Yazılım Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SWE218 | ||||||||
Ders İsmi: | Mobile Programming | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BEKİR TEVFİK AKGÜN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. NİLGÜN İNCEREİS |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mobil bilgi işlem cihazları topluluklarımızda her yerde yaygınlaştı. Bu derste, büyük mobil işletim sistemleri de dahil olmak üzere çeşitli modern platformlar için mobil çözümler üretmeye odaklanıyoruz. Konular arasında mobil cihaz mimarisi, programlama dilleri, yazılım mühendisliği, kullanıcı arayüz tasarımı ve uygulama dağıtımı bulunur. |
Dersin İçeriği: | Ders konuları arasında mobil cihaz mimarisi, programlama dilleri, yazılım mühendisliği, kullanıcı arayüz tasarımı ve uygulama dağıtımı bulunur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Giriş a. Mobil Hesaplamaya Giriş b. Android Geliştirme Ortamına Giriş | None |
2) | 2. Mobil Uygulama Geliştirme Faktörleri a. Mobil Yazılım Mühendisliği b. Çerçeveler ve Araçlar c. Genel Kullanıcı Arayüzü Geliştirme d. Android Kullanıcısı | None |
3) | 3. Kullanıcı arayüzleri hakkında daha fazla bilgi a. VUI'ler ve Mobil Uygulamalar b. Doğru Kullanıcı Arayüzünü Tasarlama c. Çok Kanallı ve Çok Modlu Arayüzler | None |
4) | 4. Amaçlar ve Hizmetler a. Android Amaçları ve Hizmetleri b. Mobil Uygulamaların Özellikleri c. Başarılı Mobil Geliştirme | None |
5) | 5. Verilerin Saklanması ve Alınması a. Mobil Verilerin Senkronizasyonu ve Çoğaltılması b. Modeli Doğru Hale Getirmek c. Android Verilerini Depolama ve Alma d. İçerik Sağlayıcı ile Çalışma | None |
6) | 6. Ağ ve Web Üzerinden İletişim a. Durum Makinesi b. Doğru İletişim Modeli c. Android Ağ ve Web | None |
7) | 7. Telefon a. Bir Uygulamanın Kapsamına Karar Verme b. Kablosuz Bağlantı ve Mobil Uygulamalar c. Android Telefon | None |
8) | Vize | None |
9) | 9. Bildirimler ve Alarmlar a. Verim b. Performans ve Bellek Yönetimi c. Android Bildirimleri ve Alarmları | None |
10) | 10. Multimedya a. Mobil Ajanlar ve Eşler Arası Mimari b. Android Multimedya | None |
11) | 11. Konum a. Mobilite ve Konum Bazlı Hizmetler b. Android | None |
12) | 12. Hepsini Bir Araya Getirmek (zamanın izin verdiği gibi) a. Paketleme ve Dağıtım b. En İyi Performans Uygulamaları c. Android Saha Hizmeti Uygulaması | None |
13) | 13. Güvenlik ve Hacking a. Aktif İşlemler b. Güvenlik Hakkında Daha Fazla Bilgi c. Android Hacking | None |
14) | 14. Platformlar ve Ek Konular (zamanın izin verdiği gibi) a. Gelişme süreci b. Mimarlık, Tasarım, Teknoloji Seçimi c. Mobil Uygulama Geliştirme Engelleri d. Test yapmak | None |
15) | Final | None |
Ders Notları / Kitaplar: | Gerekli tüm malzemeler ders notu şeklinde sunulacaktır. There is no primary text for this course. All required materials will be available online. |
Diğer Kaynaklar: | Yok - None |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||||||
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
3) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
4) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
6) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||||||
10) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||||||
11) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | |
2) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | 1 |
3) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 4 |
4) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | 2 |
5) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
6) | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 5 |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | |
10) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 3 |
11) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 146 |