DHF217 Protetik Diş Tedavisi IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Diş HekimliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DHF217
Ders İsmi: Protetik Diş Tedavisi II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 12 8 12
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: DHF119 - Protetik Diş Tedavisi I
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. DİLEK PINAR ŞENYILMAZ
Dersi Veren(ler):




Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı sabit ve hareketli protezlerin tanımını yapmak, günümüzdeki yerini ve önemini belirtmek; protetik tedavilerde kullanılan aletleri tanıtmak; öğrencilerin el becerisini arttırmak, protezlerin laboratuvarda yapımı ve özelliklerini teorik olarak öğretmek; protetik tedavi sırasında ortaya çıkabilecek problemlerin çözüm önerilerini anlatmaktır.
Dersin İçeriği: Sabit ve hareketli protezlerin değerlendirilmesi, diş kesiminin prensiplerinin öğrenilmesi, ölçü alma tekniklerinin bilinmesi, bunları yaparken hasta hekim pozisyonunu ayarlamayı öğrenmesi, çalışma modeli elde etmeyi öğrenmesi ve döküm restorasyonlarının bitirilmesi, diş dizimi yapılması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Hareketli protez hakkında bilgi sahibi olur ve günümüzde hareketli protezin önemini bilir.
2) Okluzyon kavramını öğrenir.
3) Hareketli protezlerin yapımında kullanılan aletlerin fiziksel özelliklerini ve kullanım şekillerini bilir.
4) Kaide plağı, mum şablonun kullanım amacı ve yapımını bilir.
5) Diş dizimi kurallarını öğrenir
6) İskelet parsiyel protezler parçaları ana bağlayıcı çeşitlerini öğrenir.
7) Hareketli protezlerde ölçü yöntemlerini öğrenir.
8) Geriatrik hastalara yaklaşım hakkında bilgi sahibi olur.
9) Direkt ve indirekt tutuculuk kavramlarını öğrenir.
10) Klasik bölümlü protezler ve tam protezler için akril tepimi, tesviye ve polisaj işlemlerini öğrenir.
11) Bölümlü protezlerde hareket eksenlerini öğrenerek, bir bölümlü protez hastasına planlama yapabilecek bilgi birikimine sahip olur.
12) TME ve çiğneme sisteminin anatomisini öğrenir.
13) Hareketli protezlerin yapımı sırasında ortaya çıkabilecek problemler ve çözüm önerileri hakkında bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Hareketli protezlerde diş dizimi yapar.
2) Ölçü alma işlemini laboratuvarda uygular.
3) Laboratuvarda bir tam protez hastası için protez hazırlar.
4) Laboratuvarda iskelet bölümlü protez hazırlar.
5) Laboratuvarda sabit protez için preparasyon ve protez üretim aşamalarını uygular.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Preklinikte çalışma düzeni, fantomların kullanımı. Kuron köprü protezi laboratuvarında gerekli aletlerin kullanımı ve bakımı. Tam protezlerde ölçü teorileri ve ölçü teknikleri. Anlatılan konuların tekrarı, laboratuvarda kullanılacak aletlerin bakımı ve özellikleri konusunda üretici firma bilgilerini araştırmak
2) Sabit protezlere giriş, sınıflandırma ve planlama. Anlatılan konuların tekrarı ve model elde etme işleminin tamamlanması
3) Artikülatörler, tek fantom diş üzerinde kesim Kesim prensiplerini ve teknikleri hakkında araştırma yapmak Diş kesim çalışmalarına devam etmek
4) Sabit protezlerde geçici uygulamaları Piyasada kullanılan geçici malzemeleri araştırmak ve diş kesim çalışmalarına devam etmek
5) Gingival retraksiyon Anlatılan konuların tekrarı ve diş kesimine devam etmek
6) Ölçü maddeleri ve ölçü alma teknikleri Anlatılan konuların tekrarı ve geçici sabit protez uygulamaları üzerinde çalışmak
7) Model hazırlama teknikleri Anlatılan konuların tekrarı ve geçici sabit protez çalışmalarına devam etmek
8) 1. ARA SINAV
9) Dijital ölçü Anlatılan konuların tekrarı ve CAD-CAM konusunda araştırma yapmak
10) Laboratuvarda kuron-köprü modelajı Anlatılan konuların tekrarı ve köprü modelajına devam etmek
11) Döküm teknikleri, lehim ve kaynak Anlatılan konuların tekrarı ve kuron modelajı üzerinde çalışmak
12) Tam metal ve metal destekli porselen sabit protezler Anlatılan konuların tekrarı
13) Metal desteksiz sabit protezler Anlatılan konuların tekrarı ve döküm işlemine devam etmek
14) Köprüler, gövde şekilleri Anlatılan konuların tekrarı ve döküm işlemini tamamlamak
15) Kuron protezlerinde uyumlama işlemleri Tesviye ve cila Anlatılan konuların tekrarı, tesviye-cila işlemleri
16) 2. ARA SINAV
17) Sabit protezlerde porselen Anlatılan konuların tekrarı ve porselen çalışmasının tamamlanması
18) Sabit protezlerde simantasyon Anlatılan konuların tekrarı ve porselen kuronun simantasyonunu tamamlamak
19) Okluzyon prensipleri, interokluzal kayıtlar Anlatılan konuların tekrarı ve artikülatöre alma işleminin tamamlanması
20) Bölümlü sabit protezler: inley, onley ve pinley restorasyonları Anlatılan konuların tekrarını yapmak, onlay restorasyon preparasyonunu tamamlamak
21) Diş aşınmaları Anlatılan konuların tekrarını yapmak Modelaj ve revetmana alma aşamasını tamamlamak
22) İnley-onley restorasyonlar Anlatılan konuların tekrarı, inley-onley restorasyonun kaba tesviyesini yapma
23) Diş hekimliğinde ölçü kaşıkları Anlatılan konuların tekrarını yapmak, onlay simantasyonun tamamlamak
24) 3. ARA SINAV
25) Sabit Protezlerde CAD-CAM Sistemleri Anlatılan konuların tekrarı, elde edilen onleyin cila işleminin tamamlanması
26) Laminate veneerler Anlatılan konuların tekrarını yapmak, laminate veneer yapım aşamalarını tamamlamak
27) Dişhekimliğinde renk seçimi Anlatılan konuların tekrarını yapmak, kompozit lamine işleminin tamamlanması
28) Post-core uygulamaları Anlatılan konuların tekrarını yapmak, post-core işlemlerine devam etmek
29) Diş hekimliğinde estetik Anlatılan konuların tekrarını yapmak, post- core döküm işlemlerine devam etmek
30) Tüm derslerin gözden geçirilmesi Soru ve cevap Post-core simantasyon aşamalarını tamamlamak
31) Protetik Diş Tedavisi Kliniğine Hazırlık Final sınavı için çalışmak
32) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: TAM PROTEZLER, PROBLEMLER VE ÇÖZÜM YOLLARI ( 1. Ve 2. CİLT) Yasemin Kulak Özkan. (Quintescence Publishing Türkiye, 2017)
TOTAL PROTEZLERİN TEMEL İLKELERİ VE PRATİĞİ-PROBLMLER VE ÇÖZÜM YOLLARI , HAYAKAWA, ENDER KAZAZOĞLU, QUİNTESSENCE
COMPLETE DENTURE PROSTHODONTICS: Treatment and Problem Solving. YASEMİN K. ÖZKAN (Springer, 2018)
DİŞSİZ HASTALARIN PROTERİK TEDAVİSİ, KLASİK TAM PROTEZLER. SENIH ÇALIKKOCAOĞLU
PRINCIPLES AND PRACTICES OF COMPLETE DENTURES, IWAN HAYAKAWA, QUİNTESSENCE PUBLİSHİNG
SABIT PROTEZLERDE ESTETIK TEDAVI, ESTETIK ANALIZLER, FRADEANI. CİLT 1. QUİNTESSENCE
SABIT PROTEZLERDE ESTETIK TEDAVI,PROTETIK TEDAVI, FRADEANI BARDUCCI CİLT 2. QUINTESSENCE
SABİT PROTEZİN TEMELLERİ. Herbert T. Schıllıngburg. ÇEV: .MK ÜNSAL, A ÜŞÜMEZ. QUİNTESSENCE
GÜNCEL SABİT PROTEZLER, ROSENSTIEL, LAND…ÇEV: SS ATSU, MA KILIÇARKSLAN, PALME YAYINEVI
FUNDAMENTALS OF FIXED PROSTHODONTICS. Herbert T. Schıllıngburg. 4th Edn. (Quintescence Publishing Co, 2012)
CONTEMPORARY FIXED PROSTHODONTICS. Stephen Rosenstiel, Martin Land. 5th Edn. (Mosby 2016)
HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZLER- PLANLAMA. Gülşen Can, Funda Akaltan. (Rota Tıp Kitabevi, 2015)
HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZLERDE TEMEL İLKELER. PROF. DR. BÜLENT KESİM. QUİNTESSENCE
MC CRACKEN'S REMOVABLE PARTİAL PROSTHODONTİCS. 13th Edn Alan B. Carr, David T. Brown. (Elsevier Health Books, 2015)
STEWART'S CLINICAL REMOVABLE PARTIAL PROSTHODONTICS. RD PHOENIX, DR CAGNA, CF DEFREEST, QUİNTESSENCE
Diğer Kaynaklar: TAM PROTEZLER, PROBLEMLER VE ÇÖZÜM YOLLARI ( 1. Ve 2. CİLT) Yasemin Kulak Özkan. (Quintescence Publishing Türkiye, 2017)
TOTAL PROTEZLERİN TEMEL İLKELERİ VE PRATİĞİ-PROBLMLER VE ÇÖZÜM YOLLARI , HAYAKAWA, ENDER KAZAZOĞLU, QUİNTESSENCE
COMPLETE DENTURE PROSTHODONTICS: Treatment and Problem Solving. YASEMİN K. ÖZKAN (Springer, 2018)
DİŞSİZ HASTALARIN PROTERİK TEDAVİSİ, KLASİK TAM PROTEZLER. SENIH ÇALIKKOCAOĞLU
PRINCIPLES AND PRACTICES OF COMPLETE DENTURES, IWAN HAYAKAWA, QUİNTESSENCE PUBLİSHİNG
SABIT PROTEZLERDE ESTETIK TEDAVI, ESTETIK ANALIZLER, FRADEANI. CİLT 1. QUİNTESSENCE
SABIT PROTEZLERDE ESTETIK TEDAVI,PROTETIK TEDAVI, FRADEANI BARDUCCI CİLT 2. QUINTESSENCE
SABİT PROTEZİN TEMELLERİ. Herbert T. Schıllıngburg. ÇEV: .MK ÜNSAL, A ÜŞÜMEZ. QUİNTESSENCE
GÜNCEL SABİT PROTEZLER, ROSENSTIEL, LAND…ÇEV: SS ATSU, MA KILIÇARKSLAN, PALME YAYINEVI
FUNDAMENTALS OF FIXED PROSTHODONTICS. Herbert T. Schıllıngburg. 4th Edn. (Quintescence Publishing Co, 2012)
CONTEMPORARY FIXED PROSTHODONTICS. Stephen Rosenstiel, Martin Land. 5th Edn. (Mosby 2016)
HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZLER- PLANLAMA. Gülşen Can, Funda Akaltan. (Rota Tıp Kitabevi, 2015)
HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZLERDE TEMEL İLKELER. PROF. DR. BÜLENT KESİM. QUİNTESSENCE
MC CRACKEN'S REMOVABLE PARTİAL PROSTHODONTİCS. 13th Edn Alan B. Carr, David T. Brown. (Elsevier Health Books, 2015)
STEWART'S CLINICAL REMOVABLE PARTIAL PROSTHODONTICS. RD PHOENIX, DR CAGNA, CF DEFREEST, QUİNTESSENCE

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

10

11

12

16

17

18

8

9

13

14

15

Program Kazanımları
1) Belirti ve bulguları uygun şekilde değerlendirip, hastalık ve durumlarla ilişkilendirerek klinik uygulamalara güncel tanı, tedavi ve sevk süreçlerine entegre edebilme yetkinliğine sahiptir.
2) Dental ve tıbbi acil durumlar ile riskli ve öncelikli durumları saptayabilecek bilgiye sahiptir.
3) Güncel ve kanıta dayalı bilimsel bilgiye uygun geleneksel ve modern tüm araç gereçler ve ekipman ile ilgili bilgiyi etkin ve analitik bakış açısı ile kullanabilir
4) Toplumun tüm sağlık birimleri ile mesleki fikir ve deneyimlerini ifade ederek, toplum sağlık düzeyinin iyileştirilmesine yönelik olarak iletişim ve iş birliği içinde sorumluluk ve inisiyatif alarak çalışır
5) Hasta tedavisinde temel tıp bilimleri bilgilerini de kullanarak semptomların, bulguların, sistemik hastalıkların ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve alınması gereken önlemleri uygular.
6) Tüm çalışanların ve hastaların sağlığı, güvenliği ve riskleri konusunda gerekli önlemleri alacak bilgi ve donanıma sahiptir
7) Mesleğiyle ilgili uygulama, araştırma, öğrenme ve yönetimsel süreçleri bilişim teknolojilerinden de yararlanarak yürütür
8) Bilgi ve becerilerini geliştirmeye sürekli olarak açıktır ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiştir.
9) Hastalar ve yakınları ile sosyal ve kültürel farkları gözeterek karşılıklı güven, anlayış ve saygı temelinde iletişim oluşturur
10) Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile etkili ve doğru biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurar.
11) Toplum sağlığını gözeterek önleyici ve koruyucu ağız ve diş sağlığı hizmeti sunulması hakkında bilgi ve donanıma sahiptir, bu uygulamaları yapar
12) Görev ve sorumluluklarını bilir, etik ve insani değerleri gözeterek mesleğini yapar

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Belirti ve bulguları uygun şekilde değerlendirip, hastalık ve durumlarla ilişkilendirerek klinik uygulamalara güncel tanı, tedavi ve sevk süreçlerine entegre edebilme yetkinliğine sahiptir. 4
2) Dental ve tıbbi acil durumlar ile riskli ve öncelikli durumları saptayabilecek bilgiye sahiptir. 3
3) Güncel ve kanıta dayalı bilimsel bilgiye uygun geleneksel ve modern tüm araç gereçler ve ekipman ile ilgili bilgiyi etkin ve analitik bakış açısı ile kullanabilir 4
4) Toplumun tüm sağlık birimleri ile mesleki fikir ve deneyimlerini ifade ederek, toplum sağlık düzeyinin iyileştirilmesine yönelik olarak iletişim ve iş birliği içinde sorumluluk ve inisiyatif alarak çalışır 3
5) Hasta tedavisinde temel tıp bilimleri bilgilerini de kullanarak semptomların, bulguların, sistemik hastalıkların ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve alınması gereken önlemleri uygular. 4
6) Tüm çalışanların ve hastaların sağlığı, güvenliği ve riskleri konusunda gerekli önlemleri alacak bilgi ve donanıma sahiptir 3
7) Mesleğiyle ilgili uygulama, araştırma, öğrenme ve yönetimsel süreçleri bilişim teknolojilerinden de yararlanarak yürütür 3
8) Bilgi ve becerilerini geliştirmeye sürekli olarak açıktır ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiştir. 4
9) Hastalar ve yakınları ile sosyal ve kültürel farkları gözeterek karşılıklı güven, anlayış ve saygı temelinde iletişim oluşturur 1
10) Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile etkili ve doğru biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurar. 2
11) Toplum sağlığını gözeterek önleyici ve koruyucu ağız ve diş sağlığı hizmeti sunulması hakkında bilgi ve donanıma sahiptir, bu uygulamaları yapar 2
12) Görev ve sorumluluklarını bilir, etik ve insani değerleri gözeterek mesleğini yapar 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 28 % 20
Ara Sınavlar 3 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 28 1 28
Uygulama 28 6 168
Sınıf Dışı Ders Çalışması 30 2 60
Ödevler 28 3 84
Ara Sınavlar 3 4 12
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 356