Beslenme ve Diyetetik (DR) (Lisans Dereceli) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | BDY552 | ||||||||
Ders İsmi: | Besin Kalitesi ve Güvenliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AYLİN SEYLAM KÜŞÜMLER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi AYLİN SEYLAM KÜŞÜMLER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Besin kalitesi ve güvenliğinin tanımları ve ilgili standartları, kalite kontrolünde kullanılan yöntemler, kalite kontrol zinciri, besin güvenliğini bozan fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik etmenler, gıda etiketleri, taklit ve tağşiş ve ilgili yasal düzenlemeleri açıklamaktır. |
Dersin İçeriği: | Besinlerde bozulma ve ilgili faktörler Besin kalitesi ve güvenliği ve ilgili standartlar Hijyenin tanımı ve ilgili standartlar Besin etiketlerinde bulunması gereken bilgiler Taklit ve tağşiş tanımı ve besinlerdeki taklit ve tağşişlere örnekler Gıda katkı maddeleri ve olası toksik etkiler Besin zehirlenmeleri Organik gıda ev ilgili standartlar Pestisitler ve toksik etkileri GDO ve ilgili standartlar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Besin kalitesi ve güvenliğini tanımları ve insan sağlığı açısından önemi | Kitaptan istenen bölümleri, ilgili makale ve standartları okuma. |
2) | • Besin kalitesi ve güvenliğiyle ilgili standartlar, Türk Gıda Kodeksinde ilgili tanım ve standartlar | Kitaptan istenen bölümleri, ilgili makale ve standartları okuma. |
3) | • Gıda katkı maddeleri ve olası toksik etkileri | Kitaptan istenen bölümleri, ilgili makale ve standartları okuma. |
4) | • Besin etiketlerinde olması gereken bilgiler ve ilgili standartlar | Kitaptan istenen bölümleri, ilgili makale ve standartları okuma. |
5) | • Taklit ve tağşiş tanımı ve besinlerdeki taklit ve tağşiş örnekleri | Kitaptan istenen bölümleri, ilgili makale ve standartları okuma. |
6) | • Besinlerdeki mikrobiyolojik bozulmalar ve besin zehirlenmeleri | Kitaptan istenen bölümleri, ilgili makale ve standartları okuma. |
7) | VİZE SINAVI | Kitaptan istenen bölümleri, ilgili makale ve standartları okuma. |
8) | • Pestisitler ve toksik etkileri | Kitaptan istenen bölümleri, ilgili makale ve standartları okuma. |
9) | • Organik gıda ve ilgili standartlar | Kitaptan istenen bölümleri, ilgili makale ve standartları okuma. |
10) | • GDO ve ilgili standartlar ve güvenlik önlemleri | Kitaptan istenen bölümleri, ilgili makale ve standartları okuma. |
11) | • Ambalaj malzemeleri ve sağlık üzerine etkileri | Kitaptan istenen bölümleri, ilgili makale ve standartları okuma. |
12) | • Hijyen tanımı ve ilgili yönetmelikler | Kitaptan istenen bölümleri, ilgili makale ve standartları okuma. |
13) | • Konuyla ilgili öğrenci sunumları | Kitaptan istenen bölümleri, ilgili makale ve standartları okuma. |
14) | • Konuyla ilgili öğrenci sunumları | Kitaptan istenen bölümleri, ilgili makale ve standartları okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. İlgili standartlar. Reading material will be given on weekly basis . Relevant standarts. |
Diğer Kaynaklar: | - Artık, N., Şanlıer, N., Ceyhun Sezgin A., 2019, Gıda Kontrolü ve Mevzuatı, 1.Baskı, Ankara. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme | |||||
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır. | |||||
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak. | |||||
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | |||||
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek. | |||||
7) alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme | |
1) | Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır. | |
2) | Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak. | |
3) | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | |
5) | Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek. | |
7) | alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 14 |
Rapor Teslimi | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 226 |