Ekonomi ve Finans (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FNCE426 | ||||||||
Ders İsmi: | Game Theory | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. MUBARIZ HASANOV | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Oyun teorisinin temel kavramlarını anlamak • Oyunlarda dengeyi belirlemek için yöntemler uygulayın • Oyun teorisi kavramlarını, stratejik düşünmeyi içeren olası ekonomik ve ticari uygulamalarla ilişkilendirmek |
Dersin İçeriği: | Normal form; geniş form; Nash dengesi; Alt-oyun mükemmel dengesi; Geriye dönük; İleri İndüksiyon; Saf Strateji; Karışık Strateji; Sıkı / Zayıf Baskınlık; Kesinlikle Hakim Olmuş Stratejilerin Tekrar Edilmesi; Titreyen el; Çoklu denge; Simetrik sıfır toplamlı oyunlar; Mahkum’un ikilemi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temel konseptler | yok |
2) | Tüm Bilgilerin Statik Oyunları (Saf Strateji) | okuma |
3) | Tüm Bilgilerin Statik Oyunları (Karışık Strateji) | okuma |
4) | Tam Bilgilerin Statik Oyunları (Daha Fazla Çözüm Konsepti) | okuma |
5) | Dinamik Oyunlar (Tam ve Mükemmel Bilgi Oyunları) | okuma |
6) | Tam Bilginin Dinamik Oyunları (İki Aşamalı Oyunlar) | okuma |
7) | Tam Bilgilerin Dinamik Oyunları (Tekrarlanan Oyunlar) | okuma |
8) | Eksik Bilgilerin Statik Oyunları (Statik Bayesian Oyunları) | okuma |
9) | Eksik Bilgilerin Statik Oyunları (Bayesian Nash Dengesi) | okuma |
10) | Statik Eksik Bilgilerin Oyunları (Uygulamalar) | okuma |
11) | Statik Eksik Bilgilerin Oyunları (Vahiy Prensibi) | okuma |
12) | Eksik Bilgilerin Dinamik Oyunları (Mükemmel Bayesian Dengesi) | okuma |
13) | Eksik Bilgilerin Dinamik Oyunları (Sinyalizasyon Oyunları) | okuma |
14) | Eksik Bilgilerin Dinamik Oyunları (Mükemmel-Bayes Dengesinin Diğer Uygulamaları) | okuma |
15) | Eksik Bilgilerin Dinamik Oyunları (İyileştirmeler) Final sınavı | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Gibbons, A. (1992) A Primer in Game Theory, Financial Times/ Prentice Hall, 1992 Schotter, A. (2001) Microeconomics: A Modern Approach (Chapter 7: Game Theory and the Tools for Strategic Business Analysis) Addison Wesley Longman |
Diğer Kaynaklar: | Leyton-Brown, K., Shoham, Y. (2008) Essentials of Game Theory: A Concise, Multidisciplinary Introduction |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Ekonomi ve finans alanlarındaki gelişmeleri, bilimsel metodoloji, teori ve modeller çerçevesinde açıklayabilir. | ||||||||
2) İlgili alanlardaki nicel ve nitel verilerin toplanması ve analiz edilmesinde uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. | ||||||||
3) Finansal piyasa ve kurumların tarihsel süreç içindeki gelişimini açıklar ve işleyiş mekanizmalarını tanımlar. | ||||||||
4) Finans sektörü ile ilgili temel ilke ve düzenlemeleri tanır. | ||||||||
5) Kendi girişimini başarıyla kurmak ve geliştirmek üzere girişim fırsatları keşfeder ve yaratır. | ||||||||
6) Ulusal ve küresel düzeyde güncel ekonomik sorunları tanır, yorumlar ve tartışır. | ||||||||
7) Ekonomi ve finans alanlarındaki gelişmeleri takip etme ve yorumlama, yazılı ve sözlü iletişim kurma konusunda İngilizce yeterliliğine sahip olur. | ||||||||
8) Uluslararası sermaye piyasalarının küresel ekonomideki rolünü ifade eder; buna göre risk kavramını ölçüm ve yönetim açısından tanımlar. | ||||||||
9) Kişisel, mesleki, sosyal ve işletme etiğinin standartlarını tanımlar, ilgili alanlarda çeşitli uygulamaların etik sonuçlarını değerlendirir ve topluma değer katmada ahlaki davranışın öneminin farkında olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ekonomi ve finans alanlarındaki gelişmeleri, bilimsel metodoloji, teori ve modeller çerçevesinde açıklayabilir. | 5 |
2) | İlgili alanlardaki nicel ve nitel verilerin toplanması ve analiz edilmesinde uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. | 5 |
3) | Finansal piyasa ve kurumların tarihsel süreç içindeki gelişimini açıklar ve işleyiş mekanizmalarını tanımlar. | 2 |
4) | Finans sektörü ile ilgili temel ilke ve düzenlemeleri tanır. | 2 |
5) | Kendi girişimini başarıyla kurmak ve geliştirmek üzere girişim fırsatları keşfeder ve yaratır. | 3 |
6) | Ulusal ve küresel düzeyde güncel ekonomik sorunları tanır, yorumlar ve tartışır. | 4 |
7) | Ekonomi ve finans alanlarındaki gelişmeleri takip etme ve yorumlama, yazılı ve sözlü iletişim kurma konusunda İngilizce yeterliliğine sahip olur. | 3 |
8) | Uluslararası sermaye piyasalarının küresel ekonomideki rolünü ifade eder; buna göre risk kavramını ölçüm ve yönetim açısından tanımlar. | 2 |
9) | Kişisel, mesleki, sosyal ve işletme etiğinin standartlarını tanımlar, ilgili alanlarda çeşitli uygulamaların etik sonuçlarını değerlendirir ve topluma değer katmada ahlaki davranışın öneminin farkında olur. | 1 |
Alan Çalışması | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Gözlem | |
Grup Projesi | |
Akran Değerlendirmesi | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ara Sınavlar | 40 | 0 | 0 |
Final | 60 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 0 |