PAT519 Seminerİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Patlayıcı Mühendisliği (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Patlayıcı Mühendisliği (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PAT519
Ders İsmi: Seminer
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 0 0 10
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SADETTİN BAĞDATLI
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi SADETTİN BAĞDATLI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin patlayıcı mühendisliği alanı kapsamında belirli bir konu doğrultusunda problem tanımlayabilmesi ve problemin çözümüne yönelik seminer niteliğinde çalışması yapmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Öğrenci, danışmanın yönlendirmesinde; seçip hazırladığı seminer çalışmasını sunar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Alanıyla ilgili literatüre hakim olur
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Akademik araştırma yapabilir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Hazırladığı çalışmayı sunabilir
Öğrenme Yetkinliği
1) Akademik makaleleri takip edebilir
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Proje planlayabilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilimsel araştırma yöntemleri, literatür tarama yöntemleri.
2) Bilimsel araştırma yöntemleri, literatür tarama yöntemleri.
3) Öğrencinin bireysel çalışması
4) Öğrencinin bireysel çalışması
5) Öğrencinin bireysel çalışması
6) Ara değerlendirme
7) Öğrencinin bireysel çalışması
8) Öğrencinin bireysel çalışması
9) Öğrencinin bireysel çalışması
10) Öğrencinin bireysel çalışması
11) Ara değerlendirme
12) Genel kontrol ve düzeltmeler
13) Sunum hazırlığı
14) Seminer sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok
Diğer Kaynaklar: Yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Öğrencilerin, lisans seviyesinde edinmiş oldukları yer bilimleri ve fen bilimleri alanlarındaki teorik bilgiler, patlayıcı mühendisliği uygulamaları doğrultusunda detaylandırılarak ilgili konularda uzmanlaşmaları sağlanır.
2) Öğrenciler, lisans seviyesinde almış oldukları bilgilerin, patlayıcı mühendisliği planlama ve uygulamalarında nasıl faydalanılabileceğini kavrar.
3) Patlatmalı kazı uygulamaları için planlama ve ön tasarım yapabilir.
4) Patlatma kaynaklı çevresel sorunları tahmin eder, sorunların önlenebilmesi veya sınırlanabilmesi için çalışmalar yapar.
5) Uygulamalarda ihtiyaç duyulan malzeme ve ekipmanların özelliklerini bilir.
6) Patlayıcı Mühendisliği ile ilgili gelişmeleri takip eder.
7) Çalışma sonuçlarını değerlendirir, verimin artırılabilmesi için düzenlemeler yapabilirler.
8) Patlatmalı kazı uygulamalarını planlayıp, yönetebilirler.
9) Alanı ile bilimsel ve teknik ilgili araştırmalar yapabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Öğrencilerin, lisans seviyesinde edinmiş oldukları yer bilimleri ve fen bilimleri alanlarındaki teorik bilgiler, patlayıcı mühendisliği uygulamaları doğrultusunda detaylandırılarak ilgili konularda uzmanlaşmaları sağlanır. 2
2) Öğrenciler, lisans seviyesinde almış oldukları bilgilerin, patlayıcı mühendisliği planlama ve uygulamalarında nasıl faydalanılabileceğini kavrar. 2
3) Patlatmalı kazı uygulamaları için planlama ve ön tasarım yapabilir. 2
4) Patlatma kaynaklı çevresel sorunları tahmin eder, sorunların önlenebilmesi veya sınırlanabilmesi için çalışmalar yapar. 2
5) Uygulamalarda ihtiyaç duyulan malzeme ve ekipmanların özelliklerini bilir. 4
6) Patlayıcı Mühendisliği ile ilgili gelişmeleri takip eder. 5
7) Çalışma sonuçlarını değerlendirir, verimin artırılabilmesi için düzenlemeler yapabilirler. 4
8) Patlatmalı kazı uygulamalarını planlayıp, yönetebilirler. 4
9) Alanı ile bilimsel ve teknik ilgili araştırmalar yapabilir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Okuma
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sunum
Raporlama
Tez Sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Juri 1 % 85
Final 1 % 5
Rapor Teslimi 1 % 10
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 95
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 5
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 5 2 10
Arazi Çalışması 3 10 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 10 40
Sunum / Seminer 1 0 0
Proje 1 100 100
Rapor Teslimi 1 100 100
Juri 1 10 10
Toplam İş Yükü 290