Ekonomi ve Finans (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FNCE424 | ||||||||
Ders İsmi: | Health Economics | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ÇİĞDEM ÇELİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | • Sağlık ve sağlık konusundaki mikroekonomik teoriyi anlamak • Sağlık sigortasının sağlık talebini ve fiyatlarını nasıl etkilediğini anlamak • Hükümetin sağlık pazarlarındaki ve sağlıktaki rolünü anlamak ve performansını değerlendirmek |
Dersin İçeriği: | Sağlık üretim fonksiyonu; Sağlık Talebi; Grossman Modeli; Sağlık sermayesinin ölçülmesi; Belirsizlik altında karar alınması; Sağlık hizmetlerine olan talep; Talep ampirik çalışmaları; Özel sigorta talebi; Ters seçim; Hekim hizmetleri pazarı; Hastane davranışı; Piyasa başarısızlığı; Sağlık hizmetlerinde pazar yapısı; Sağlık sistemleri; Maliyet etkinliği analizi; Maliyet fayda analizi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlık ekonomisi nedir | |
2) | Sağlık hizmeti talebi | |
3) | Sağlık Talebi: Grossman Modeli | |
4) | Sağlıkta sosyoekonomik eşitsizlikler | |
5) | Hekimler için işgücü piyasası | |
6) | Hastane endüstrisi | |
7) | Sigorta talebi | |
8) | Olumsuz seçim: Akerlof’un limon piyasası | |
9) | Olumsuz seçim: Rothschild-Stiglitz Modeli | |
10) | Reel pazarlarda olumsuz seçim | |
11) | Ahlaki tehlike | |
12) | Teknoloji ve sağlık hizmeti fiyatı | |
13) | Sağlık teknolojisi değerlendirmesi | |
14) | Sağlık Politikası: Beveridge Modeli | |
15) | Sağlık Politikası: Bismarck Modeli |
Ders Notları / Kitaplar: | Bhattacharya, J., Hyde, T. Tu, P. (2013) Health Economics, Red Globe Press |
Diğer Kaynaklar: | Bhattacharya, J., Hyde, T. Tu, P. (2013) Health Economics, Red Globe Press |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Ekonomi ve finans alanlarındaki gelişmeleri, bilimsel metodoloji, teori ve modeller çerçevesinde açıklayabilir. | ||||||||
2) İlgili alanlardaki nicel ve nitel verilerin toplanması ve analiz edilmesinde uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. | ||||||||
3) Finansal piyasa ve kurumların tarihsel süreç içindeki gelişimini açıklar ve işleyiş mekanizmalarını tanımlar. | ||||||||
4) Finans sektörü ile ilgili temel ilke ve düzenlemeleri tanır. | ||||||||
5) Kendi girişimini başarıyla kurmak ve geliştirmek üzere girişim fırsatları keşfeder ve yaratır. | ||||||||
6) Ulusal ve küresel düzeyde güncel ekonomik sorunları tanır, yorumlar ve tartışır. | ||||||||
7) Ekonomi ve finans alanlarındaki gelişmeleri takip etme ve yorumlama, yazılı ve sözlü iletişim kurma konusunda İngilizce yeterliliğine sahip olur. | ||||||||
8) Uluslararası sermaye piyasalarının küresel ekonomideki rolünü ifade eder; buna göre risk kavramını ölçüm ve yönetim açısından tanımlar. | ||||||||
9) Kişisel, mesleki, sosyal ve işletme etiğinin standartlarını tanımlar, ilgili alanlarda çeşitli uygulamaların etik sonuçlarını değerlendirir ve topluma değer katmada ahlaki davranışın öneminin farkında olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ekonomi ve finans alanlarındaki gelişmeleri, bilimsel metodoloji, teori ve modeller çerçevesinde açıklayabilir. | 3 |
2) | İlgili alanlardaki nicel ve nitel verilerin toplanması ve analiz edilmesinde uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. | 4 |
3) | Finansal piyasa ve kurumların tarihsel süreç içindeki gelişimini açıklar ve işleyiş mekanizmalarını tanımlar. | 3 |
4) | Finans sektörü ile ilgili temel ilke ve düzenlemeleri tanır. | 4 |
5) | Kendi girişimini başarıyla kurmak ve geliştirmek üzere girişim fırsatları keşfeder ve yaratır. | 3 |
6) | Ulusal ve küresel düzeyde güncel ekonomik sorunları tanır, yorumlar ve tartışır. | 3 |
7) | Ekonomi ve finans alanlarındaki gelişmeleri takip etme ve yorumlama, yazılı ve sözlü iletişim kurma konusunda İngilizce yeterliliğine sahip olur. | 3 |
8) | Uluslararası sermaye piyasalarının küresel ekonomideki rolünü ifade eder; buna göre risk kavramını ölçüm ve yönetim açısından tanımlar. | 3 |
9) | Kişisel, mesleki, sosyal ve işletme etiğinin standartlarını tanımlar, ilgili alanlarda çeşitli uygulamaların etik sonuçlarını değerlendirir ve topluma değer katmada ahlaki davranışın öneminin farkında olur. | 1 |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Grup Projesi | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ara Sınavlar | 40 | 0 | 0 |
Final | 60 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 0 |