 2014.
5.Biochemical and Physiological and Molecular Aspects of Human Nutrition, 4th edition (ISBN: 978-0-323-44181-0); Elsevier, 2019.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır.
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak.
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek.
7) anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır.
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak.
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek.
7) anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Sunum 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 87