Dijital Oyun Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MUTI252 | ||||||||
Ders İsmi: | Karşılaştırmalı Dilbilim Analizi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite/Yabancı Dil | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. MUZAFFER ERTÜRK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilerin dilbilimin temel kavramları çerçevesinde İngilizce ile Türkçe arasındaki karakteristik farklıları görebilmeleri, bu farklıları dikkate almanın mütercim-tercümanlık mesleğindeki önemini kavramaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Kurs Notları içinde yer alan internet kaynaklarının sunduğu datayı kullanarak belli başlı dilbilim kavramlarının İngilizce ve Türkçede nasıl göründüğüne bakmak, bu iki dil arasındaki farklılıklardan hareketle kavramların görünümlerini araştırıp tartışmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dillerin doğuşu ve yayılışı | Nadir Engin Uzun, Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri üzerine: Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Türkoloji Dergisi 19, 2 (2012) 115-134. www.wals.info https://typo.uni-konstanz.de |
2) | dünya dilleri (sayı ve oran) 1 | Nadir Engin Uzun, Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri üzerine: Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Türkoloji Dergisi 19, 2 (2012) 115-134. www.wals.info https://typo.uni-konstanz.de |
3) | dünya dilleri (sayı ve oran) 2 | Nadir Engin Uzun, Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri üzerine: Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Türkoloji Dergisi 19, 2 (2012) 115-134. www.wals.info https://typo.uni-konstanz.de |
4) | dünya dilleri ve Türkçe-İngilizce 1 | Nadir Engin Uzun, Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri üzerine: Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Türkoloji Dergisi 19, 2 (2012) 115-134. www.wals.info https://typo.uni-konstanz.de |
5) | sesler | Nadir Engin Uzun, Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri üzerine: Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Türkoloji Dergisi 19, 2 (2012) 115-134. www.wals.info https://typo.uni-konstanz.de |
6) | sesdizim | Nadir Engin Uzun, Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri üzerine: Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Türkoloji Dergisi 19, 2 (2012) 115-134. www.wals.info https://typo.uni-konstanz.de |
7) | Ara sınav | Nadir Engin Uzun, Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri üzerine: Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Türkoloji Dergisi 19, 2 (2012) 115-134. www.wals.info https://typo.uni-konstanz.de |
8) | biçimbilimsel özellikler | Nadir Engin Uzun, Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri üzerine: Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Türkoloji Dergisi 19, 2 (2012) 115-134. www.wals.info https://typo.uni-konstanz.de |
10) | sözlüksel özellikler | Nadir Engin Uzun, Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri üzerine: Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Türkoloji Dergisi 19, 2 (2012) 115-134. www.wals.info https://typo.uni-konstanz.de |
11) | sözdizimsel özellikler | Nadir Engin Uzun, Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri üzerine: Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Türkoloji Dergisi 19, 2 (2012) 115-134. www.wals.info https://typo.uni-konstanz.de |
12) | genel karşılaştırmalar | Nadir Engin Uzun, Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri üzerine: Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Türkoloji Dergisi 19, 2 (2012) 115-134. www.wals.info https://typo.uni-konstanz.de |
13) | genel tekrar | Nadir Engin Uzun, Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri üzerine: Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Türkoloji Dergisi 19, 2 (2012) 115-134. www.wals.info https://typo.uni-konstanz.de |
14) | Dönem Sonu Sınavı | Nadir Engin Uzun, Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri üzerine: Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Türkoloji Dergisi 19, 2 (2012) 115-134. www.wals.info https://typo.uni-konstanz.de |
Ders Notları / Kitaplar: | Nadir Engin Uzun, Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri üzerine: Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Türkoloji Dergisi 19, 2 (2012) 115-134. www.wals.info https://typo.uni-konstanz.de |
Diğer Kaynaklar: | Özgen, M. ve Koşaner, Ö., Dünya Dillerinden Örneklerle Dilbilimsel Tipoloji, Pegem Akademi, Ankara, 2016. |
Ders Öğrenme Kazanımları | ||
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Dijital oyun tasarımı süreçlerini etkileyen temel kavramları, teorileri ve metodolojileri kavrar. Oyun tasarımı tarihini ve kültürel bağlamlarını analiz edebilir. Oyun tasarımı ile ilişkili disiplinlerarası yaklaşımları ve teorik çerçeveleri kullanabilir. | ||
2) Oyun motorları ve yazılım araçlarını kullanarak interaktif oyun projeleri geliştirebilir. Görsel tasarım, kullanıcı deneyimi ve oyun mekaniği gibi uygulamalı alanlarda beceri kazanır. Hikaye anlatımı, karakter tasarımı ve dünyaların oluşturulması gibi yaratıcı süreçleri oyun tasarımıyla birleştirir. | ||
3) Dijital oyun tasarımı projelerinde liderlik, iş birliği ve proje yönetimi becerileri sergiler. Endüstri standartlarına uygun oyun tasarım dökümantasyonu ve prototipler oluşturabilir. Farklı platformlar ve kullanıcı grupları için yenilikçi, etik ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dijital oyun tasarımı süreçlerini etkileyen temel kavramları, teorileri ve metodolojileri kavrar. Oyun tasarımı tarihini ve kültürel bağlamlarını analiz edebilir. Oyun tasarımı ile ilişkili disiplinlerarası yaklaşımları ve teorik çerçeveleri kullanabilir. | |
2) | Oyun motorları ve yazılım araçlarını kullanarak interaktif oyun projeleri geliştirebilir. Görsel tasarım, kullanıcı deneyimi ve oyun mekaniği gibi uygulamalı alanlarda beceri kazanır. Hikaye anlatımı, karakter tasarımı ve dünyaların oluşturulması gibi yaratıcı süreçleri oyun tasarımıyla birleştirir. | |
3) | Dijital oyun tasarımı projelerinde liderlik, iş birliği ve proje yönetimi becerileri sergiler. Endüstri standartlarına uygun oyun tasarım dökümantasyonu ve prototipler oluşturabilir. Farklı platformlar ve kullanıcı grupları için yenilikçi, etik ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Sunum | 1 | % 45 |
Ara Sınavlar | 1 | % 5 |
Final | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 90 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 10 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 8 | 104 |
Sunum / Seminer | 1 | 9 | 9 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 173 |