MOD333 Moda Tasarımı I İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Moda TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moda Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MOD333
Ders İsmi: Moda Tasarımı I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 4 4 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN
Dr.Öğr.Üyesi SERNA UÇAR HATİPOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerimizin 2.sınıfta öğrendikleri temel moda tasarım ilke ve yöntemlerini kullanarak yaratıcı yönlerini geliştirdikleri uygulamalı proje dersidir. Belirlenen tema çerçevesinde konsept geliştirilerek malzeme ve eskiz çalışmalarına başlanır. Öğrenciler tarafından geliştirilen tasarımlar bir moda koleksiyonu oluşturacak şekilde değerlendirilir ve seçilen tasarımlar giyim stüdyolarımızda profesyonel teknik ekip desteğiyle dikilerek hayata geçirilir. Öğrenciler, ders kapsamında kendi koleksiyonlarını yaratım sürecinden üretim aşamasına kadar takip etme ve yönlendirme olanağına da sahip olurlar.
Dersin İçeriği: Öğrencilerimizin 2.sınıfta öğrendikleri temel moda tasarım ilke ve yöntemlerini kullanarak yaratıcı yönlerini geliştirdikleri uygulamalı proje dersidir. Belirlenen tema çerçevesinde konsept geliştirilerek malzeme ve eskiz çalışmalarına başlanır. Öğrenciler tarafından geliştirilen tasarımlar bir moda koleksiyonu oluşturacak şekilde değerlendirilir ve seçilen tasarımlar giyim stüdyolarımızda profesyonel teknik ekip desteğiyle dikilerek hayata geçirilir. Öğrenciler, ders kapsamında kendi koleksiyonlarını yaratım sürecinden üretim aşamasına kadar takip etme ve yönlendirme olanağına da sahip olurlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kavramsal yaklaşımdan uygulama sürecine kadar bir moda tasarım koleksiyonu tasarlayabilme ve sunabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Moda tasarımı konusunda koleksiyon hazırlayabilme becerisine sahip olabilmek. Yaratıcı, özgün ve aynı zamanda giyilebilir moda tasarlayabilmek yetisini sağlamak
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriği ve akışı hakkında bilgi verme Moda Kavramını tanımlama ve açıklama Haute-Couture,hazir giyim,hizli Pazar kavramlarinin tanimlama ve orneklendirilme ...
2) Moda Egiliminin Taniminı yapma ve açıklama Moda Eğilimi çeşitlerini açıklama Moda Trend Analizi nasil yapılır; adimlari nelerdir? anlatma ...
3) Arastirma Odevlerinin teslimi ve derste sunumu ve değerlendirilmesi (Onceki öğrenci calismalarindan ornek koleksiyon gösterilmesi ve koleksiyon ayartım sürecinin aktarılması) ...
4) Trend Analizi sunumunun yapilmasi trend analizlerinden yola cikilarak Koleksiyon Konseptlerinin belirlenmesi ....
5) Koleksiyon Konseptlerinin derste sunumu, değerlendirilmesi ve yorumlanması Tashihlerden sonra koelksiyon temalarının onayı ...
6) Eskiz çalışmalarına başlanması Koleksiyon yaratım süreci ...
7) Eskiz çalışmalarına başlanması Stüdyo çalışması sırasında tashihlerle yaratım sürecini geliştirme ...
8) ARA SINAV ...
9) Eskizlerin elenmesi,koleksiyon tasarımlarının belirlenmesi ve elde illüstrasyonlara baslanmasi (Koleksiyonlar 6 parcalik tasarımlardan olusacaktir.) ...
10) İllustrasyon çizimleri için renklendirme çalışmaları: Kağıt üzerinde karışık teknik ile çizim ...
11) Teknik çizim hakkında bilgilendirme Teknik Çizim alıştırmaları ...
12) Teknik Çizimlerin revizesi ve tamamlanması ...
13) Koleksiyonların teknik çizimi ...
14) Final Proje sunumlarinin hazirlanmasi (ppt sunumu) 1. Koleksiyon adi ve kapak sayfasi 2. Araştırma konusu ve koleksiyonun çıkış noktası 3. Storyboard (renk paleti,tema,ilham görselleri,malzeme) 4. Hedef kitle (kadın,erkek,çocuk/couture,hazir-giyim,hizli Pazar/business,casual,avant-garde) 5. Koleksiyon çizimleri (Illustrasyonlar tamamlanmis ve dijital ortama aktarilmis sekilde) ...
15) Final Proje sunumlarinin hazirlanmasi (ppt sunumu) 1. Koleksiyon adi ve kapak sayfasi 2. Araştırma konusu ve koleksiyonun çıkış noktası 3. Storyboard (renk paleti,tema,ilham görselleri,malzeme) 4. Hedef kitle (kadın,erkek,çocuk/couture,hazir-giyim,hizli Pazar/business,casual,avant-garde) 5. Koleksiyon çizimleri (Illustrasyonlar tamamlanmis ve dijital ortama aktarilmis sekilde) ...
16) FİNAL ...

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ...
Diğer Kaynaklar: ...

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma.
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma.
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme.
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma.
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma.
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. 3
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. 2
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme.
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. 2
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma.
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 5 50
Sunum / Seminer 10 5 50
Toplam İş Yükü 164