Beslenme ve Diyetetik (DR) (Lisans Dereceli) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | BDY655 | ||||||||
Ders İsmi: | İleri Beslenme Eğitimi ve Danışmanlık | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA DERYA İPEK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi FUNDA ŞENSOY |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Birey ve gruplara verilecek beslenme eğitimindeki farklılıkları öğretmek ve eğitim verilecek kişiler için uygun eğitim yöntem ve aracı seçme becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Birey ve gruplara verilecek beslenme eğitimlerinin içeriği ve yapısı hakkında eğitim vermeyi amaçlayan bir derstir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Eğitimin tanımı ve prensipleri | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
2) | Eğitim yolları ve eğitim yöntemleri | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
3) | Eğitim materyalleri ve bu materyallerin hazırlanma ilkeleri | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
4) | Eğitim materyalleri ve bu materyallerin hazırlanma ilkeleri | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
5) | Eğitici nitelikleri, iletişim teknikleri ve iletişim engelleri | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
6) | Eğitici nitelikleri, iletişim teknikleri ve iletişim engelleri | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
7) | Çeşitli grupların ve kişilerin eğitiminde dikkat edilecek hususlar | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
8) | Çeşitli grupların ve kişilerin eğitiminde dikkat edilecek hususlar | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
9) | Davranış tedavisi | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
10) | Davranış Tedavisi | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
11) | Hizmet içi eğitim ilkeleri | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
12) | Hizmet içi eğitim ilkeleri | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
13) | Eğitim ana planı hazırlama ve eğitim modulü geliştirme | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
14) | Eğitim ana planı hazırlama ve eğitim modulü geliştirme | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Alana özgü kaynaklar |
Diğer Kaynaklar: | Field spesifik resources |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme | ||||||
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır. | ||||||
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak. | ||||||
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | ||||||
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek. | ||||||
7) alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme | |
1) | Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır. | |
2) | Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak. | |
3) | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | |
5) | Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek. | |
7) | alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Okuma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 87 |