Yeni Medya ve İletişim | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HRE430 | ||||||||
Ders İsmi: | Etkili İletişim ve İkna | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. NEZAHAT HANZADE URALMAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; iletişim süreçleri, temel iletişim kavramları, iletişim tarihi, yapısı, fonksiyonları, özellikleri, türleri, iletişim bilimlerinin diğer disiplinler ile ilişkileri, iletişim modelleri ve iletişim etiği konusunda öğrenciyi bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği: | 1.İletişim Bilimleri alanına ilişkin temel kavramları tanımlar. 2.İletişim süreçlerinin ve araçlarının tarihsel gelişimini bilir. 3. İletişim sürecini ve süreçte yer alan öğelerin özelliklerini ifade eder. 4.İletişimi etkin bir şekilde kullanır. 5. İletişim süreci içinde kültürün önemini saptar. 6. Etkili bir konuşma için gerekli olan öğeleri etkin bir biçimde uygular. 7. Tanık oldukları iletişim süreçlerini analiz edebilirler. 8. Kendi iletişim tarzları hakkında farkındalık kazanırlar. 9. Kendi iletişim tarzlarında gerekli değişimi başlatabilirler. 10. Çatışma durumlarında sağlıklı iletişim geliştirme becerisine sahip olurlar. 11. Yaşamın her alanında var olan iletişimin hangi çeşidini kullanacağını değerlendirir. 12. Sözsüz iletişim yöntemlerini kullanır. 13.Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik ilkelerin önemini kavrar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | - İletişim ile İlgili Temel Kavramlar | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – .Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. .Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. .Briggs, Asa ve Burke, Peter. Medayanın Toplumsal Tarihi. İstanbul: Kırmızı Yayınları, 2011. .Baldini, Massimo. İletişim Tarihi. İstanbul: Avcıol Yayınları, 2000. .Zıllıoğlu, Merih. İletişim nedir. İstanbul: Cem Yayınevi, 1996. .Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si. İstanbul: Alfa Yayınları, 2005 |
2) | - İletişim Sürecinin Özellikleri | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – .Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. .Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. .Briggs, Asa ve Burke, Peter. Medayanın Toplumsal Tarihi. İstanbul: Kırmızı Yayınları, 2011. .Baldini, Massimo. İletişim Tarihi. İstanbul: Avcıol Yayınları, 2000. .Zıllıoğlu, Merih. İletişim nedir. İstanbul: Cem Yayınevi, 1996. .Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si. İstanbul: Alfa Yayınları, 2005 |
3) | - İletişim Türleri | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – .Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. .Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. .Briggs, Asa ve Burke, Peter. Medayanın Toplumsal Tarihi. İstanbul: Kırmızı Yayınları, 2011. .Baldini, Massimo. İletişim Tarihi. İstanbul: Avcıol Yayınları, 2000. .Zıllıoğlu, Merih. İletişim nedir. İstanbul: Cem Yayınevi, 1996. .Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si. İstanbul: Alfa Yayınları, 2005 |
4) | İletişimde Engeller | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – .Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. .Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. .Briggs, Asa ve Burke, Peter. Medayanın Toplumsal Tarihi. İstanbul: Kırmızı Yayınları, 2011. .Baldini, Massimo. İletişim Tarihi. İstanbul: Avcıol Yayınları, 2000. .Zıllıoğlu, Merih. İletişim nedir. İstanbul: Cem Yayınevi, 1996. .Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si. İstanbul: Alfa Yayınları, 2005 |
5) | İletişim ve Çatışma | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – .Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. .Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. .Briggs, Asa ve Burke, Peter. Medayanın Toplumsal Tarihi. İstanbul: Kırmızı Yayınları, 2011. .Baldini, Massimo. İletişim Tarihi. İstanbul: Avcıol Yayınları, 2000. .Zıllıoğlu, Merih. İletişim nedir. İstanbul: Cem Yayınevi, 1996. .Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si. İstanbul: Alfa Yayınları, 2005 |
6) | Sözlü İletişim - Konuşma ve Dinleme | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – .Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. .Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. .Briggs, Asa ve Burke, Peter. Medayanın Toplumsal Tarihi. İstanbul: Kırmızı Yayınları, 2011. .Baldini, Massimo. İletişim Tarihi. İstanbul: Avcıol Yayınları, 2000. .Zıllıoğlu, Merih. İletişim nedir. İstanbul: Cem Yayınevi, 1996. .Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si. İstanbul: Alfa Yayınları, 2005 |
7) | VİZE SINAVI | |
8) | Sözsüz İletişim | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – .Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010. .Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008. . AÖF, Genel İletişim Ders Kitabı |
9) | İkna Edici İletişim Teknikleri | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – .Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010. .Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008. . AÖF, Genel İletişim Ders Kitabı |
10) | - İkna Edici İletişim Taktikleri 2 | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – .Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010. .Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008. . AÖF, Genel İletişim Ders Kitabı |
11) | Kültürel Farklılıklar ve İletişim | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – .Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010. .Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008. . AÖF, Genel İletişim Ders Kitabı |
12) | Tartışma ve Müzakere Teknikleri | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – .Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010. .Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008. . AÖF, Genel İletişim Ders Kitabı |
13) | - Empati İletişimi | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – .Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010. .Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008. . AÖF, Genel İletişim Ders Kitabı |
14) | Beden Dili | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – .Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010. .Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008. . AÖF, Genel İletişim Ders Kitabı |
15) | İletişim becerileri ve kişilik analizi test uygulamaları | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – .Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010. .Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008. . AÖF, Genel İletişim Ders Kitabı |
16) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | .Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. .Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. .Briggs, Asa ve Burke, Peter. Medayanın Toplumsal Tarihi. İstanbul: Kırmızı Yayınları, 2011. .Baldini, Massimo. İletişim Tarihi. İstanbul: Avcıol Yayınları, 2000. .Zıllıoğlu, Merih. İletişim nedir. İstanbul: Cem Yayınevi, 1996. .Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si. İstanbul: Alfa Yayınları, 2005 |
Diğer Kaynaklar: | .Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010. .Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008. . AÖF, Genel İletişim Ders Kitabı |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) 1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme 2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme 3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | ||||||
2) 1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak. 2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak. 3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek. 4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak. | ||||||
3) 1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme. 2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme. 3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı. 4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması. 5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme. 6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması | ||||||
4) 1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı. 2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi. 3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme. 4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama. | ||||||
5) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama. 2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek. 3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama 4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme. 5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi | ||||||
6) 1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme 2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme 3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | ||||||
7) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme 3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama. 4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma 5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme 2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme 3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | |
2) | 1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak. 2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak. 3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek. 4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak. | |
3) | 1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme. 2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme. 3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı. 4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması. 5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme. 6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması | |
4) | 1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı. 2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi. 3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme. 4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama. | |
5) | 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama. 2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek. 3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama 4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme. 5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi | |
6) | 1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme 2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme 3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | |
7) | 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme 3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama. 4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma 5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 3 | 18 | 54 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 173 |