Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MSC232 | ||||||||
Ders İsmi: | Kanun IV | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. HAKAN GÜNGÖR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi GÜNİZ ALKAÇ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ulusal ve evrensel icra tekniklerini harmanlayan ve sergileyen donanımlı çalgı sanatçılarını yetiştirmek. Orkestralar bünyesinde icra edilen temel çalgıların yanı sıra özellikle Türk Müziğinin icrasında kullanılan geleneksel çalgılarımızın (THM-TSM) yaşatılmasını ve öğretilmesini sağlamak. Çalgılarımızın repertuarlarını ve literatürlerini geliştirerek metodik açıdan geleneksel ve modern çalış yöntemlerini devreye sokmak. |
Dersin İçeriği: | Evrensel ve geleneksel icra tekniklerini estetik ve sanatsal ölçütler çerçevesinde içinde sunmak ve sahnelemek. Çalgı alanlarında yetiştirilen usta sanatçılarla Türk ve Dünya müziklerinin farklı renkleri ve tarzlarını bireysel ve topluluklar bünyesinde yorumlamak ve sahnelemek. Ulusal ve uluslararası alanda söz sahibi çalgı üstatları ile ekoller yaratarak dünya müzik türleri ve değişim süreci içerisine etki etmek. Çağdaş ve kaliteli sahneleme projelerini tasarlamak geliştirmek ve uygulamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriği hakkında bilgilendirme ve genel tekrar | Piyano Kulak çalışması Ritmik okuma Melodik okuma |
2) | Rondo formunun işlemesi | Piyano Kulak çalışması Ritmik okuma Melodik okuma |
3) | Sol Major and Fa Major -Mi minor-Re Minor tonları | Piano Musical ear exercises Rhytmic reading Melodic reading |
4) | La Majör-Mi Majör- Mi Bemol Minör-La Bemol Majör duyumları | Piyano Kulak çalışması Ritmik okuma Melodik okuma |
5) | Örnek Solfejler ile Hız ve Nüans terimleri | Piyano Kulak çalışması Ritmik okuma Melodik okuma |
6) | Türk Müziği Ezgilerinin Dinlenmesi | Piyano Kulak çalışması Ritmik okuma Melodik okuma |
7) | Genel tekrar | Piyano Kulak çalışması Ritmik okuma Melodik okuma |
8) | Vize Sınavı | Piyano Kulak çalışması Ritmik okuma Melodik okuma |
9) | Ton bilgisi ve Model terimlerinin incelenmesi | Piyano Kulak çalışması Ritmik okuma Melodik okuma |
10) | Batı müziği ses sistemi | Piyano Kulak çalışması Ritmik okuma Melodik okuma |
11) | Diyatonik ve Kromatik sesler | Piyano Kulak çalışması Ritmik okuma Melodik okuma |
12) | Ritmik Okuma Çalışmaları | Piyano Kulak çalışması Ritmik okuma Melodik okuma |
13) | Dikte ve Solfej çalışmaları | Piyano Kulak çalışması Ritmik okuma Melodik okuma |
14) | Dikte ve Solfej çalışmaları | Piyano Kulak çalışması Ritmik okuma Melodik okuma |
15) | Genel Tekrar | Piyano Kulak çalışması Ritmik okuma Melodik okuma |
16) | Final Sınavı | Piyano Kulak çalışması Ritmik okuma Melodik okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Nota Arşivi - Repertükül |
Diğer Kaynaklar: | Nota Arşivi - Repertükül |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |||||||||
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |||||||||
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |||||||||
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |||||||||
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |||||||||
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |||||||||
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |||||||||
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |||||||||
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |||||||||
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |
2) | Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |
3) | Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |
4) | Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |
5) | Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |
6) | Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | 5 |
7) | Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
8) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
9) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
10) | Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Ödev | |
Uygulama | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 18 |