Patlayıcı Mühendisliği (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PAT521 | ||||||||
Ders İsmi: | Yol-Kanal Patlatması Tasarımı | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SADETTİN BAĞDATLI | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders kapsamında, yol ve kanal inşaat aşamaları ile yol ve kanallarda uygulanan patlatmalı kazı teknikleri, hesaplamaları ve modellemeleri öğretilmektedir. |
Dersin İçeriği: | Yol inşaatı teknikleri, yol inşaat aşamaları, şev ve yarma kazıları, patlatmalı şev kazı hesaplamaları, ön kesme metotları, kanal kazı yöntemleri, patlatmalı kanal kazı hesaplamaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders hakkında bilgilendirme. Yol inşaatı hakkında genel bilgiler. | |
2) | Yol inşaat yöntemleri | |
3) | Yol inşaat aşamaları | |
4) | Şev planlama adımları | |
5) | Patlatmalı şev kazı planlaması | |
6) | Ön kesme uygulamaları | |
7) | Patlatmalı yarma kazı modelleri | |
8) | Patlatmalı yarma kazı modelleri | |
9) | Kanal kazısı yöntemleri | |
10) | Kanal kazısı yöntemleri | |
11) | Kanal kazısı patlatma modelleri | |
12) | Kanal kazısı patlatma modelleri | |
13) | Tasarım örnekleri | |
14) | Tasarım örnekleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim elemanı ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Per-Anders Persson, Roger Holmberg, Jaimin Lee. Rock Blasting and Explosives Engineering, CRC Press; 1st edition (October 25, 1993). ISEE Blasters’ Handbook 18th Edition Jon F. STIEHR 2011 |International Society of Explosive Engineers | ISBN-978-1-892396-19-8 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Öğrencilerin, lisans seviyesinde edinmiş oldukları yer bilimleri ve fen bilimleri alanlarındaki teorik bilgiler, patlayıcı mühendisliği uygulamaları doğrultusunda detaylandırılarak ilgili konularda uzmanlaşmaları sağlanır. | ||||||||
2) Öğrenciler, lisans seviyesinde almış oldukları bilgilerin, patlayıcı mühendisliği planlama ve uygulamalarında nasıl faydalanılabileceğini kavrar. | ||||||||
3) Patlatmalı kazı uygulamaları için planlama ve ön tasarım yapabilir. | ||||||||
4) Patlatma kaynaklı çevresel sorunları tahmin eder, sorunların önlenebilmesi veya sınırlanabilmesi için çalışmalar yapar. | ||||||||
5) Uygulamalarda ihtiyaç duyulan malzeme ve ekipmanların özelliklerini bilir. | ||||||||
6) Patlayıcı Mühendisliği ile ilgili gelişmeleri takip eder. | ||||||||
7) Çalışma sonuçlarını değerlendirir, verimin artırılabilmesi için düzenlemeler yapabilirler. | ||||||||
8) Patlatmalı kazı uygulamalarını planlayıp, yönetebilirler. | ||||||||
9) Alanı ile bilimsel ve teknik ilgili araştırmalar yapabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Öğrencilerin, lisans seviyesinde edinmiş oldukları yer bilimleri ve fen bilimleri alanlarındaki teorik bilgiler, patlayıcı mühendisliği uygulamaları doğrultusunda detaylandırılarak ilgili konularda uzmanlaşmaları sağlanır. | 1 |
2) | Öğrenciler, lisans seviyesinde almış oldukları bilgilerin, patlayıcı mühendisliği planlama ve uygulamalarında nasıl faydalanılabileceğini kavrar. | 1 |
3) | Patlatmalı kazı uygulamaları için planlama ve ön tasarım yapabilir. | 3 |
4) | Patlatma kaynaklı çevresel sorunları tahmin eder, sorunların önlenebilmesi veya sınırlanabilmesi için çalışmalar yapar. | 4 |
5) | Uygulamalarda ihtiyaç duyulan malzeme ve ekipmanların özelliklerini bilir. | 3 |
6) | Patlayıcı Mühendisliği ile ilgili gelişmeleri takip eder. | 2 |
7) | Çalışma sonuçlarını değerlendirir, verimin artırılabilmesi için düzenlemeler yapabilirler. | 1 |
8) | Patlatmalı kazı uygulamalarını planlayıp, yönetebilirler. | 2 |
9) | Alanı ile bilimsel ve teknik ilgili araştırmalar yapabilir. |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev | |
Teknik gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 15 | 210 |
Uygulama | 2 | 10 | 20 |
Arazi Çalışması | 3 | 15 | 45 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 295 |