Endüstri Ürünleri Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EÜT215 | ||||||||
Ders İsmi: | Ürün Tasarımında Araştırma | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BURCU TORUM | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi SİNAN SAVAŞ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Araştırmanın temel prensipleri konusunda anlayış kazandırmak. 2. Araştırmanın tasarım problemlerinin çözümüne nasıl katkı yapabileceğine dair anlayış kazandırmak. 3. Özellikle tasarım sürecine katkıda bulunmak üzere kullanılan araştırma yöntemleri hakkında bilgi kazandırmak. 4. Öğrencilerin bu yöntemlerden bazılarını kullanarak deneyim kazanmalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği: | Bilimsel Araştırma, Tasarım İçin Araştırma, Tasarım Sürecini Desteklemek Üzere Yaygın Olarak Kullanılan Araştırma Yöntemleri, Kullanıcı Araştırma Yöntemleri, Gözlem, Görüşme, Odak Grup Çalışmaları, Etnografi, Video Etnografi, Kullanıcı Profilleri ve Personalar, Senaryo Geliştirme, Görsel ve Sözel Anlatı Geliştirme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Önde gelen tasarım danışmanlık firmaları tarafından geliştirilen kullanıcı araştırma yöntemleri | |
1) | Araştırma nedir? Neden araştırma yapılır? | |
2) | Tasarım sürecinde yaygın olarak kullanılan araştırma yöntemler | |
3) | Gözlem | |
4) | Görüşme | |
5) | Farklı Gözlem Teknikleri | |
6) | Odak Grup Çalışmaları | |
7) | Etnografi, Video Etnografi | |
8) | Vize | |
9) | Kullanıcı Profilleri | |
10) | Senaryo Geliştirme | |
11) | Görsel Senaryo Sunumu | |
12) | Sözel Anlatı Geliştirme | |
13) | Farklı Araştırma Teknikleri | |
14) | Persona Yaratma | |
15) | Final | |
16) | - | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Milton, A. and Rodgers, P. (2013). Research Methods for Product Design, Laurence King Publishing |
Diğer Kaynaklar: | Buxton, B. (2007). Sketching User Experiences, Morgan Kaufmann. Moggridge, B. (2006). Designing Interactions, MIT Press. Suri, J. F. (2005). Thoughtless Acts, Chronicle Books. Laurel, B. (ed.) (2003). Design Research: Methods and Perspectives, MIT Press. Press, M. and Cooper, R. (2002). The Design Experience: The Role of Design and Designers in the Twenty-First Century, Aldershot: Ashgate. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |||||||
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |||||||
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |||||||
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |||||||
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |||||||
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |||||||
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |||||||
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | 3 |
2) | Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | 2 |
3) | Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | 3 |
4) | Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | 4 |
5) | 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | 1 |
6) | Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | 3 |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | 4 |
8) | Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma | 4 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 6 | 60 |
Sunum / Seminer | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 111 |