Beslenme ve Diyetetik (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | BDY554 | ||||||||
Ders İsmi: | Diyabet ve Beslenme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA DERYA İPEK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, diyetisyenlerin diyabetle ilgili tüm genel bilgileri, diyabetin tanı ve tedavisinde ilaç ve insülinin yanı sıra egzersiz tedavisi ve eğitimin rolünü kavramalarını sağlamak ve ayrıca diyabetin oluşumunda ve tedavisinde beslenmenin etkinliğini, önemini, tıbbi beslenme tedavisinin ilkelerini içeren beslenme tedavisini planlamak ve uygulamaktır. |
Dersin İçeriği: | Diyabetin tarihçesi, tanımı, sınıflandırılması, tanı kriterleri, diyabetin patogenezi, karbonhidrat homeostazisi, diyabet, komplikasyonları, diyabetin tedavi yöntemleri, diyabette tıbbi beslenme tedavisi, insülin ve oral antidiyabetik tedavisi ve beslenme, egzersiz tedavisi, diyabetin eğitimi, gestasyonel diyabet ve beslenme, nefropati ve beslenme, diyabette alternatif tedavinin etkisi, temel karbonhidrat sayımı ve ileri düzey karbonhidrat sayımı ilkelerini içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Diyabetin tarihçesi, diyabetin tanımı, sınıflaması, tanı kriterleri | powerpoint sunum |
2) | Karbonhidrat homeostazı ve diyabet patogenezi | powerpoint sunum |
3) | Diyabetin tedavisinde eğitim | powerpoint sunum |
4) | Diyabetin tedavisinde egzersiz | powerpoint sunum |
5) | Diyabetin tedavisinde oral antidiyabetik ve insülin tedavisi | powerpoint sunum |
6) | Diyabetin akut ve kronik komplikasyonları (hipoglisemi vb) | powerpoint sunum |
7) | vize | |
8) | Diyabetik Nefropati ve beslenme tedavisi | powerpoint sunum |
9) | Gestasyonel Diyabet ve beslenme tedavisi | powerpoint sunum |
10) | Diyabette tıbbi beslenme tedavisi-I | powerpoint sunum |
11) | Diyabette tıbbi beslenme tedavisi-II | powerpoint sunum |
12) | Diyabetin beslenme tedavisinde temel karbonhidrat sayımı | powerpoint sunum |
13) | Diyabetin beslenme tedavisinde ileri düzey karbonhidrat sayımı | powerpoint sunum |
14) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | M. Emel Tüfekçi Alphan. Hastalıklarda Beslenme Tedavisi-2014 Mahan, Krause's Food & the Nutrition Care Process, 2017 |
Diğer Kaynaklar: | M. Emel Tüfekçi Alphan Diyabetliyim Belirli Kurallarla Her şeyi yiyebilirim 2014 M. Emel Tüfekçi ALPHAN, Diyabetin Beslenme Tedavisinde Karbonhidrat Sayımı, 2016 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Beslenme ve diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiye sahiptir. | |||||
2) Güncel bilgiye ulaşarak teknolojik araç gereçler konusunda bilgi edinir. | |||||
3) Teknolojiyi kullanarak edindiği bilimsel bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir, farklı disiplinler ve meslektaşlarıyla etik ilkeler doğrultusunda iletişim kurarak bilgilerini paylaşır. | |||||
4) Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, ekip çalışması yaparak bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
5) Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, etik ilkeler doğrultusunda bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, tartışır, yorumlar. | |||||
6) Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beslenme ve diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiye sahiptir. | 5 |
2) | Güncel bilgiye ulaşarak teknolojik araç gereçler konusunda bilgi edinir. | 5 |
3) | Teknolojiyi kullanarak edindiği bilimsel bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir, farklı disiplinler ve meslektaşlarıyla etik ilkeler doğrultusunda iletişim kurarak bilgilerini paylaşır. | 5 |
4) | Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, ekip çalışması yaparak bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
5) | Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, etik ilkeler doğrultusunda bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, tartışır, yorumlar. | 4 |
6) | Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir. | 5 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rol oynama | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Tez Hazırlama | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Tez Sunma | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 172 |