FNCE424 Health Economicsİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Ekonomi ve Finans (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ekonomi ve Finans (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FNCE424
Ders İsmi: Health Economics
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FATMA ÇİĞDEM ÇELİK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: • Sağlık ve sağlık konusundaki mikroekonomik teoriyi anlamak
• Sağlık sigortasının sağlık talebini ve fiyatlarını nasıl etkilediğini anlamak
• Hükümetin sağlık pazarlarındaki ve sağlıktaki rolünü anlamak ve performansını değerlendirmek
Dersin İçeriği:

Sağlık üretim fonksiyonu; Sağlık Talebi; Grossman Modeli; Sağlık sermayesinin ölçülmesi; Belirsizlik altında karar alınması; Sağlık hizmetlerine olan talep; Talep ampirik çalışmaları; Özel sigorta talebi; Ters seçim; Hekim hizmetleri pazarı; Hastane davranışı; Piyasa başarısızlığı; Sağlık hizmetlerinde pazar yapısı; Sağlık sistemleri; Maliyet etkinliği analizi; Maliyet fayda analizi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Sağlık ekonomisindeki ampirik bulguları değerlendirmeyi ve yorumlamayı öğrenir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlık ekonomisi nedir
2) Sağlık hizmeti talebi
3) Sağlık Talebi: Grossman Modeli
4) Sağlıkta sosyoekonomik eşitsizlikler
5) Hekimler için işgücü piyasası
6) Hastane endüstrisi
7) Sigorta talebi
8) Olumsuz seçim: Akerlof’un limon piyasası
9) Olumsuz seçim: Rothschild-Stiglitz Modeli
10) Reel pazarlarda olumsuz seçim
11) Ahlaki tehlike
12) Teknoloji ve sağlık hizmeti fiyatı
13) Sağlık teknolojisi değerlendirmesi
14) Sağlık Politikası: Beveridge Modeli
15) Sağlık Politikası: Bismarck Modeli

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bhattacharya, J., Hyde, T. Tu, P. (2013) Health Economics, Red Globe Press
Diğer Kaynaklar: Bhattacharya, J., Hyde, T. Tu, P. (2013) Health Economics, Red Globe Press

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Ekonomi ve finans alanlarındaki gelişmeleri, bilimsel metodoloji, teori ve modeller çerçevesinde açıklayabilir.
2) İlgili alanlardaki nicel ve nitel verilerin toplanması ve analiz edilmesinde uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir.
3) Finansal piyasa ve kurumların tarihsel süreç içindeki gelişimini açıklar ve işleyiş mekanizmalarını tanımlar.
4) Finans sektörü ile ilgili temel ilke ve düzenlemeleri tanır.
5) Kendi girişimini başarıyla kurmak ve geliştirmek üzere girişim fırsatları keşfeder ve yaratır.
6) Ulusal ve küresel düzeyde güncel ekonomik sorunları tanır, yorumlar ve tartışır.
7) Ekonomi ve finans alanlarındaki gelişmeleri takip etme ve yorumlama, yazılı ve sözlü iletişim kurma konusunda İngilizce yeterliliğine sahip olur.
8) Uluslararası sermaye piyasalarının küresel ekonomideki rolünü ifade eder; buna göre risk kavramını ölçüm ve yönetim açısından tanımlar.
9) Kişisel, mesleki, sosyal ve işletme etiğinin standartlarını tanımlar, ilgili alanlarda çeşitli uygulamaların etik sonuçlarını değerlendirir ve topluma değer katmada ahlaki davranışın öneminin farkında olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ekonomi ve finans alanlarındaki gelişmeleri, bilimsel metodoloji, teori ve modeller çerçevesinde açıklayabilir. 3
2) İlgili alanlardaki nicel ve nitel verilerin toplanması ve analiz edilmesinde uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. 4
3) Finansal piyasa ve kurumların tarihsel süreç içindeki gelişimini açıklar ve işleyiş mekanizmalarını tanımlar. 3
4) Finans sektörü ile ilgili temel ilke ve düzenlemeleri tanır. 4
5) Kendi girişimini başarıyla kurmak ve geliştirmek üzere girişim fırsatları keşfeder ve yaratır. 3
6) Ulusal ve küresel düzeyde güncel ekonomik sorunları tanır, yorumlar ve tartışır. 3
7) Ekonomi ve finans alanlarındaki gelişmeleri takip etme ve yorumlama, yazılı ve sözlü iletişim kurma konusunda İngilizce yeterliliğine sahip olur. 3
8) Uluslararası sermaye piyasalarının küresel ekonomideki rolünü ifade eder; buna göre risk kavramını ölçüm ve yönetim açısından tanımlar. 3
9) Kişisel, mesleki, sosyal ve işletme etiğinin standartlarını tanımlar, ilgili alanlarda çeşitli uygulamaların etik sonuçlarını değerlendirir ve topluma değer katmada ahlaki davranışın öneminin farkında olur. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ara Sınavlar 40 0 0
Final 60 0 0
Toplam İş Yükü 0