SOS113 Psikolojiye Girişİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar SosyolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sosyoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SOS113
Ders İsmi: Psikolojiye Giriş
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ESRA KÖTEN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Psikoloji alanlarını genel çizgileriyle öğrencilere tanıtmak .

Dersin İçeriği: Psikolojinin tanımı, konusu, araştırma yöntemleri ve temel çalışma alanları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Psikolojinin kuramsal (örn., bilişsel, sosyal psikoloji) ve uygulamalı alanlarını (örn, sağlık psikoloji) tanımlayabilecektir.
2) Psikolojinin temel bilimsel teori ve yaklaşımları (örn. davranışsal, bilişsel) hakkında bilgi sahibi olacaktır.
3) Psikolojide kullanılan araştırma metotlarının neler olduğunu öğrenecektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Psikoloji teori ve araştırmalarının farklı alanlara nasıl uygulanabileceği konusunda bilgi sahibi olacaktır.
2) İnsan davranışın altında yatan farklı temelleri (örn. fizyolojik, sosyal) açıklayabilecektir.
3) Psikolojide kullanılan bilimsel dili öğrenecek ve kullanabileceklerdir.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Psikoloji nedir? Psikolojinin araştırma yöntemleri nelerdir? Plotnik, R (2009) Psikolojiye Giriş. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
2) Davranışın Biyolojik ve Evrimsel Kökenleri Plotnik, R (2009) Psikolojiye Giriş. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
3) Öğrenme Plotnik, R (2009) Psikolojiye Giriş. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
4) Revizyon Plotnik, R (2009) Psikolojiye Giriş. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
5) İnsan Gelişimi Plotnik, R (2009) Psikolojiye Giriş. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
6) Güdülenme Plotnik, R (2009) Psikolojiye Giriş. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
7) Duygu, Stres ve Sağlık Plotnik, R (2009) Psikolojiye Giriş. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
8) Vize Plotnik, R (2009) Psikolojiye Giriş. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
9) Sosyal Psikoloji Plotnik, R (2009) Psikolojiye Giriş. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
10) Zihin ve Bilinç Plotnik, R (2009) Psikolojiye Giriş. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
11) Hewitt & Flett Plotnik, R (2009) Psikolojiye Giriş. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
12) Hafıza Plotnik, R (2009) Psikolojiye Giriş. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
13) Bilişsel Süreçler Plotnik, R (2009) Psikolojiye Giriş. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
14) Zeka ve Kişilik Plotnik, R (2009) Psikolojiye Giriş. İstanbul: Kaknüs Yayınları.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Plotnik, R (2009) Psikolojiye Giriş. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
Diğer Kaynaklar: Smith E. E., Fredrikson B., Bem D. J., Loftus G. R. & Nolen-Hoeksema S. (2012) Psikolojiye Giriş. Ankara: Arkadaş Yayınları.
Morris C. G. (2002) Psikolojiyi Anlamak. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
Morgan C. T. (2011) Psikolojiye Giriş (S. Karakaş, çeviri) Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları. Düzeltilmiş ve gözden geçirilmiş 19. Baskı.
Sayar, K. (2008) Psikolojiye Giriş. İstanbul: Dem Yayınları.
Gerrigg, R. J., Zimbardo, P. G. (2014) Psikoloji ve Yaşam: Psikolojiye Giriş (G. Sart, çeviri). İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık (Orijinal baskı, 2009).

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır.
2) Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur.
3) Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
4) En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur.
5) İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır.
6) Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır.
7) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir.
8) Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser.
9) Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir.
10) TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. 5
2) Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. 5
3) Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
4) En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur.
5) İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. 5
6) Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır.
7) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir.
8) Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser.
9) Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. 5
10) TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 20
Ara Sınavlar 1 40
Final 1 60
Toplam İş Yükü 168