BES303 Toplu Beslenme Yapılan Kurumlarda Beslenmeİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Beslenme ve DiyetetikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Beslenme ve Diyetetik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BES303
Ders İsmi: Toplu Beslenme Yapılan Kurumlarda Beslenme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi AHMET MURAT GÜNAL
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi AYLİN SEYLAM KÜŞÜMLER
Öğr.Gör. GÜLEYFE BEYZA YILDIRIM
Öğr.Gör. BEKİR KÜRŞAT AYDIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı: tüm Toplu Beslenme sistemlerini, Toplu Beslenme Sistemlerinin her aşamasında (satın alma, depolama, servis) çalışan görevlilerin iş tanımlarını tanımlamak,toplu beslenme sistemlerininin her aşamasında kullanılan alet ve edavatları açıklamak ve yemek servis ve hazırlama için beslenme ilkelerini belirtmek, servise etki eden faktörleri değerlendirmek, toplu beslenme servislerinin denetim ve kontrol aşamalarını açıklamak, HACCP’I tanımlamak ve temel ilkelerini sınıflandırmak, Toplu Beslenme Servisleri için menü oluşturmak ve bu menüleri değerlendirmek.

Dersin İçeriği: • Toplu Beslenme sistemleri hakkında bilgi sahibi olacaklar.
• Toplu Beslenme sistemlerinde yer alan iş tanımlarını açıklayabilecekler.
• Toplu Beslenme Sistemlerinin tüm aşamalarında kullanılan araç-gereci öğrenecekler.
• Toplu Beslenme Sistemleri için menu planlama ve Değerlendirmeyi öğrenecekler.
• HACCP’in ne olduğunu ve HACCP ilkelerini öğrenecekler.
• Toplu Beslenme Sistemlerini tüm aşamalarını(satın alma,depolama,servis) öğrenecekler.
• Toplu Beslenme Sistemlerinde yönetim ve denetim hakkında bilgiler öğrenecekler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Toplu Beslenme sistemleri hakkında bilgi sahibi olacaklar.
2) Toplu Beslenme sistemlerinde yer alan iş tanımlarını açıklayabilecekler.
3) Toplu Beslenme Sistemlerinde yönetim ve denetim hakkında bilgiler öğrenecekler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Toplu Beslenme Sistemlerinin tüm aşamalarında kullanılan araç-gereci öğrenecekler.
2) Toplu Beslenme Sistemleri için menu planlama ve Değerlendirmeyi öğrenecekler.
3) HACCP’in ne olduğunu ve HACCP ilkelerini öğrenecekler.
4) Toplu Beslenme Sistemlerini tüm aşamalarını(satın alma,depolama,servis) öğrenecekler.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Toplu Beslenme Sistemlerinin gelişimi ve dünyanın Toplu Beslenme Sistemlerine bakış açışı. Ders notlarından ilgili konuyu okumak.
2) • Toplu Beslenme Sistemlerinin tanımı. Ders notlarından ilgili konuyu okumak.
3) • Toplu Beslenme Sistemlerinde Yönetim ve Denetim. Ders notlarından ilgili konuyu okumak.
4) • Toplu Beslenme Sistemlerinin organizasyon şemasında yer alan herbir görevin iş çizelgesi,iş gerekçesi Ders notlarından ilgili konuyu okumak.
5) • Toplu Beslenme Sistemlerinde çalışan personelin iş tanımları Ders notlarından ilgili konuyu okumak.
6) • Personel hizmet içi eğitim programları ve kullanılan araç-gereçler Ders notlarından ilgili konuyu okumak.
7) • Vize sınavı Ders notlarından ilgili konuyu okumak.
8) • Toplu Beslenme Sistemlerinde mutfak planı ve mutfakta kullanılan araç-gereçler Ders notlarından ilgili konuyu okumak.
9) • Toplu Beslenme Sistemi Mutfaklarında kullanılan araç-gereçler ve özellikleri Ders notlarından ilgili konuyu okumak.
10) • HACCP Uygulamaları Ders notlarından ilgili konuyu okumak.
11) • Toplu Beslenme Sistemlerinde besin satın almada izlenen yöntemler Ders notlarından ilgili konuyu okumak.
12) • Kalite Tanımları Ders notlarından ilgili konuyu okumak.
13) • Menü planlama ve menülerin kontrolü Ders notlarından ilgili konuyu okumak.
14) • Toplu Beslenme Sistemlerinde mutfak planı ve mutfakta kullanılan araç-gereçler Ders notlarından ilgili konuyu okumak.
15) • Final sınavı Ders notlarından ilgili konuyu okumak.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim elemanı tarafından ilgili literatür taranarak oluşturulan ders notları ve sunumlar.
Diğer Kaynaklar: 1-Toplu Beslenme Servisi Yapılan Kurumlarda Sağlıklı Beslenme Rehberi
2- Toplu Beslenme Sektörü Araştırması (Merkezî Mutfaklar)- (METARGEM)2003

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

7

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar.
3) Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
6) Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
7) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
8) Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
10) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. 5
2) Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar. 4
3) Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
5) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
6) Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. 3
7) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. 5
8) Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. 5
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 4
10) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Gözlem
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 4 10 40
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ödevler 2 5 10
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 141