HRE430 Etkili İletişim ve İknaİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Yeni Medya ve İletişimÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yeni Medya ve İletişim
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HRE430
Ders İsmi: Etkili İletişim ve İkna
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. NEZAHAT HANZADE URALMAN
Dersi Veren(ler):



Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; iletişim süreçleri, temel iletişim kavramları, iletişim tarihi, yapısı, fonksiyonları, özellikleri, türleri, iletişim bilimlerinin diğer disiplinler ile ilişkileri, iletişim modelleri ve iletişim etiği konusunda öğrenciyi bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği: 1.İletişim Bilimleri alanına ilişkin temel kavramları tanımlar.
2.İletişim süreçlerinin ve araçlarının tarihsel gelişimini bilir.
3. İletişim sürecini ve süreçte yer alan öğelerin özelliklerini ifade eder.
4.İletişimi etkin bir şekilde kullanır.
5. İletişim süreci içinde kültürün önemini saptar.
6. Etkili bir konuşma için gerekli olan öğeleri etkin bir biçimde uygular.
7. Tanık oldukları iletişim süreçlerini analiz edebilirler.
8. Kendi iletişim tarzları hakkında farkındalık kazanırlar.
9. Kendi iletişim tarzlarında gerekli değişimi başlatabilirler.
10. Çatışma durumlarında sağlıklı iletişim geliştirme becerisine sahip olurlar.
11. Yaşamın her alanında var olan iletişimin hangi çeşidini kullanacağını değerlendirir.
12. Sözsüz iletişim yöntemlerini kullanır.
13.Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik ilkelerin
önemini kavrar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) iletişim süreçleri, temel iletişim kavramları, iletişim tarihi, yapısı, fonksiyonları, özellikleri, türleri, iletişim bilimlerinin diğer disiplinler ile ilişkileri, iletişim modelleri ve iletişim etiği konusunda kazanım elde edilecektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) - İletişim ile İlgili Temel Kavramlar Ödev: Bir sonraki ders için okuma – .Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. .Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. .Briggs, Asa ve Burke, Peter. Medayanın Toplumsal Tarihi. İstanbul: Kırmızı Yayınları, 2011. .Baldini, Massimo. İletişim Tarihi. İstanbul: Avcıol Yayınları, 2000. .Zıllıoğlu, Merih. İletişim nedir. İstanbul: Cem Yayınevi, 1996. .Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si. İstanbul: Alfa Yayınları, 2005
2) - İletişim Sürecinin Özellikleri Ödev: Bir sonraki ders için okuma – .Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. .Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. .Briggs, Asa ve Burke, Peter. Medayanın Toplumsal Tarihi. İstanbul: Kırmızı Yayınları, 2011. .Baldini, Massimo. İletişim Tarihi. İstanbul: Avcıol Yayınları, 2000. .Zıllıoğlu, Merih. İletişim nedir. İstanbul: Cem Yayınevi, 1996. .Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si. İstanbul: Alfa Yayınları, 2005
3) - İletişim Türleri Ödev: Bir sonraki ders için okuma – .Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. .Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. .Briggs, Asa ve Burke, Peter. Medayanın Toplumsal Tarihi. İstanbul: Kırmızı Yayınları, 2011. .Baldini, Massimo. İletişim Tarihi. İstanbul: Avcıol Yayınları, 2000. .Zıllıoğlu, Merih. İletişim nedir. İstanbul: Cem Yayınevi, 1996. .Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si. İstanbul: Alfa Yayınları, 2005
4) İletişimde Engeller Ödev: Bir sonraki ders için okuma – .Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. .Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. .Briggs, Asa ve Burke, Peter. Medayanın Toplumsal Tarihi. İstanbul: Kırmızı Yayınları, 2011. .Baldini, Massimo. İletişim Tarihi. İstanbul: Avcıol Yayınları, 2000. .Zıllıoğlu, Merih. İletişim nedir. İstanbul: Cem Yayınevi, 1996. .Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si. İstanbul: Alfa Yayınları, 2005
5) İletişim ve Çatışma Ödev: Bir sonraki ders için okuma – .Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. .Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. .Briggs, Asa ve Burke, Peter. Medayanın Toplumsal Tarihi. İstanbul: Kırmızı Yayınları, 2011. .Baldini, Massimo. İletişim Tarihi. İstanbul: Avcıol Yayınları, 2000. .Zıllıoğlu, Merih. İletişim nedir. İstanbul: Cem Yayınevi, 1996. .Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si. İstanbul: Alfa Yayınları, 2005
6) Sözlü İletişim - Konuşma ve Dinleme Ödev: Bir sonraki ders için okuma – .Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. .Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. .Briggs, Asa ve Burke, Peter. Medayanın Toplumsal Tarihi. İstanbul: Kırmızı Yayınları, 2011. .Baldini, Massimo. İletişim Tarihi. İstanbul: Avcıol Yayınları, 2000. .Zıllıoğlu, Merih. İletişim nedir. İstanbul: Cem Yayınevi, 1996. .Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si. İstanbul: Alfa Yayınları, 2005
7) VİZE SINAVI
8) Sözsüz İletişim Ödev: Bir sonraki ders için okuma – .Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010. .Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008. . AÖF, Genel İletişim Ders Kitabı
9) İkna Edici İletişim Teknikleri Ödev: Bir sonraki ders için okuma – .Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010. .Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008. . AÖF, Genel İletişim Ders Kitabı
10) - İkna Edici İletişim Taktikleri 2 Ödev: Bir sonraki ders için okuma – .Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010. .Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008. . AÖF, Genel İletişim Ders Kitabı
11) Kültürel Farklılıklar ve İletişim Ödev: Bir sonraki ders için okuma – .Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010. .Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008. . AÖF, Genel İletişim Ders Kitabı
12) Tartışma ve Müzakere Teknikleri Ödev: Bir sonraki ders için okuma – .Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010. .Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008. . AÖF, Genel İletişim Ders Kitabı
13) - Empati İletişimi Ödev: Bir sonraki ders için okuma – .Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010. .Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008. . AÖF, Genel İletişim Ders Kitabı
14) Beden Dili Ödev: Bir sonraki ders için okuma – .Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010. .Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008. . AÖF, Genel İletişim Ders Kitabı
15) İletişim becerileri ve kişilik analizi test uygulamaları Ödev: Bir sonraki ders için okuma – .Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010. .Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008. . AÖF, Genel İletişim Ders Kitabı
16) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: .Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015.
.Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015.
.Briggs, Asa ve Burke, Peter. Medayanın Toplumsal Tarihi. İstanbul: Kırmızı Yayınları, 2011.
.Baldini, Massimo. İletişim Tarihi. İstanbul: Avcıol Yayınları, 2000.
.Zıllıoğlu, Merih. İletişim nedir. İstanbul: Cem Yayınevi, 1996.
.Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si. İstanbul: Alfa Yayınları, 2005
Diğer Kaynaklar: .Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010.
.Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008.
. AÖF, Genel İletişim Ders Kitabı

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) 1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme 2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme 3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
2) 1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak. 2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak. 3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek. 4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak.
3) 1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme. 2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme. 3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı. 4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması. 5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme. 6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması
4) 1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı. 2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi. 3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme. 4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama.
5) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama. 2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek. 3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama 4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme. 5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi
6) 1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme 2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme 3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
7) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme 3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama. 4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma 5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme 2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme 3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
2) 1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak. 2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak. 3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek. 4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak.
3) 1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme. 2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme. 3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı. 4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması. 5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme. 6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması
4) 1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı. 2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi. 3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme. 4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama.
5) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama. 2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek. 3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama 4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme. 5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi
6) 1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme 2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme 3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
7) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme 3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama. 4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma 5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Gözlem

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 1 5 5
Ödevler 3 18 54
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 173