Dersin Amacı: |
Otomotiv Aerodinamik ve Isıl Sistemler Kursunun amacı; Aerodinamik ve ısı transferinin temel prensipleri, aerodinamiğin otomobil tasarımındaki etkisi, araçlarda temel termik sistemler, termik sistemlerin tasarım ilkeleri, ısıl sistem tasarımıyla ilgili konfor ilkeleri ve ergonomi. |
Dersin İçeriği: |
Otomotiv Aerodinamik ve Isıl Sistemini Belirleyin. Müfredat
Otomotiv Aerodinamiğinin Kapsamı, Otomotiv Termal Sistemlerin Kapsamı, Taşıtlarda Bir Aerodinamik Tarihinin Belirlenmesi
Otomotiv Aerodinamiğinin Kapsamı, Otomotiv Termal Sistemlerin Kapsamı, Taşıtlarda Bir Aerodinamik Tarihinin Belirlenmesi
Akışkanlar Mekaniğinin Temellerini Belirlemek, Akışkanlar Dinamiğinin Temel Kavramlarını Belirlemek
Taşıtlar Üzerindeki Kuvvetler ve Anların Belirlenmesi, 1D Kütlenin Korunması, 1D Momentum Denklemi, 1D Enerjinin Korunumu
Statik basıncı tanımla, Kütlenin Kütlenin Korunması, 3D Momentum Denklemini Belirle
Kütlenin Kütlenin Korunumunu Belirleyin, • 3D Momentum Denklemi, 3D Enerji Denklemi, Boyutsuzlaştırma
Sınır Tabakası Kavramını, Kesme Streslerini Belirle
Basınç Dengesi, Sürtünme, Bir Otomobilin Sürtünme Katsayısının Kestirimi, Sürüklemenin Önemi, Dönem Projelerinin Tanınması
Bir Otomobil Performansını, Rüzgar Tünellerini, Similitesini Belirleyin
Buzdolapları ve ısı pompaları kavramlarını, ideal buhar sıkıştırmalı soğutma devrini, gerçek buhar sıkıştırmalı soğutma devrini tanımlayabilecektir.
Bir Otomobilin Soğutma Sistemini Belirleyin
Motorlu taşıtların ısıtma, havalandırma ve iklimlendirme özelliklerini tanımlayabilecektir.
Proje sunum tekniklerini gösterebilirler. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Otomotiv Aerodinamik ve Isıl Sistemini Belirleyin. Müfredat |
|
2) |
Otomotiv Aerodinamiğinin Kapsamı, Otomotiv Termal Sistemlerin Kapsamı, Taşıtlarda Bir Aerodinamik Tarihinin Belirlenmesi |
|
3) |
Akışkanlar Mekaniğinin Temellerini Belirlemek, Akışkanlar Dinamiğinin Temel Kavramlarını Belirlemek |
|
4) |
Taşıtlar Üzerindeki Kuvvetler ve Anların Belirlenmesi, 1D Kütlenin Korunması, 1D Momentum Denklemi, 1D Enerjinin Korunumu |
|
5) |
Statik basıncı tanımla, Kütlenin Kütlenin Korunması, 3D Momentum Denklemini Belirle |
|
6) |
Kütlenin Kütlenin Korunumunu Belirleyin, • 3D Momentum Denklemi, 3D Enerji Denklemi, Boyutsuzlaştırma |
|
7) |
Sınır Tabakası Kavramını, Kesme Streslerini Belirle |
|
8) |
Basınç Dengesi, Sürtünme, Bir Otomobilin Sürtünme Katsayısının Kestirimi, Sürüklemenin Önemi, Dönem Projelerinin Tanınması |
|
9) |
Ara sınav |
|
10) |
Bir Otomobil Performansını, Rüzgar Tünellerini, Similitesini Belirleyin |
|
11) |
Buzdolapları ve ısı pompaları kavramlarını, ideal buhar sıkıştırmalı soğutma devrini, gerçek buhar sıkıştırmalı soğutma devrini tanımlayabilecektir. |
|
12) |
Bir Otomobilin Soğutma Sistemini Belirleyin |
|
13) |
Motorlu taşıtların ısıtma, havalandırma ve iklimlendirme özelliklerini tanımlayabilecektir. |
|
14) |
Proje sunum tekniklerini gösterebilirler. |
|
15) |
Final sınavı ile öğrencileri değerlendirmek |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
12) |
otomotiv mühendisliği uygulamalarına yönelik türevsel denklemleri de içerecek biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık; kimya, matematiğe dayalı fizik, dinamik, yapısal mekanik, malzemelerin yapıları ve özellikleri, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, üretim süreçleri, elektronik ve kontrol, taşıt elemanları tasarımı, taşıt dinamiği, taşıt tahrik ve güç sistemleri, otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve taşıt doğrulama testleri konularında bilgi; bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi; kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi; taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi. |
|