HEM316 Sağlıkta İnovasyonİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Havacılık YönetimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Havacılık Yönetimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HEM316
Ders İsmi: Sağlıkta İnovasyon
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM YAZICI
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM YAZICI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sağlık alanında inovasyonun önemi ve uygulama alanlarını öğrenmektir.
Dersin İçeriği: 1. Sağlıkta İnovasyona Giriş
2. İnovasyonla İlgili Kavramlar
3. İnovasyon ve Yayılma Süreci
4. İnovasyon Yönetimi
5. Türkiye’de Sağlık İnovasyonu
6. Girişimcilikte Motivasyon, Yaratıcılık ve İnovasyon
7. Yaratıcılık ve İnsan Faktörleri: Birey, Takım ve Liderlik
8. Buluş, Marka ve Tasarımların Korunması
9. Girişimcilikte İş Fikirleri
10. Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerde Girişimcilik
11. Yeni ürün geliştirme ve hizmet inovasyonu
12. Sağlık için yeni ürün geliştirme ve inovasyon süreci
13. Açık inovasyon ve Teknoloji transferi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sağlıkta inovasyonu tartışabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) İnovatif bir proje hazırlayabilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlıkta İnovasyona Giriş 1. Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.
2) İnovasyonla İlgili Kavramlar 1. Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.
3) İnovasyon ve Yayılma Süreci Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.
4) İnovasyon Yönetimi Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.
5) Türkiye’de Sağlık İnovasyonu Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.
6) Girişimcilikte Motivasyon, Yaratıcılık ve İnovasyon Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.
7) Ara Sınav
8) Yaratıcılık ve İnsan Faktörleri: Birey, Takım ve Liderlik Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.
9) Buluş, Marka ve Tasarımların Korunması Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.
10) Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerde Girişimcilik Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.
11) Yeni ürün geliştirme ve hizmet inovasyonu Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.
12) Sağlık için yeni ürün geliştirme ve inovasyon süreci Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.
13) Açık inovasyon ve Teknoloji transferi Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.
14) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson.

Diğer Kaynaklar: 1. The Strategy of Managing Innovation and Technology, Prentice Hall Tidd J, and Bessant J. (2009) Managing Innovaiton 4 th Edition.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Başta havacılık olmak üzere tüm ulaştırma operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahiptir.
2) Hava taşımacılığı/ lojistik ile ilgili güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3) Hava taşımacılığı/lojistik dalları ile ilgili teknik konularda yeterli altyapıya sahiptir.
4) Uluslararası ticaret ve işletme ile ilgili temel konularda yeterli hukuksal bilgi birikimine sahiptir.
5) Havacılık işletmeleri yönetimi, lojistik, ulaştırma ve kendi alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleri için birlikte kullanır.
6) Matematik, fen bilimleri ve ulaştırma alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme problemlerinin çözümleri için birlikte kullanır.
7) Hava taşımacılığı/ lojistik alanı ile ilgili temel problemleri saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
8) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
9) Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli temel uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır.
10) Hava taşımacılığı/ lojistik konularında kapsamlı ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
11) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
12) Çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır ve sorumluluk alır.
13) Alanında proje geliştirme çalışmaları planlar ve ilgili etkinlikleri yönetir.
14) Hava taşımacılığı/ lojistik kapsamlı projelerde takım çalışmaları düzenler, planlar, yönlendirir.
15) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle havayolu işletmeciliği, kara, deniz, hava ve demiryolu lojistiği ve ulaştırması kapsamlı konularda, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler, kendini sürekli yeniler. Alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
16) Gerek kuramsal gerek uygulamalı alanlarda havayolu işletmeciliği, ulusal ve uluslar arası taşımacılık ve lojistik çevrelerinde bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
17) Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır.
18) Havacılık alanında uygulamaların ve çözümlerin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olarak ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurar
19) Sorunlara çözüm önerileri geliştirir. Düşünceleri yazılı ve sözlü olarak nicel ve nitel verilerle destekleyerek paylaşır.
20) Havacılık işletmelerinin yönetimi, havacılıkta emniyet ve güvenlik konuları, hava hukuku, havaalanı uygulamaları, havacılığa özgü uygulamaların teknik yönleri konularında bilince sahiptir,
21) Havacılık ilke ve değerlerinin farkındadır. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Başta havacılık olmak üzere tüm ulaştırma operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahiptir.
2) Hava taşımacılığı/ lojistik ile ilgili güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3) Hava taşımacılığı/lojistik dalları ile ilgili teknik konularda yeterli altyapıya sahiptir.
4) Uluslararası ticaret ve işletme ile ilgili temel konularda yeterli hukuksal bilgi birikimine sahiptir.
5) Havacılık işletmeleri yönetimi, lojistik, ulaştırma ve kendi alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleri için birlikte kullanır.
6) Matematik, fen bilimleri ve ulaştırma alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme problemlerinin çözümleri için birlikte kullanır.
7) Hava taşımacılığı/ lojistik alanı ile ilgili temel problemleri saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
8) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
9) Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli temel uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır.
10) Hava taşımacılığı/ lojistik konularında kapsamlı ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
11) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
12) Çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır ve sorumluluk alır.
13) Alanında proje geliştirme çalışmaları planlar ve ilgili etkinlikleri yönetir.
14) Hava taşımacılığı/ lojistik kapsamlı projelerde takım çalışmaları düzenler, planlar, yönlendirir.
15) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle havayolu işletmeciliği, kara, deniz, hava ve demiryolu lojistiği ve ulaştırması kapsamlı konularda, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler, kendini sürekli yeniler. Alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
16) Gerek kuramsal gerek uygulamalı alanlarda havayolu işletmeciliği, ulusal ve uluslar arası taşımacılık ve lojistik çevrelerinde bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
17) Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır.
18) Havacılık alanında uygulamaların ve çözümlerin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olarak ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurar
19) Sorunlara çözüm önerileri geliştirir. Düşünceleri yazılı ve sözlü olarak nicel ve nitel verilerle destekleyerek paylaşır.
20) Havacılık işletmelerinin yönetimi, havacılıkta emniyet ve güvenlik konuları, hava hukuku, havaalanı uygulamaları, havacılığa özgü uygulamaların teknik yönleri konularında bilince sahiptir,
21) Havacılık ilke ve değerlerinin farkındadır. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 100 100
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 108