Bankacılık ve Finans (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FNCE313 | ||||||||
Ders İsmi: | Monetary Economics | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET GÖKHAN GÖKTAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. FATMA ÇİĞDEM ÇELİK Dr.Öğr.Üyesi MEHMET GÖKHAN GÖKTAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Para sürecini tanıyın. Merkez bankalarının devam eden para politikası uygulamalarını analiz etmek ve tartışmak. Para politikası kararlarının ekonomik aktivite üzerindeki etkilerini tanımlar. |
Dersin İçeriği: | Para teorisine giriş; parasal değişkenlerin makroekonomik sistem üzerindeki etkilerini; para talebinin teorileri; klasik para teorisi; para politikası stratejileri; nötralite; enflasyon; faiz oranı geribildirimi kuralları; bankacılık sistemi; finansal aracılık; para arzı belirleyicileri; para politikasının aktarım mekanizması; enflasyon hedeflemesi dahil olmak üzere faiz oranlarının vade yapısı; belirsiz bir ortamda politika oluşturma; Merkez Bankası'nın rolü ve para politikasının yürütülmesi; para politikası ve maliye politikası arasındaki etkileşim ve Merkez Bankası argümanları, paranın doğası ve işlevi hakkında bağımsızlık; Phillips eğrisi; finansal krizler ve merkez bankasının son çare olarak borç veren rolü. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Para Nedir? | yok |
2) | Bankacılık ve Finansal Kurumların Yönetimi | okuma |
3) | Merkez Bankaları: Küresel Bir Bakış Açısı | okuma |
4) | Para Arzı Süreci | okuma |
5) | Para Arzı Süreci | okuma |
6) | Para Politikası Araçları | okuma |
7) | Para Politikasının Davranışı: Strateji ve Taktikler | okuma |
8) | Uluslararası Finansal Sistem | okuma |
9) | Miktar Teorisi, Enflasyon ve Para Talebi | okuma |
10) | Para Politikası ve Toplam Talep Eğrileri | okuma |
11) | Para Politikası Teorisi | okuma |
12) | Para Politikası Teorisi | okuma |
13) | Para Politikasında Beklentilerin Rolü | okuma |
14) | Para Politikasının İletim Mekanizmaları | okuıma |
15) | FİNAL SINAVI (TÜM BÖLÜMLER) | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | The Economics of Money, Banking and Financial Markets Frederick S. Mishkin, 11th ed., (Global Edition) 2016 ISBN-10: 1-29-209418-4 • ISBN-13: 978-1-292-09418-2 |
Diğer Kaynaklar: | The Economics of Money, Banking and Financial Markets Frederick S. Mishkin, 11th ed., (Global Edition) 2016 ISBN-10: 1-29-209418-4 • ISBN-13: 978-1-292-09418-2 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Bankacılık ve finans alanındaki disiplinin gelişimi, en modern konseptler, bilimsel metodoloji, teoriler ve modeller de dahil bilgi temelini açıklayabilirler. | ||||||||
2) İlgili alanlardaki nicel ve nitel verilerin toplanması ve analiz edilmesi, sonuçları yorumlanması ve çözüm önerileri için uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır. | ||||||||
3) Finansal kurumların ve finansal aracılığın neden mevcut olduğunu ve bunların nasıl yapılandırıldığını bilir. | ||||||||
4) Bankacılık sektörünü ilgilendiren temel bankacılık ilkelerine ve düzenlemelerine ilişkin anlayışı ayırt eder. | ||||||||
5) Kendi girişimlerini başarıyla kurmak ve geliştirmek için girişimci fırsatlar ve uzmanlık keşfeder ve yaratır. | ||||||||
6) Mevcut küresel ekonomik konuları tanır, yorumlar ve tartışır. | ||||||||
7) Çeşitli geçmişlerden gelen insanlarla yazılı ve sözlü İngilizce iletişim kurar ve bankacılık ve finans alanlarındaki küresel dinamikleri takip etme ve yorumlama konusunda İngilizce yeterliliğine sahiptir. | ||||||||
8) Uluslararası sermaye piyasalarının küresel ekonomideki rolünü ifade eder; buna göre risk kavramını ölçüm ve yönetim açısından tanımlar. | ||||||||
9) Kişisel, mesleki, sosyal ve işletme etiğinin standartlarını tanımlar, ilgili alanlarda çeşitli uygulamaların etik sonuçlarını değerlendirir ve topluma değer katmada ahlaki davranışın öneminin farkında olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bankacılık ve finans alanındaki disiplinin gelişimi, en modern konseptler, bilimsel metodoloji, teoriler ve modeller de dahil bilgi temelini açıklayabilirler. | |
2) | İlgili alanlardaki nicel ve nitel verilerin toplanması ve analiz edilmesi, sonuçları yorumlanması ve çözüm önerileri için uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır. | |
3) | Finansal kurumların ve finansal aracılığın neden mevcut olduğunu ve bunların nasıl yapılandırıldığını bilir. | |
4) | Bankacılık sektörünü ilgilendiren temel bankacılık ilkelerine ve düzenlemelerine ilişkin anlayışı ayırt eder. | |
5) | Kendi girişimlerini başarıyla kurmak ve geliştirmek için girişimci fırsatlar ve uzmanlık keşfeder ve yaratır. | |
6) | Mevcut küresel ekonomik konuları tanır, yorumlar ve tartışır. | |
7) | Çeşitli geçmişlerden gelen insanlarla yazılı ve sözlü İngilizce iletişim kurar ve bankacılık ve finans alanlarındaki küresel dinamikleri takip etme ve yorumlama konusunda İngilizce yeterliliğine sahiptir. | |
8) | Uluslararası sermaye piyasalarının küresel ekonomideki rolünü ifade eder; buna göre risk kavramını ölçüm ve yönetim açısından tanımlar. | |
9) | Kişisel, mesleki, sosyal ve işletme etiğinin standartlarını tanımlar, ilgili alanlarda çeşitli uygulamaların etik sonuçlarını değerlendirir ve topluma değer katmada ahlaki davranışın öneminin farkında olur. |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ara Sınavlar | 40 | 0 | 0 |
Final | 60 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 0 |