FNCE426 Game Theoryİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Ekonomi ve Finans (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ekonomi ve Finans (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FNCE426
Ders İsmi: Game Theory
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. MUBARIZ HASANOV
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı:
Oyun teorisinin temel kavramlarını anlamak
• Oyunlarda dengeyi belirlemek için yöntemler uygulayın
• Oyun teorisi kavramlarını, stratejik düşünmeyi içeren olası ekonomik ve ticari uygulamalarla ilişkilendirmek
Dersin İçeriği:
Normal form; geniş form; Nash dengesi; Alt-oyun mükemmel dengesi; Geriye dönük; İleri İndüksiyon; Saf Strateji; Karışık Strateji; Sıkı / Zayıf Baskınlık; Kesinlikle Hakim Olmuş Stratejilerin Tekrar Edilmesi; Titreyen el; Çoklu denge; Simetrik sıfır toplamlı oyunlar; Mahkum’un ikilemi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Gerçek hayattaki çatışmaları oyun olarak modelleyin ve analiz edin
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel konseptler yok
2) Tüm Bilgilerin Statik Oyunları (Saf Strateji) okuma
3) Tüm Bilgilerin Statik Oyunları (Karışık Strateji) okuma
4) Tam Bilgilerin Statik Oyunları (Daha Fazla Çözüm Konsepti) okuma
5) Dinamik Oyunlar (Tam ve Mükemmel Bilgi Oyunları) okuma
6) Tam Bilginin Dinamik Oyunları (İki Aşamalı Oyunlar) okuma
7) Tam Bilgilerin Dinamik Oyunları (Tekrarlanan Oyunlar) okuma
8) Eksik Bilgilerin Statik Oyunları (Statik Bayesian Oyunları) okuma
9) Eksik Bilgilerin Statik Oyunları (Bayesian Nash Dengesi) okuma
10) Statik Eksik Bilgilerin Oyunları (Uygulamalar) okuma
11) Statik Eksik Bilgilerin Oyunları (Vahiy Prensibi) okuma
12) Eksik Bilgilerin Dinamik Oyunları (Mükemmel Bayesian Dengesi) okuma
13) Eksik Bilgilerin Dinamik Oyunları (Sinyalizasyon Oyunları) okuma
14) Eksik Bilgilerin Dinamik Oyunları (Mükemmel-Bayes Dengesinin Diğer Uygulamaları) okuma
15) Eksik Bilgilerin Dinamik Oyunları (İyileştirmeler) Final sınavı yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Gibbons, A. (1992) A Primer in Game Theory, Financial Times/ Prentice Hall, 1992
Schotter, A. (2001) Microeconomics: A Modern Approach (Chapter 7: Game Theory and the Tools for Strategic Business Analysis) Addison Wesley Longman
Diğer Kaynaklar: Leyton-Brown, K., Shoham, Y. (2008) Essentials of Game Theory: A Concise, Multidisciplinary Introduction

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Ekonomi ve finans alanlarındaki gelişmeleri, bilimsel metodoloji, teori ve modeller çerçevesinde açıklayabilir.
2) İlgili alanlardaki nicel ve nitel verilerin toplanması ve analiz edilmesinde uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir.
3) Finansal piyasa ve kurumların tarihsel süreç içindeki gelişimini açıklar ve işleyiş mekanizmalarını tanımlar.
4) Finans sektörü ile ilgili temel ilke ve düzenlemeleri tanır.
5) Kendi girişimini başarıyla kurmak ve geliştirmek üzere girişim fırsatları keşfeder ve yaratır.
6) Ulusal ve küresel düzeyde güncel ekonomik sorunları tanır, yorumlar ve tartışır.
7) Ekonomi ve finans alanlarındaki gelişmeleri takip etme ve yorumlama, yazılı ve sözlü iletişim kurma konusunda İngilizce yeterliliğine sahip olur.
8) Uluslararası sermaye piyasalarının küresel ekonomideki rolünü ifade eder; buna göre risk kavramını ölçüm ve yönetim açısından tanımlar.
9) Kişisel, mesleki, sosyal ve işletme etiğinin standartlarını tanımlar, ilgili alanlarda çeşitli uygulamaların etik sonuçlarını değerlendirir ve topluma değer katmada ahlaki davranışın öneminin farkında olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ekonomi ve finans alanlarındaki gelişmeleri, bilimsel metodoloji, teori ve modeller çerçevesinde açıklayabilir. 5
2) İlgili alanlardaki nicel ve nitel verilerin toplanması ve analiz edilmesinde uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. 5
3) Finansal piyasa ve kurumların tarihsel süreç içindeki gelişimini açıklar ve işleyiş mekanizmalarını tanımlar. 2
4) Finans sektörü ile ilgili temel ilke ve düzenlemeleri tanır. 2
5) Kendi girişimini başarıyla kurmak ve geliştirmek üzere girişim fırsatları keşfeder ve yaratır. 3
6) Ulusal ve küresel düzeyde güncel ekonomik sorunları tanır, yorumlar ve tartışır. 4
7) Ekonomi ve finans alanlarındaki gelişmeleri takip etme ve yorumlama, yazılı ve sözlü iletişim kurma konusunda İngilizce yeterliliğine sahip olur. 3
8) Uluslararası sermaye piyasalarının küresel ekonomideki rolünü ifade eder; buna göre risk kavramını ölçüm ve yönetim açısından tanımlar. 2
9) Kişisel, mesleki, sosyal ve işletme etiğinin standartlarını tanımlar, ilgili alanlarda çeşitli uygulamaların etik sonuçlarını değerlendirir ve topluma değer katmada ahlaki davranışın öneminin farkında olur. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Gözlem
Grup Projesi
Akran Değerlendirmesi
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ara Sınavlar 40 0 0
Final 60 0 0
Toplam İş Yükü 0