YMD411 Marka İletişimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Havacılık YönetimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Havacılık Yönetimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: YMD411
Ders İsmi: Marka İletişimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi AYŞE NAZLIHAN BEŞİKTAŞ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi FATMA YONCA TUNÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı;
• Marka kavramının doğasını ve bu kavramın stratejik yönetiminin işletmelerin rekabetçi pazarlama çevresinde hayatta kalabilmelerindeki önemli rolünü kavramak,
• Marka varlığı ve bu kavramın oluşturulduğu, ölçüldüğü ve ve yönetildiği süreç ile ilgili bilgi uygulama yeteneği/ yeterliliği ve stratejik marka yönetimi sürecinin her aşamasında teori ve uygulamalara aşinalık kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Markanın Bileşenleri, Marka türleri, marka yaratma, İsim, sembol ve slogan, Marka kimliği ve konumlandırma, Kişi Marka Kavramı, hikayeleştirme, marka iletişim kampanyası oluşturma.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Marka yönetimine ve hem geleneksel medyada hem de yeni medyada marka iletişimine ilişkin gerekli olan temel kavramları kavrama; markalama, konumlandırma, marka kimliği ve kişiliği, marka denkliği, marka iletişim stratejileri gibi temel kavramları açıklayabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Marka iletişimine dair edinilen temel bilgiler ışığında, marka stratejileri oluşturabilme ve bu stratejileri uygulamaya koyabilme, doğru pazar ve hedef kitle analizleriyle marka ihtiyaçlarını tespit etme ve bu doğrultuda doğru konumlandırma, marka kimliği inşa etme süreçlerini hazırlama, markanın farklı ihtiyaçlarına yönelik kampanyalar tasarlayabilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Markaların da kimliği olan, yaşayan ve dönüşen varlıklar olduğu ön kabulü ile, marka kişiliklerini topluma faydalı, sosyal sorunlara duyarlı bir anlayışla inşa etme, toplumsal sorumluluk bilinci sosyal alana yönelik çalışmalar yürütme.
Öğrenme Yetkinliği
1) Marka iletişimine yönelik geliştirilen stratejiler ve kampanyalarda, iletişim disiplinin farklı alanlarından yararlanabilme, multidisipliner anlayışla marka iletişimi geliştirme ve yönetme. Marka yönetiminde de kullanılan ortak sosyal bilimler ve iletişim terminolojisini ve kavramlarını tanımlayıp, kullanabilme.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Marka iletişimi alanındaki bilimsel literatürü takip etme ve bu literatüre katkıda bulunabilme, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve mesleki etik sorumluluk konularında bilinç geliştirebilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Marka iletişimine veya yönetimine yönelik bağımsız bir araştırma yürütebilmek, Bu araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek. Marka iletişim stratejisi geliştirmeye yönelik olarak sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Marka ve marka yönetimi.
2) Tüketici temelli marka varlığı
3) Marka konumlandırma ve değerler.
4) Marka varlığının kurulmasına yönelik marka unsurlarının seçilmesi.
5) Marka varlığının kurulmasına yönelik pazarlama programlarının tasarlanması.
6) Marka varlığının kurulmasına yönelik bütünleşik pazarlama iletişimi.
7) Marka varlığının kurulmasına yönelik ikincil marka bilgisinden faydalanma.
8) Vize sınavı
9) Marka performansının ölçümü ve yorumlanması.
10) Markalama stratejilerinin tasarlanması ve uygulanması.
11) Pazara yeni giren ürünlerin isimlendirilmesi ve marka genleşmesi.
12) Markanın zaman içinde yönetimi.
13) Markanın coğrafi sınırlar ve pazar bölümleri içinde yönetimi.
14) Genel değerlendirme ve tekrar.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - Kahraman, Murat. Sosyal Medya 101 2.0, İstanbul; Mediacat Yayıncılık, 2013

- Stratten, Scott. Sosyal Medyada Yapılan Müthiş İşler / Vasat İşler, İstanbul; Mediacat Yayıncılık, 2012
Diğer Kaynaklar: - Kahraman, Murat. Sosyal Medya 101 2.0, İstanbul; Mediacat Yayıncılık, 2013

- Stratten, Scott. Sosyal Medyada Yapılan Müthiş İşler / Vasat İşler, İstanbul; Mediacat Yayıncılık, 2012

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Başta havacılık olmak üzere tüm ulaştırma operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahiptir.
2) Hava taşımacılığı/ lojistik ile ilgili güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3) Hava taşımacılığı/lojistik dalları ile ilgili teknik konularda yeterli altyapıya sahiptir.
4) Uluslararası ticaret ve işletme ile ilgili temel konularda yeterli hukuksal bilgi birikimine sahiptir.
5) Havacılık işletmeleri yönetimi, lojistik, ulaştırma ve kendi alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleri için birlikte kullanır.
6) Matematik, fen bilimleri ve ulaştırma alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme problemlerinin çözümleri için birlikte kullanır.
7) Hava taşımacılığı/ lojistik alanı ile ilgili temel problemleri saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
8) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
9) Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli temel uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır.
10) Hava taşımacılığı/ lojistik konularında kapsamlı ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
11) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
12) Çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır ve sorumluluk alır.
13) Alanında proje geliştirme çalışmaları planlar ve ilgili etkinlikleri yönetir.
14) Hava taşımacılığı/ lojistik kapsamlı projelerde takım çalışmaları düzenler, planlar, yönlendirir.
15) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle havayolu işletmeciliği, kara, deniz, hava ve demiryolu lojistiği ve ulaştırması kapsamlı konularda, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler, kendini sürekli yeniler. Alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
16) Gerek kuramsal gerek uygulamalı alanlarda havayolu işletmeciliği, ulusal ve uluslar arası taşımacılık ve lojistik çevrelerinde bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
17) Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır.
18) Havacılık alanında uygulamaların ve çözümlerin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olarak ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurar
19) Sorunlara çözüm önerileri geliştirir. Düşünceleri yazılı ve sözlü olarak nicel ve nitel verilerle destekleyerek paylaşır.
20) Havacılık işletmelerinin yönetimi, havacılıkta emniyet ve güvenlik konuları, hava hukuku, havaalanı uygulamaları, havacılığa özgü uygulamaların teknik yönleri konularında bilince sahiptir,
21) Havacılık ilke ve değerlerinin farkındadır. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Başta havacılık olmak üzere tüm ulaştırma operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahiptir.
2) Hava taşımacılığı/ lojistik ile ilgili güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3) Hava taşımacılığı/lojistik dalları ile ilgili teknik konularda yeterli altyapıya sahiptir.
4) Uluslararası ticaret ve işletme ile ilgili temel konularda yeterli hukuksal bilgi birikimine sahiptir.
5) Havacılık işletmeleri yönetimi, lojistik, ulaştırma ve kendi alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleri için birlikte kullanır.
6) Matematik, fen bilimleri ve ulaştırma alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme problemlerinin çözümleri için birlikte kullanır.
7) Hava taşımacılığı/ lojistik alanı ile ilgili temel problemleri saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
8) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
9) Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli temel uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır.
10) Hava taşımacılığı/ lojistik konularında kapsamlı ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
11) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
12) Çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır ve sorumluluk alır.
13) Alanında proje geliştirme çalışmaları planlar ve ilgili etkinlikleri yönetir.
14) Hava taşımacılığı/ lojistik kapsamlı projelerde takım çalışmaları düzenler, planlar, yönlendirir.
15) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle havayolu işletmeciliği, kara, deniz, hava ve demiryolu lojistiği ve ulaştırması kapsamlı konularda, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler, kendini sürekli yeniler. Alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
16) Gerek kuramsal gerek uygulamalı alanlarda havayolu işletmeciliği, ulusal ve uluslar arası taşımacılık ve lojistik çevrelerinde bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
17) Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır.
18) Havacılık alanında uygulamaların ve çözümlerin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olarak ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurar
19) Sorunlara çözüm önerileri geliştirir. Düşünceleri yazılı ve sözlü olarak nicel ve nitel verilerle destekleyerek paylaşır.
20) Havacılık işletmelerinin yönetimi, havacılıkta emniyet ve güvenlik konuları, hava hukuku, havaalanı uygulamaları, havacılığa özgü uygulamaların teknik yönleri konularında bilince sahiptir,
21) Havacılık ilke ve değerlerinin farkındadır. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 96
Final 1 3
Toplam İş Yükü 144