Endüstri Ürünleri Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EÜT122 | ||||||||
Ders İsmi: | Endüstriyel Tasarıma Giriş | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. NEHİR TAŞTAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, temel tasarım kavramlarını, tasarım sürecini öğretmek ve öğrencinin bunları sistematik şekilde kullanarak somut tasarım çözümlerine ulaşabilmesini sağlamaktır. Araştırma, analiz etme, problem tanımlama, problem çözümlerini bulma, tasarım kavramlarını tanımlama, temel tasarım yaklaşımlarını kullanma gibi temel tasarım sürecinin basamakları dersin içeriğini oluşturur. |
Dersin İçeriği: | Tasarım kavramının incelenmesi, örneklemeler, tasarım süreci adımları, tasarım ürününün işlev parçalarına ayrılarak incelenmesi, işlev boyutları incelenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersi öğrencilere tanıtmak Ekipman temini, İlk ders için gerekli ekipmanın açıklanması Tasarım ile ilgili temel bilgileri tanımlama | Öğretim üyesi ders sunumu |
2) | Tasarım süreci Araştırma basamağı, araştırma çeşitleri , Patent tarama, kullanıcı araştırmaları, pazar araştırması... | Öğretim üyesi sunumu |
3) | Tasarım süreci Problem tespiti, eskiz çalışmaları | öğretim üyesi sunumu |
4) | Ergonomik araştırmalar, Örnekler Öneri geliştirme- 2 ve 3 boyutlu çalışmalar Örnekler. | öğretim üyesi sunumu |
5) | Açıklayıcı ara model çalışmaları, detay çalışmaları. Örnekler Ürün işlev analizi - uygulama çalışması ödevi | Öğretim üyesi sunumu |
6) | Ürün işlev analizi sunumları değerlendirme. | Öğrenci sunumları |
7) | Ara sınav | Ders notları |
8) | Ürün işlev boyutları | Öğretim üyesi sunumu |
9) | Ürün işlev boyutları öğrenci ödevleri sunumları ve değerlendirme | Sunumlar |
10) | Tasarım süreci, malzeme, üretim teknikleri ilişkisi | öğretim üyesi sunumu |
11) | Re-Design kavramı | Öğretim üyesi ders sunumu |
12) | Re-Design çalışması- ürün işlev analizi- re design yapılması | Eskiz çizimleri |
13) | Seçilen ürün üzerinden ürün işlev analizi ve re-design sunumları ve değerlendirme | sunumların değerlendirilmesi |
14) | Re-design son sunumların yapılması | |
15) | Tasarım kavramları, süreç ve temel tasarım prensipleri üzerinden derse genel özet bakış | Sunum +Tartışma |
16) | Final Sınavı | Ders sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim üyesi notları |
Diğer Kaynaklar: | Endüstri Tasarımı ,Ürün Tasarımında Adımlar, Önder Küçükerman, YEM Yayınları Lefteri C., 2007. Materials for Inspirational Design. RotoVision. Lesko J., 2006. Industrial Design Materials and Manufacturing Guide. John Wiley & Sons, Inc Manzini, E., 1989. The Materials Of Invention. MIT Pres. Robert J. Sternberg, 1994. Thinking And Problem Solving. Academic Press. Margolin, Victor. 1998. Design for a Sustainable World. Design Issues: Volume 14, Number 2 Summer 1998 Papanek, Victor J. 1995. The green imperative: natural design for the real world. New York: Thames and Hudson |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
5 |
3 |
4 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |||||||
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |||||||
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |||||||
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |||||||
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |||||||
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |||||||
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |||||||
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | 4 |
2) | Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | 3 |
3) | Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | 4 |
4) | Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | 4 |
5) | 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | 3 |
6) | Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | 3 |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | 3 |
8) | Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma | 5 |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 60 |