Patlayıcı Mühendisliği (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PAT519 | ||||||||
Ders İsmi: | Seminer | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SADETTİN BAĞDATLI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi SADETTİN BAĞDATLI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin patlayıcı mühendisliği alanı kapsamında belirli bir konu doğrultusunda problem tanımlayabilmesi ve problemin çözümüne yönelik seminer niteliğinde çalışması yapmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Öğrenci, danışmanın yönlendirmesinde; seçip hazırladığı seminer çalışmasını sunar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilimsel araştırma yöntemleri, literatür tarama yöntemleri. | |
2) | Bilimsel araştırma yöntemleri, literatür tarama yöntemleri. | |
3) | Öğrencinin bireysel çalışması | |
4) | Öğrencinin bireysel çalışması | |
5) | Öğrencinin bireysel çalışması | |
6) | Ara değerlendirme | |
7) | Öğrencinin bireysel çalışması | |
8) | Öğrencinin bireysel çalışması | |
9) | Öğrencinin bireysel çalışması | |
10) | Öğrencinin bireysel çalışması | |
11) | Ara değerlendirme | |
12) | Genel kontrol ve düzeltmeler | |
13) | Sunum hazırlığı | |
14) | Seminer sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Öğrencilerin, lisans seviyesinde edinmiş oldukları yer bilimleri ve fen bilimleri alanlarındaki teorik bilgiler, patlayıcı mühendisliği uygulamaları doğrultusunda detaylandırılarak ilgili konularda uzmanlaşmaları sağlanır. | ||||||||
2) Öğrenciler, lisans seviyesinde almış oldukları bilgilerin, patlayıcı mühendisliği planlama ve uygulamalarında nasıl faydalanılabileceğini kavrar. | ||||||||
3) Patlatmalı kazı uygulamaları için planlama ve ön tasarım yapabilir. | ||||||||
4) Patlatma kaynaklı çevresel sorunları tahmin eder, sorunların önlenebilmesi veya sınırlanabilmesi için çalışmalar yapar. | ||||||||
5) Uygulamalarda ihtiyaç duyulan malzeme ve ekipmanların özelliklerini bilir. | ||||||||
6) Patlayıcı Mühendisliği ile ilgili gelişmeleri takip eder. | ||||||||
7) Çalışma sonuçlarını değerlendirir, verimin artırılabilmesi için düzenlemeler yapabilirler. | ||||||||
8) Patlatmalı kazı uygulamalarını planlayıp, yönetebilirler. | ||||||||
9) Alanı ile bilimsel ve teknik ilgili araştırmalar yapabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Öğrencilerin, lisans seviyesinde edinmiş oldukları yer bilimleri ve fen bilimleri alanlarındaki teorik bilgiler, patlayıcı mühendisliği uygulamaları doğrultusunda detaylandırılarak ilgili konularda uzmanlaşmaları sağlanır. | 2 |
2) | Öğrenciler, lisans seviyesinde almış oldukları bilgilerin, patlayıcı mühendisliği planlama ve uygulamalarında nasıl faydalanılabileceğini kavrar. | 2 |
3) | Patlatmalı kazı uygulamaları için planlama ve ön tasarım yapabilir. | 2 |
4) | Patlatma kaynaklı çevresel sorunları tahmin eder, sorunların önlenebilmesi veya sınırlanabilmesi için çalışmalar yapar. | 2 |
5) | Uygulamalarda ihtiyaç duyulan malzeme ve ekipmanların özelliklerini bilir. | 4 |
6) | Patlayıcı Mühendisliği ile ilgili gelişmeleri takip eder. | 5 |
7) | Çalışma sonuçlarını değerlendirir, verimin artırılabilmesi için düzenlemeler yapabilirler. | 4 |
8) | Patlatmalı kazı uygulamalarını planlayıp, yönetebilirler. | 4 |
9) | Alanı ile bilimsel ve teknik ilgili araştırmalar yapabilir. | 5 |
Alan Çalışması | |
Okuma | |
Proje Hazırlama | |
Tez Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Sunum | |
Raporlama | |
Tez Sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Juri | 1 | % 85 |
Final | 1 | % 5 |
Rapor Teslimi | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 95 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 5 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 5 | 2 | 10 |
Arazi Çalışması | 3 | 10 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 10 | 40 |
Sunum / Seminer | 1 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 100 | 100 |
Rapor Teslimi | 1 | 100 | 100 |
Juri | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 290 |