EÜT215 Ürün Tasarımında Araştırmaİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri Ürünleri TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Ürünleri Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EÜT215
Ders İsmi: Ürün Tasarımında Araştırma
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BURCU TORUM
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi SİNAN SAVAŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. Araştırmanın temel prensipleri konusunda anlayış kazandırmak.
2. Araştırmanın tasarım problemlerinin çözümüne nasıl katkı yapabileceğine dair anlayış kazandırmak.
3. Özellikle tasarım sürecine katkıda bulunmak üzere kullanılan araştırma yöntemleri hakkında bilgi kazandırmak.
4. Öğrencilerin bu yöntemlerden bazılarını kullanarak deneyim kazanmalarını sağlamak.
Dersin İçeriği: Bilimsel Araştırma, Tasarım İçin Araştırma, Tasarım Sürecini Desteklemek Üzere Yaygın Olarak Kullanılan Araştırma Yöntemleri, Kullanıcı Araştırma Yöntemleri, Gözlem, Görüşme, Odak Grup Çalışmaları, Etnografi, Video Etnografi, Kullanıcı Profilleri ve Personalar, Senaryo Geliştirme, Görsel ve Sözel Anlatı Geliştirme.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Araştırmanın temel prensiplerinden haberdar olur
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tasarım sürecinin hangi aşamalarında araştırma girdisine ihtiyaç duyulduğunu öğrenir
2) Tasarım sürecine katkıda bulunabilecek araştırma yöntemleri konusunda bilgi kazanır
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Tasarım sürecine katkıda bulunabilecek araştırma yöntemlerinden bazılarını kullanarak araştırma deneyimi kazanır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Önde gelen tasarım danışmanlık firmaları tarafından geliştirilen kullanıcı araştırma yöntemleri
1) Araştırma nedir? Neden araştırma yapılır?
2) Tasarım sürecinde yaygın olarak kullanılan araştırma yöntemler
3) Gözlem
4) Görüşme
5) Farklı Gözlem Teknikleri
6) Odak Grup Çalışmaları
7) Etnografi, Video Etnografi
8) Vize
9) Kullanıcı Profilleri
10) Senaryo Geliştirme
11) Görsel Senaryo Sunumu
12) Sözel Anlatı Geliştirme
13) Farklı Araştırma Teknikleri
14) Persona Yaratma
15) Final
16) - -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Milton, A. and Rodgers, P. (2013). Research Methods for Product Design, Laurence King Publishing
Diğer Kaynaklar: Buxton, B. (2007). Sketching User Experiences, Morgan Kaufmann.
Moggridge, B. (2006). Designing Interactions, MIT Press.
Suri, J. F. (2005). Thoughtless Acts, Chronicle Books.
Laurel, B. (ed.) (2003). Design Research: Methods and Perspectives, MIT Press.
Press, M. and Cooper, R. (2002). The Design Experience: The Role of Design and
Designers in the Twenty-First Century, Aldershot: Ashgate.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme.
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme.
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi 3
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. 2
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. 3
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi 4
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme 1
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme 3
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme 4
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 6 60
Sunum / Seminer 3 5 15
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 111