CGE318 Çocuk Gelişiminde Alan Uygulaması IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Çocuk GelişimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Çocuk Gelişimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGE318
Ders İsmi: Çocuk Gelişiminde Alan Uygulaması II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 6 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. HATİCE NUR GÖKCAN ALHAN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. HATİCE NUR GÖKCAN ALHAN
Öğr.Gör. GİZEM TÜRİTOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin, uygulama alanında 0-18 yaşlar arasındaki normal gelişim gösteren, özel gereksinimi olan, korunmaya muhtaç, risk altındaki ve hastanede yatan çocukların gelişimlerini izleme, destekleyici eğitim programı hazırlama – uygulama, eğitsel materyal geliştirerek gelişim – eğitim ortamlarını zenginleştirme, multidisipliner yaklaşımla, çocuğa ve aileye verilen desteği Çocuk Gelişimci adayı olarak gözlemleme, yöneticilerin ve diğer ekip üyelerinin kendi alanları ile ilgili iş akışı ve yönetmeliklerin kullanım biçimleri ile ilgili konularda deneyim kazanmaları amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği: Öğrencilerin, uygulama alanında 0-18 yaşlar arasındaki normal gelişim gösteren, özel gereksinimi olan, korunmaya muhtaç, risk altındaki ve hastanede yatan çocukların gelişimlerini izleme, destekleyici eğitim programı hazırlama – uygulama, eğitsel materyal geliştirerek gelişim – eğitim ortamlarını zenginleştirme, multidisipliner yaklaşımla, çocuğa ve aileye verilen desteği Çocuk Gelişimci adayı olarak gözlemleme, yöneticilerin ve diğer ekip üyelerinin kendi alanları ile ilgili iş akışı ve yönetmeliklerin kullanım biçimleri ile ilgili konularda deneyim kazanmaları amaçlanmıştır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 1. 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik gelişim değerlendirme araçlarını tanır. 2.Uygun olan gelişim değerlendirme aracını seçer ve değerlendirmeyi yapar. 3. Kullandığı değerlendirme aracından edindiği bilgi doğrultusunda gelişimsel düzeyi ve gelişimsel gereksinimleri belirler. 4. Gelişim değerlendirme raporu düzenler 5. Kullandığı değerlendirme aracından edindiği bilgi doğrultusunda gelişim alanlarını destekleyici gelişimsel destek programı planlar, gelişimi destekleyici öneriler verir. 6. Gelişimsel izlem-takip yapar ve raporlaştırır. 7. Gereksinimlere yönelik olarak görüşme formu/gözlem formu/ kontrol listesi/ soru formu vb. hazırlar
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Staj hakkında genel bilgilendirme toplantısı; 0-18 yaş grubu çocuklar için değerlendirme araçlarının tanıtımı Beaty, J., J. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
2) 0-18 yaş grubu çocuklar için değerlendirme araçlarının kullanımının anlatılması; staj kurumunda gözlem Beaty, J., J. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
3) Değerlendirme araçlarının kullanımına yönelik sınıf içi pratik; staj kurumunda gözlem Beaty, J., J. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
4) Değerlendirme araçlarının kullanımına yönelik sınıf içi pratik; 0-18 yaş grubu çocuklar için uygun gelişim araçlarını seçme ve alanda uygulama (RAM, hastane, aile sağlığı merkezi, vb) Beaty, J., J. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
5) Gelişim raporu yazımı ile ilgili temel ilkelerin anlatımı; 0-18 yaş grubu çocuklar için uygun gelişim araçlarını alanda uygulama (RAM, hastane, aile sağlığı merkezi, vb) Beaty, J., J. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
6) Gelişim raporu yazımı ile ilgili temel ilkelerin anlatımı; 0-18 yaş grubu çocuklar için uygun gelişim araçlarını alanda uygulama (RAM, hastane, aile sağlığı merkezi, vb) Beaty, J., J. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
7) Deneyim paylaşımı-geri dönütler; 0-18 yaş grubu çocuklar için uygun gelişim araçlarını alanda uygulama (RAM, hastane, aile sağlığı merkezi, vb) Beaty, J., J. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
8) 0-18 yaş grubu çocuklar için uygulanan gelişim araçlarından elde edilen bilgiler doğrultusunda gelişim raporu yazma ve gelişimsel gereksinimleri belirleme (kurumun çalışma planı doğrultusunda) Beaty, J., J. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
9) Deneyim paylaşımı-geri dönütler; 0-18 yaş grubu çocuklar için uygulanan gelişim araçlarından elde edilen bilgiler doğrultusunda gelişim raporu yazma ve gelişimsel gereksinimleri belirleme Beaty, J., J. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
10) Deneyim paylaşımı-geri dönütler; 0-18 yaş grubu çocuklar için uygulanan gelişim araçlarından elde edilen bilgiler doğrultusunda gelişimsel gereksinimleri belirleme ve gelişim raporu yazma Beaty, J., J. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
11) Deneyim paylaşımı-geri dönütler; 0-18 yaş grubu çocuklar için belirlenen gelişimsel gereksinimler doğrultusunda gelişimsel öneriler geliştirme (kurumun çalışma planı doğrultusunda etkinliklere katılarak deneyim kazanma) Beaty, J., J. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
12) Deneyim paylaşımı-geri dönütler; 0-18 yaş grubu çocuklar için belirlenen gelişimsel gereksinimler doğrultusunda gelişimsel öneriler geliştirme (kurumun çalışma planı doğrultusunda etkinliklere katılarak deneyim kazanma) Beaty, J., J. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
13) Deneyim paylaşımı-geri dönütler; 0-18 yaş grubu çocuklar için belirlenen gelişimsel gereksinimler doğrultusunda gelişimsel öneriler geliştirme (kurumun çalışma planı doğrultusunda etkinliklere katılarak deneyim kazanma) Beaty, J., J. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
14) Final sınavı (Dosya teslimi ve değerlendirme) -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Beaty, J., J. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
Çelik, N., Daşcan, Ö. (2017). Okulöncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
MEB. (2016). Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara: MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü.
Diğer Kaynaklar: Gözlem Raporları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
2) Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
3) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
4) Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
5) Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
6) Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
7) Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
8) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
9) Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
10) Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir
11) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
12) Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 5
2) Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. 5
3) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. 5
4) Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. 5
5) Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. 5
6) Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. 5
7) Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. 5
8) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. 5
9) Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. 4
10) Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir 5
11) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 5
12) Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 50
Rapor Teslimi 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Uygulama 14 3 42
Derse Özgü Staj 14 6 84
Toplam İş Yükü 126