Ekonomi ve Finans (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FNCE311 | ||||||||
Ders İsmi: | International Economics | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AYLİN SOYDAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. AYLİN SOYDAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere ekonomiler arasındaki ilişkileri ve küresel ekonominin işleyişini analiz etmelerine yarayacak araçları sağlamaktır. Bunu, uluslararası ticaret ve uluslararası finans olmak üzere iki temel alan üzerinde yoğunlaşarak gerçekleştirir. |
Dersin İçeriği: | Uluslararası ticaret ve karşılaştırmalı üstünlükler; faktör donatımı modeli ve karşılaştırmalı üstünlükler dışındaki diğer modeller; küresel üretim zincirleri; ticaret politikası; korumacılık; ödemeler dengesi; uluslararası borç; döviz kuru sistemleri; önde gelen ekonomiler ve temel ülke grupları ile bunların dünya ekonomisindeki konumları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | yok |
2) | Dünya Ekonomisi ve Uluslararası Ekonomik Bütünleşme | Okuma |
3) | İkinci Dünya Savaşından Sonra Kurulan Uluslararası Ekonomik Örgütler | Okuma |
4) | Karşılaştırmalı Üstünlükler ve Uluslararası Ticaretten Kazançlar | Okuma |
5) | Faktör Donatımı Modeli ve Karşılaştırmalı Üstünlükler | Okuma |
6) | Karşılaştırmalı Üstünlükler Modeli Dışındaki Yaklaşımlar | Okuma |
7) | Ticaret Politikaları, Tarifeler, ve Korumacılık | Okuma, Haber araştırması |
8) | Küresel Üretim Zincir ve Ağları | Okuma, Haber araştırması |
9) | Ödemeler Dengesi | Okuma, Haber araştırması |
10) | Ödemeler Dengesi II | Okuma, Haber araştırma |
11) | Döviz Kuru Sistemleri | Okuma |
12) | Uluslararası Finansal Krizler | Okuma, Haber araştırma |
13) | Amerika Birleşik Devletleri, Avrupa Birliği, ve Diğer Ekonomiler | Okuma, Haber Araştırma |
14) | Amerika Birleşik Devletleri, Avrupa Birliği, ve Diğer Ekonomiler II | Okuma, Haber Araştırma |
Ders Notları / Kitaplar: | Gerber, J. (2022) International Economics. 8th Global ed. Harlow: Pearson. |
Diğer Kaynaklar: | Gerber, J. (2022) International Economics. 8th Global ed. Harlow: Pearson. Newspapers, web sites. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Ekonomi ve finans alanlarındaki gelişmeleri, bilimsel metodoloji, teori ve modeller çerçevesinde açıklayabilir. | ||||||||
2) İlgili alanlardaki nicel ve nitel verilerin toplanması ve analiz edilmesinde uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. | ||||||||
3) Finansal piyasa ve kurumların tarihsel süreç içindeki gelişimini açıklar ve işleyiş mekanizmalarını tanımlar. | ||||||||
4) Finans sektörü ile ilgili temel ilke ve düzenlemeleri tanır. | ||||||||
5) Kendi girişimini başarıyla kurmak ve geliştirmek üzere girişim fırsatları keşfeder ve yaratır. | ||||||||
6) Ulusal ve küresel düzeyde güncel ekonomik sorunları tanır, yorumlar ve tartışır. | ||||||||
7) Ekonomi ve finans alanlarındaki gelişmeleri takip etme ve yorumlama, yazılı ve sözlü iletişim kurma konusunda İngilizce yeterliliğine sahip olur. | ||||||||
8) Uluslararası sermaye piyasalarının küresel ekonomideki rolünü ifade eder; buna göre risk kavramını ölçüm ve yönetim açısından tanımlar. | ||||||||
9) Kişisel, mesleki, sosyal ve işletme etiğinin standartlarını tanımlar, ilgili alanlarda çeşitli uygulamaların etik sonuçlarını değerlendirir ve topluma değer katmada ahlaki davranışın öneminin farkında olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ekonomi ve finans alanlarındaki gelişmeleri, bilimsel metodoloji, teori ve modeller çerçevesinde açıklayabilir. | 5 |
2) | İlgili alanlardaki nicel ve nitel verilerin toplanması ve analiz edilmesinde uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. | 5 |
3) | Finansal piyasa ve kurumların tarihsel süreç içindeki gelişimini açıklar ve işleyiş mekanizmalarını tanımlar. | 4 |
4) | Finans sektörü ile ilgili temel ilke ve düzenlemeleri tanır. | 4 |
5) | Kendi girişimini başarıyla kurmak ve geliştirmek üzere girişim fırsatları keşfeder ve yaratır. | 3 |
6) | Ulusal ve küresel düzeyde güncel ekonomik sorunları tanır, yorumlar ve tartışır. | 5 |
7) | Ekonomi ve finans alanlarındaki gelişmeleri takip etme ve yorumlama, yazılı ve sözlü iletişim kurma konusunda İngilizce yeterliliğine sahip olur. | 3 |
8) | Uluslararası sermaye piyasalarının küresel ekonomideki rolünü ifade eder; buna göre risk kavramını ölçüm ve yönetim açısından tanımlar. | 5 |
9) | Kişisel, mesleki, sosyal ve işletme etiğinin standartlarını tanımlar, ilgili alanlarda çeşitli uygulamaların etik sonuçlarını değerlendirir ve topluma değer katmada ahlaki davranışın öneminin farkında olur. | 2 |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Gözlem | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 10 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | 80 |
Ödevler | 12 | 3 | 36 |
Küçük Sınavlar | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 166 |