Endüstri Ürünleri Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EÜT218 | ||||||||
Ders İsmi: | Model Yapımı II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ULAŞ SÖZERİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
NATIK KURUCU KOÇANOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin hedefi, tasarlanan objelerin üçüncü boyuta aktarımına bağlı yapım usulu, yapım konstrüksiyon bilgileri, Endüstri ürünleri tasarım tasarımı ve tasarım sonuçlarının sunumunda üç boyutlu hedef odaklı maketler ile ilgili materyal yapımında hakkında bilgi edinmek. |
Dersin İçeriği: | 1. Hafta: Öğrencilere dersin tanıtılması 2. Hafta: Silikon kalıp tanıtımı 3. Hafta: Silikon kalıp uygulaması gösterilmesi 4. Hafta: Tek parçalı silikon kalıp uygulaması gösterilmesi 5. Hafta: Alçı model yapımı 6. Hafta: Alçı model yapımı 7. Hafta: İki parçalı silikon kalıp uygulaması gösterilmesi 8. Hafta: Dersin Değerlendirilmesi 9. Hafta: İki parçalı silikon kalıp uygulaması gösterilmesi, Polyester döküm uygulaması gösterilmesi. 10. Hafta: Polyester döküm uygulaması gösterilmesi 11. Hafta: Pleksiglas işleme teknikleri tanımlanması 12. Hafta: Pleksiglas uygulaması gösterilmesi 13. Hafta: Pleksiglas uygulamasının yapılması 14. Hafta: None 15. Hafta: Dersin Değerlendirilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Öğrencilere dersin tanıtılması • Ders için gerekli alet ve malzemelerin belirtilmesi • Oryantasyon Ders içeriği hakkında tartışılması | Ders için gerekli aletlerin hazırlanması |
2) | • Silikon kalıp tanıtımı • Silikon kalıp Konu ile ilgili atölye çalışmasının yapılması Malzemenin anlatılması Amaca uygun karışım oranlarının anlatılması Karıştırma tekniklerinin anlatılması Kalıba yönelik kutu yapımının anlatılması | Bir sonraki hafta için gerekli olan malzeme ve aletlerin temini Sınıf çalışmasının bitirilmesi |
3) | • Silikon kalıp uygulaması gösterilmesi • Silikon kalıp Konu ile ilgili atölye çalışmasının yapılması Modeli kalıba yönelik hazırlamanın anlatılması Ekstra malzeme ile besleme kanallarının yapılmasının anlatılması Malzemenin kalıpta yürümesi için hava tahliye kanalarının yapılma teknikleri | Bir sonraki hafta için gerekli olan malzeme ve aletlerin temini Sınıf çalışmasının bitirilmesi |
4) | • Tek parçalı silikon kalıp uygulaması gösterilmesi • Silikon kalıp Konu ile ilgili atölye çalışmasının yapılması Modelin kalıbının alınması Kalıpta kabarcık kalmaması için uygulanacak tekniklerin anlatımı Ters açılara silicon doldurma tekniklerinin anlatımı | Bir sonraki hafta için gerekli olan malzeme ve aletlerin temini Sınıf çalışmasının bitirilmesi |
5) | • Alçı model yapımı • Alçı model Konu ile ilgili atölye çalışmasının yapılması Alçı malzemesinin tanıtımı Malzemenin karışım oranlarının uygulamalı gösterimi Alçı döküm tekniklerinin anlatılması | Bir sonraki hafta için gerekli olan malzeme ve aletlerin temini Sınıf çalışmasının bitirilmesi |
6) | • Alçı model yapımı • Alçı model Konu ile ilgili atölye çalışmasının yapılması Modelin yüzeyinin temizlenmesinin gösterilmesi Amaca göre modeli yapısal olarak güçlendirmenin yöntemlerinin anlatılması | Bir sonraki hafta için gerekli olan malzeme ve aletlerin temini Sınıf çalışmasının bitirilmesi |
7) | • İki parçalı silikon kalıp uygulaması gösterilmesi • İki parçalı silikon kalıp uygulaması Konu ile ilgili atölye çalışmasının yapılması Kalıbı bölme tekniklerinin anlatılması Kalıp ayırıcı malzemelerin tanıtımı Maça kullanımıın anlatılması Çoklu kalıpları sabitleme yöntemlerinin anlatılması | Bir sonraki hafta için gerekli olan malzeme ve aletlerin temini Sınıf çalışmasının bitirilmesi |
8) | Dersin Değerlendirilmesi Model yapım çalışması | yok. |
9) | • İki parçalı silikon kalıp uygulaması gösterilmesi • Polyester döküm uygulaması gösterilmesi • Polyester döküm • Silikon kalıp Konu ile ilgili atölye çalışmasının yapılması Polyester malzemesinin tanıtımı Amaca uygun olarak karışım oranlarının anlatılması Polyester malzemenin renklendirilmesinin anlatılması Reçine malzemenin tanıtılması Güçlendirme amaçlı sıvı malzemeye katılacak malzemelerin tanıtılması Yatırma yönteminin anlatılması | Bir sonraki hafta için gerekli olan malzeme ve aletlerin temini Sınıf çalışmasının bitirilmesi |
10) | • Polyester döküm uygulaması gösterilmesi • Polyester döküm Konu ile ilgili atölye çalışmasının yapılması Temel döküm tekniklerinin gösterilmesi Kabarcıksız döküm için kullanılan tekniklerin gösterilmesi | Bir sonraki hafta için gerekli olan malzeme ve aletlerin temini Sınıf çalışmasının bitirilmesi |
11) | • Pleksiglas işleme teknikleri tanımlanması • Pleksiglas işleme Konu ile ilgili atölye çalışmasının yapılması Malzemenin tanıtılması Malzemenin temel işleniş tekniklerinin anlatılması Pleksi varyantlarının duruma göre nasıl seçileceğinin | Bir sonraki hafta için gerekli olan malzeme ve aletlerin temini Sınıf çalışmasının bitirilmesi |
12) | • Pleksiglas uygulaması gösterilmesi • Pleksiglas uygulaması Konu ile ilgili atölye çalışmasının yapılması Pleksinin ısıtılarak şekillendirilmesinin anlatılması Malzememi yapıştırılma tekniklerinin anlatılması Temel pleksi tesviye yöntemlerinin anlatılması | Bir sonraki hafta için gerekli olan malzeme ve aletlerin temini Sınıf çalışmasının bitirilmesi |
13) | • Pleksiglas uygulamasının yapılması • Pleksiglas uygulaması Konu ile ilgili atölye çalışmasının yapılması Şeçilen geometrik formların pleksiyle uygulanması Tesviye de temel macun kullanım teknikleri | Bir sonraki hafta için gerekli olan malzeme ve aletlerin temini Sınıf çalışmasının bitirilmesi |
14) | Serbest model çalışması Konu ile ilgili atölye çalışmasının yapılması Final model çalışmasının bitirilmesi | yok. |
15) | Dersin Değerlendirilmesi Model yapım çalışması | yok |
16) | Final sınavı ve değerlendirilmesinin belirlenmesi. | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Bu dersin amacı, öğrencilerin strateji geliştirme süreci hakkındaki anlayışlarını geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Aşağıdaki stratejiler: 1. Literatürün gözden geçirilmesi. 2. Okuma kontrolü. 3. Atanan okumaların analizi. 4. Grup tartışmaları. 5. Bireysel ve grup tartışmaları. 6. Raporların hazırlanması. 7. Bir didaktik planın hazırlanması. 8. Bir mikro sınıf yürütmek It is the course of this course that aims to help students to develop their understanding of the process of developing strategies. The following strategies: 1. A review of the literature. 2. Check of the reading. 3. Analysis of assigned readings. 4. Group discussions. 5. Individual and group discussions. 6. Preparation of reports. 7. Preparation of a didactic plan. 8. Carrying out a micro-class |
Diğer Kaynaklar: | Norman Trudeau'nun profesyonel model yapımı • Modeller ve prototipler Takashi Kajima • Model yapımcıları Albert & David day jackson'ın el kitabı • David neal Astrid Barndal tarafından model yapım malzemeleri ve yöntemleri • Model yapma teknikleri ansiklopedisi Christopher Payne |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |||||||
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |||||||
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |||||||
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |||||||
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |||||||
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |||||||
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |||||||
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | 4 |
2) | Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | 5 |
3) | Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | 1 |
4) | Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | 3 |
5) | 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | 5 |
6) | Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | 4 |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | 4 |
8) | Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma | 5 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 13 | % 10 |
Ödev | 3 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 3 | 3 | 9 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Ödevler | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 123 |