Moda Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MOD333 | ||||||||
Ders İsmi: | Moda Tasarımı I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN Dr.Öğr.Üyesi SERNA UÇAR HATİPOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerimizin 2.sınıfta öğrendikleri temel moda tasarım ilke ve yöntemlerini kullanarak yaratıcı yönlerini geliştirdikleri uygulamalı proje dersidir. Belirlenen tema çerçevesinde konsept geliştirilerek malzeme ve eskiz çalışmalarına başlanır. Öğrenciler tarafından geliştirilen tasarımlar bir moda koleksiyonu oluşturacak şekilde değerlendirilir ve seçilen tasarımlar giyim stüdyolarımızda profesyonel teknik ekip desteğiyle dikilerek hayata geçirilir. Öğrenciler, ders kapsamında kendi koleksiyonlarını yaratım sürecinden üretim aşamasına kadar takip etme ve yönlendirme olanağına da sahip olurlar. |
Dersin İçeriği: | Öğrencilerimizin 2.sınıfta öğrendikleri temel moda tasarım ilke ve yöntemlerini kullanarak yaratıcı yönlerini geliştirdikleri uygulamalı proje dersidir. Belirlenen tema çerçevesinde konsept geliştirilerek malzeme ve eskiz çalışmalarına başlanır. Öğrenciler tarafından geliştirilen tasarımlar bir moda koleksiyonu oluşturacak şekilde değerlendirilir ve seçilen tasarımlar giyim stüdyolarımızda profesyonel teknik ekip desteğiyle dikilerek hayata geçirilir. Öğrenciler, ders kapsamında kendi koleksiyonlarını yaratım sürecinden üretim aşamasına kadar takip etme ve yönlendirme olanağına da sahip olurlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriği ve akışı hakkında bilgi verme Moda Kavramını tanımlama ve açıklama Haute-Couture,hazir giyim,hizli Pazar kavramlarinin tanimlama ve orneklendirilme | ... |
2) | Moda Egiliminin Taniminı yapma ve açıklama Moda Eğilimi çeşitlerini açıklama Moda Trend Analizi nasil yapılır; adimlari nelerdir? anlatma | ... |
3) | Arastirma Odevlerinin teslimi ve derste sunumu ve değerlendirilmesi (Onceki öğrenci calismalarindan ornek koleksiyon gösterilmesi ve koleksiyon ayartım sürecinin aktarılması) | ... |
4) | Trend Analizi sunumunun yapilmasi trend analizlerinden yola cikilarak Koleksiyon Konseptlerinin belirlenmesi | .... |
5) | Koleksiyon Konseptlerinin derste sunumu, değerlendirilmesi ve yorumlanması Tashihlerden sonra koelksiyon temalarının onayı | ... |
6) | Eskiz çalışmalarına başlanması Koleksiyon yaratım süreci | ... |
7) | Eskiz çalışmalarına başlanması Stüdyo çalışması sırasında tashihlerle yaratım sürecini geliştirme | ... |
8) | ARA SINAV | ... |
9) | Eskizlerin elenmesi,koleksiyon tasarımlarının belirlenmesi ve elde illüstrasyonlara baslanmasi (Koleksiyonlar 6 parcalik tasarımlardan olusacaktir.) | ... |
10) | İllustrasyon çizimleri için renklendirme çalışmaları: Kağıt üzerinde karışık teknik ile çizim | ... |
11) | Teknik çizim hakkında bilgilendirme Teknik Çizim alıştırmaları | ... |
12) | Teknik Çizimlerin revizesi ve tamamlanması | ... |
13) | Koleksiyonların teknik çizimi | ... |
14) | Final Proje sunumlarinin hazirlanmasi (ppt sunumu) 1. Koleksiyon adi ve kapak sayfasi 2. Araştırma konusu ve koleksiyonun çıkış noktası 3. Storyboard (renk paleti,tema,ilham görselleri,malzeme) 4. Hedef kitle (kadın,erkek,çocuk/couture,hazir-giyim,hizli Pazar/business,casual,avant-garde) 5. Koleksiyon çizimleri (Illustrasyonlar tamamlanmis ve dijital ortama aktarilmis sekilde) | ... |
15) | Final Proje sunumlarinin hazirlanmasi (ppt sunumu) 1. Koleksiyon adi ve kapak sayfasi 2. Araştırma konusu ve koleksiyonun çıkış noktası 3. Storyboard (renk paleti,tema,ilham görselleri,malzeme) 4. Hedef kitle (kadın,erkek,çocuk/couture,hazir-giyim,hizli Pazar/business,casual,avant-garde) 5. Koleksiyon çizimleri (Illustrasyonlar tamamlanmis ve dijital ortama aktarilmis sekilde) | ... |
16) | FİNAL | ... |
Ders Notları / Kitaplar: | ... |
Diğer Kaynaklar: | ... |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |||||
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |||||
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |||||
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | 3 |
2) | Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | 2 |
3) | Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |
4) | Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | 2 |
5) | Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |
6) | Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi | 3 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 5 | 50 |
Sunum / Seminer | 10 | 5 | 50 |
Toplam İş Yükü | 164 |