EÜT122 Endüstriyel Tasarıma Girişİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri Ürünleri TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Ürünleri Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EÜT122
Ders İsmi: Endüstriyel Tasarıma Giriş
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. NEHİR TAŞTAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, temel tasarım kavramlarını, tasarım sürecini öğretmek ve öğrencinin bunları sistematik şekilde kullanarak somut tasarım çözümlerine ulaşabilmesini sağlamaktır.
Araştırma, analiz etme, problem tanımlama, problem çözümlerini bulma, tasarım kavramlarını tanımlama, temel tasarım yaklaşımlarını kullanma gibi temel tasarım sürecinin basamakları dersin içeriğini oluşturur.
Dersin İçeriği: Tasarım kavramının incelenmesi, örneklemeler, tasarım süreci adımları, tasarım ürününün işlev parçalarına ayrılarak incelenmesi, işlev boyutları incelenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tasarım kavramı na ilişkin temel bilgileri anlayıp kullanabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Ürün işlev analizi, fonksiyonel boyutlar, yeniden tasarım gibi temel yaklaşımları kullanabilmek
2) Tasarım sürecini etkileyen faktörleri değerlendirebilmek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Proje ile ilgili tasarım sürecini formüle edebilme
2) Ürünün araştırma süreçlerini etkin kullanabilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersi öğrencilere tanıtmak Ekipman temini, İlk ders için gerekli ekipmanın açıklanması Tasarım ile ilgili temel bilgileri tanımlama Öğretim üyesi ders sunumu
2) Tasarım süreci Araştırma basamağı, araştırma çeşitleri , Patent tarama, kullanıcı araştırmaları, pazar araştırması... Öğretim üyesi sunumu
3) Tasarım süreci Problem tespiti, eskiz çalışmaları öğretim üyesi sunumu
4) Ergonomik araştırmalar, Örnekler Öneri geliştirme- 2 ve 3 boyutlu çalışmalar Örnekler. öğretim üyesi sunumu
5) Açıklayıcı ara model çalışmaları, detay çalışmaları. Örnekler Ürün işlev analizi - uygulama çalışması ödevi Öğretim üyesi sunumu
6) Ürün işlev analizi sunumları değerlendirme. Öğrenci sunumları
7) Ara sınav Ders notları
8) Ürün işlev boyutları Öğretim üyesi sunumu
9) Ürün işlev boyutları öğrenci ödevleri sunumları ve değerlendirme Sunumlar
10) Tasarım süreci, malzeme, üretim teknikleri ilişkisi öğretim üyesi sunumu
11) Re-Design kavramı Öğretim üyesi ders sunumu
12) Re-Design çalışması- ürün işlev analizi- re design yapılması Eskiz çizimleri
13) Seçilen ürün üzerinden ürün işlev analizi ve re-design sunumları ve değerlendirme sunumların değerlendirilmesi
14) Re-design son sunumların yapılması
15) Tasarım kavramları, süreç ve temel tasarım prensipleri üzerinden derse genel özet bakış Sunum +Tartışma
16) Final Sınavı Ders sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim üyesi notları
Diğer Kaynaklar: Endüstri Tasarımı ,Ürün Tasarımında Adımlar, Önder Küçükerman, YEM Yayınları
Lefteri C., 2007. Materials for Inspirational Design. RotoVision.
Lesko J., 2006. Industrial Design Materials and Manufacturing Guide. John Wiley & Sons, Inc
Manzini, E., 1989. The Materials Of Invention. MIT Pres.
Robert J. Sternberg, 1994. Thinking And Problem Solving. Academic Press.
Margolin, Victor. 1998. Design for a Sustainable World. Design Issues: Volume 14, Number 2 Summer 1998
Papanek, Victor J. 1995. The green imperative: natural design for the real world. New York: Thames and Hudson

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

5

3

4

Program Kazanımları
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme.
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme.
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi 4
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. 3
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. 4
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi 4
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme 3
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme 3
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme 3
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 30
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ödevler 4 4 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 60