BES404 Kurum ve Hastane Uygulaması IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Beslenme ve DiyetetikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Beslenme ve Diyetetik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BES404
Ders İsmi: Kurum ve Hastane Uygulaması II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 24 14 20
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi AHMET MURAT GÜNAL
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. GÜLEYFE BEYZA YILDIRIM
Dr.Öğr.Üyesi AYLİN SEYLAM KÜŞÜMLER
Dr.Öğr.Üyesi AHMET MURAT GÜNAL
Dr.Öğr.Üyesi FUNDA ŞENSOY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İşbaşında Eğitimin amacı, öğrencilerin üç akademik yıl boyunca edindikleri bilgi ve becerileri klinik beslenmenin uygulandığı resmi ya da özel kurumlarda uygulayarak güçlendirmelerine yardımcı olmak, doğru karar verme becerilerini geliştirmek, işbaşında deneyim kazanmalarına olanak sağlamaktır
Dersin İçeriği: 1. Hafta Beslenme ve Diyetetik Pratik Uygulama
2. Hafta Beslenme ve Diyetetik Pratik Uygulama
3. Hafta Beslenme ve Diyetetik Pratik Uygulama
4. Hafta Beslenme ve Diyetetik Pratik Uygulama
5. Hafta Beslenme ve Diyetetik Pratik Uygulama
6. Hafta Beslenme ve Diyetetik Pratik Uygulama
7. Hafta Beslenme ve Diyetetik Pratik Uygulama
8. Hafta Beslenme ve Diyetetik Pratik Uygulama
9. Hafta Beslenme ve Diyetetik Pratik Uygulama
10. Hafta Beslenme ve Diyetetik Pratik Uygulama
11. Hafta Beslenme ve Diyetetik Pratik Uygulama
12. Hafta Beslenme ve Diyetetik Pratik Uygulama
13. Hafta Beslenme ve Diyetetik Pratik Uygulama
14. Hafta Beslenme ve Diyetetik Pratik Uygulama

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Vakaları tek başına yorumlayabilir
2) Problemlere çözüm öneriler getirebilir
3) hasta ve hastane çalışanlarıyla iletişim kurmayı öğrenir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Klinik Uygulama yok
1) Klinik Uygulama yok
2) Klinik Uygulama yok
3) Klinik Uygulama yok
4) Klinik Uygulama yok
5) Klinik Uygulama yok
6) Klinik Uygulama yok
7) Klinik Uygulama yok
8) Klinik Uygulama yok
9) Klinik Uygulama yok
10) Klinik Uygulama yok
11) Klinik Uygulama yok
12) Klinik Uygulama yok
13) final Klinik Uygulama notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları, Powerpoint Sunuları
Diğer Kaynaklar: Mahan L.K, Escott-Stump S. Krause?s Food, Nutrition & Diet Therapy. 10th Ed., W.B. Saunders Company, USA, 2000.
Baysal A. ve ark. Diyet El Kitabı. 3. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi, AnK
Köksal G., Gökmen H. Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi. 1. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 2000.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar.
3) Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
6) Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
7) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
8) Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
10) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. 5
2) Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar. 5
3) Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
5) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
6) Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. 5
7) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. 5
8) Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. 5
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 4
10) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Ödev
Rapor Yazma
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Raporlama
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul-Committee 2 % 0
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 24 24 576
Ara Sınavlar 2 2 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 584