Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma Ve Günümüz Trendleri: Yeni Dünyanın Yeni Gerçekleri. |
. |
2) |
Klasik Medya Tanımları: Gazeteci Nasıl Düşünür? Medya Tanımları Ve Çeşitleri / Haber Nedir? Haber Nasıl Olur? / 5 N 1 K Nedir? / Haberde Kullanılacak Görsellerin Seçimi / Medya İçin Önemli Olan Nedir? Medya Alışkanlıkları / Canlı Yayınlar, Telefonla Yayına Bağlanma / Ve Röportajlar / Basın Gezileri / |
. |
3) |
Değişen Yeni Medya Yaklaşımları Sosyal Medya Düzeni / Sosyal Medya Çağı / Sosyal Medya Ve Yönetimi / İşlevleri / Sosyal Medya Neden Önemli Bir Kaynak? Sosyal Medyada Ve İnternette Görünürlüğünüz Nasıl Artar? / Sosyal Medyada Olmak Şirkete Nasıl Bir Avantaj Sağlar? Blog Yazılarının İşlevi Nedir? Paylaşımlar İnsanlarda Nasıl Bir İlgi Uyandırabilir? |
. |
4) |
Sosyal Medya Dijital Mağaralar: Facebook Yalan Newsfake, Cambridge Analytica Skandalı / Sosyal Medya Abd Seçimler, Brexit, Trump Ve Diğerleri |
. |
5) |
Medya Teorileri: "Küresel Köy" Kavramı Mcluhan / Jean Baudrillard'ın Medya Analizi / Chomsy Ve Medya Gerçeği |
. |
6) |
Algı Yönetimi / Algılarımız Nasıl Oluşur? İnsanları Kim, Neden Ve Nasıl Yönlendirir? / Sosyal Medya Nedeniyle Dünya Daha Mı Kötüye Gidiyor |
. |
7) |
Vize Sınavı. |
. |
8) |
Toplumsal Etkiler / Öngörülemez İnsan Davranışları Ve Dönüşüm / Milgram Deneyi / Toplumsal Ve Etkiler (Effect) Nelerdir? |
. |
9) |
Medya-Sermaye İlişkileri / Çıkarlar, Sermaye Ve Reklam Kıskacında Medya Yönetimi. |
. |
10) |
Medya Etiği: Medyanın Sorumlulukları / Ülke Ve Toplum Çıkarı Ve Sorumluluklar Kıskacında Medyanın Dili Ve Üslubu. |
. |
11) |
Medya Ve Kriz Yönetimi / Medya Aracılığıyla Krizi Nasıl Yönettiler? Kriz İletişimi Yönetimi / Kriz Döneminde Medyayla İlişkiler / Başarılı ve Başarısız Kriz Yönetimi Örnekleri / Ceo’lar Ve Yöneticiler Ne Zaman Hata Yapar? |
. |
12) |
İtibar / Algı Yönetimi Ve Kurumsal İtibar Yönetimi: Yönetilemeyen Krizler İtibarı Yok Eder /Markalar Ve Onların Kara Tarihi / Türkiye’den Ve Dünyadan İtibarlı Şirket Örnekleri / Şirketler Medyaya Neden İhtiyaç Duyar? |
. |
13) |
İletişim Hataları / Kazaları: Yöneticinin Vücut Dili / Giyim Kuşamdan Renk Seçimine Tercihler / Gazeteciye Haber Bildirmenin Doğru Yolu / Medya-Şirket İlişkilerinin Hassas Yanları / Medya İle Paylaşılmaması Gereken Konular / İletişim Yollarının Kapalı Oluşunun Sonuçları. |
. |
14) |
Final Sınavı. |
. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Başta havacılık olmak üzere tüm ulaştırma operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahiptir. |
|
2) |
Hava taşımacılığı/ lojistik ile ilgili güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
3) |
Hava taşımacılığı/lojistik dalları ile ilgili teknik konularda yeterli altyapıya sahiptir. |
|
4) |
Uluslararası ticaret ve işletme ile ilgili temel konularda yeterli hukuksal bilgi birikimine sahiptir. |
|
5) |
Havacılık işletmeleri yönetimi, lojistik, ulaştırma ve kendi alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleri için birlikte kullanır. |
|
6) |
Matematik, fen bilimleri ve ulaştırma alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme problemlerinin çözümleri için birlikte kullanır. |
|
7) |
Hava taşımacılığı/ lojistik alanı ile ilgili temel problemleri saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
8) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
9) |
Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli temel uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır. |
|
10) |
Hava taşımacılığı/ lojistik konularında kapsamlı ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
|
11) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
12) |
Çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır ve sorumluluk alır. |
|
13) |
Alanında proje geliştirme çalışmaları planlar ve ilgili etkinlikleri yönetir. |
|
14) |
Hava taşımacılığı/ lojistik kapsamlı projelerde takım çalışmaları düzenler, planlar, yönlendirir. |
|
15) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle havayolu işletmeciliği, kara, deniz, hava ve demiryolu lojistiği ve ulaştırması kapsamlı konularda, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler, kendini sürekli yeniler. Alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. |
|
16) |
Gerek kuramsal gerek uygulamalı alanlarda havayolu işletmeciliği, ulusal ve uluslar arası taşımacılık ve lojistik çevrelerinde bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
17) |
Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır. |
|
18) |
Havacılık alanında uygulamaların ve çözümlerin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olarak ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurar |
|
19) |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirir. Düşünceleri yazılı ve sözlü olarak nicel ve nitel verilerle destekleyerek paylaşır. |
|
20) |
Havacılık işletmelerinin yönetimi, havacılıkta emniyet ve güvenlik konuları, hava hukuku, havaalanı uygulamaları, havacılığa özgü uygulamaların teknik yönleri konularında bilince sahiptir, |
|
21) |
Havacılık ilke ve değerlerinin farkındadır. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|