MOD363 Moda Marka Yaratımıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Moda TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moda Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MOD363
Ders İsmi: Moda Marka Yaratımı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN
Dr.Öğr.Üyesi SERNA UÇAR HATİPOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere moda marka yaratımını bireysel marka oluşturma ve uluslararası moda markaları üzerinden gerçekleşecek incelemelerle öğretmeyi amaçlamaktadır. Bireysel marka yaratımı için gereken; fikir oluşturma, temel pazarlama bilgileri, tüketici davranışlarını inceleme ve analiz etme gibi adımları öğretmek, hem yerel hem uluslararası alanda başarıya ulaşmış moda markaları üzerinden moda yönetimini anlamak, sektörden konuklarla moda marka yaratımını çözümleme becerisi kazandırmak bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders, öğrencilere moda marka yaratımını bireysel marka oluşturma ve uluslararası moda markaları üzerinden gerçekleşecek incelemelerle öğretmeyi amaçlamaktadır. Bireysel marka yaratımı için gereken; fikir oluşturma, temel pazarlama bilgileri, tüketici davranışlarını inceleme ve analiz etme gibi adımları öğretmek, hem yerel hem uluslararası alanda başarıya ulaşmış moda markaları üzerinden moda yönetimini anlamak, sektörden konuklarla moda marka yaratımını çözümleme becerisi kazandırmak bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Temel pazarlama bilgilerini kavrama
2) Kurumsal kimlik ve marka kavramlarını anlama
3) Moda endüstrisinde markaları tanıma
4) Marka yaratımına dair proje geliştirme
5) Marka yönetimi
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Fikir ve proje oluşturma becerisi geliştirme
2) Takım çalışmasına yatkınlık kazanma
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders Tanıtımı ve Marka Kavramına Giriş Marka Tanımı, Marka Farkındalığı, Marka Sadakati, Marka İmajı ve Kimliği, Marka Yönetimi kavramlarının incelenmesi. Moda Marka Algısı ve Gelişimine genel bakış, Türk moda markaları hakkında konuşma Ders akış ve işleyişinin anlatılması
2) Ürünün Geliştirme Sunum: Fikir nasıl oluşturulur? Fikir proje haline nasıl getirilir? (Malzeme seçimi, tasarım süreci...) Marka imajı nasıl kurulur? Grup projesi: Grup oluşturma, ilk çalışma
3) Marka Yaratmanın 22 Altın Kuralı -
4) Fiyat ve Marka Konumlandırma Sunum: Hedef kitle belirleme, ürün-maliyet-müşteri-fiyat ilişkisi Grup projesi: Grup çalışması -
5) Swot Analizi, 4P- 4C İşlenen konular üzerinden örnek marka sunumları
6) VIZE SINAVI: Proje belirleme, fiyat ve marka konumlandırma, kurumsal kimlik çalışması
7) KONUK: Kurumsal kimlik tasarımcısı
8) Kurumsal Kimlik Oluşturma Logo, Kurumsal kimlik çalışmaları, Markalaşma süreci, Patent alma Grup projesi: Grup çalışması
9) KONUK: Reklam Ajansı Reklam, Pazarlama Çalışmaları Reklam, pazarlama, dijital medya, pr çalışmaları
10) Satış Kanalları Belirleme Online satış, butik ve mağazalar, özel eventler...
11) Melek Yatırımcılar, Projeler için uygun yatırımcı bulma fırsatları ve sunum methodları
12) Konuk: Melek Yatırımcı
13) Marka İşbirlikleri
14) Oluşturulan Grupların Marka Kurguları üzerine sunum-revize
15) KONUK: Kurumsal Markaların İncelenmesi
16) Final Haftası: Marka Yaratım Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Buyology - Martin Lindstrom
Marka Yönetimi - Uğur Batı
Diğer Kaynaklar: Buyology - Martin Lindstrom
Marka Yönetimi - Uğur Batı

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

5

6

3

7

Program Kazanımları
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma.
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma.
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme.
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma.
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma.
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma.
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. 4
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. 3
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. 3
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma.
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Grup Projesi
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 4 64
Uygulama 16 2 32
Sunum / Seminer 2 4 8
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 112