Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İlk derste, güz döneminde verilen temel fotoğraf bilgileri özetlenerek, görsel sunum eşliğinde öğrencilere aktarılacak ve yeni temel fotoğraf bilgilerinin aktarımına devam edilecektir.
“Işığın Şiddeti”:
Sert Işık - Yumuşak Işık
|
Yoktur. |
2) |
“Işığın Yönü”:
- Doğrudan Işık – Dolaylı Işık
- Temel Işıklandırma:
Önden, Yandan, Arkadan, Tepeden, Alttan gelen ışık.
|
Yoktur. |
3) |
“Portre Fotoğrafı”
Stüdyoda portre çekiminde kullanılan ışıklar:
“Ana Işık” (Model Işık - Key Light), “Dolgu Işığı”, “Saç Işığı”, “Fon
Işığı”, “Etki Işığı” (efekt ışık) nedir?
Tanımlarının yapılması ve stüdyoda yapılacak uygulamalarda bu ışıkların etkilerinin canlı model üzerinde gözlemlenmesi.
Yüz Konumları:
Kamera önüne yerleştirilen modelin yüzünün kamera ile yaptığı
açılar: “Tüm Yüz”, “¾ Yüz” ve “Profil Yüz” tanımlamaları.
|
Yoktur. |
4) |
“Tüm Yüz” / Uygulama-1
Modele gelen ışığın yanal konumlarına ve düşey açılarına göre, modelin üzerinde yarattığı etkilerin incelenmesi ve çekim uygulamaları.
Yanal Konumlar:
a) Merkez Işıklandırma (0),
b) Merkez-Dışı Işıklandırma (20- 25),
c) Çapraz Işıklandırma (45),
d) Yan Işıklandırma (70),
e) Yan-Arka Işıklandırma (115),
f) Kenar Işıklandırma (135),
g) Arka (Ters) Işıklandırma (180)
Düşey Konumlar:
a) Aşağıdan ışıklandırma (-35/-45),
b) Düz Eğim (0),
c) Düşük-Orta Eğim (20/30),
d) Orta Eğim (40/45),
e) Yüksek-Orta Eğim (60),
f) Yüksek Eğim (75),
g) Tepe Işıklandırması: 90)
|
Yoktur. |
5) |
Tüm Yüz” konumu için çekim uygulamaları devam edecektir. |
Yoktur. |
6) |
“3 / 4 Yüz” ve “Profil Yüz” / Uygulama-2
- Yanal konumların,
- Düşey açıların
etkileri incelenerek çekimler yapılacaktır.
|
Yoktur. |
7) |
Saydam / Yarı Saydam nesneler için ışıklandırma / Uygulama-3
Stüdyoda yapılacak uygulamalarda,
a) Ön-Merkez ışıklandırma,
b) Alt Işıklandırma,
c) Arka Işıklandırma
d) Alt+Arka Işıklandırma,
e) Üst Işıklandırma yapılarak
nesnelerin görsel etkilerinin artırılması ve estetik bakış açısı kazandırılması amaçlanır.
|
Yoktur. |
8) |
Vize Sınavı |
Yoktur. |
9) |
Fotoğrafta Kompozisyon:
“Altın Oran”.
“Fotoğrafta İlgi Noktası ve Belirginlik”.
Görsel sunum ile konunun aktarılması ve ilgili örneklerin izlenmesi. |
Yoktur. |
10) |
Fotoğrafın Görsel Anlatım Öğeleri:
Doku, Kontrast.
Görsel sunum ile konunun aktarılması ve ilgili örneklerin izlenmesi. |
Yoktur. |
11) |
Fotoğrafın Görsel Anlatım Öğeleri:
Derinlik / Perspektif, Oranlar.
Görsel sunum ile konunun aktarılması ve ilgili örneklerin izlenmesi
|
Yoktur. |
12) |
Fotoğrafın Görsel Anlatım Öğeleri:
Denge, Ritim, Armoni / Uyum.
Görsel sunum ile konunun aktarılması ve ilgili örneklerin izlenmesi.
|
Yoktur. |
13) |
Fotoğrafın Görsel Anlatım Öğeleri:
Hız ve Hareket İzlenimi, Bütünlük
Görsel sunum ile konunun aktarılması ve ilgili örneklerin izlenmesi.
|
Yoktur. |
14) |
Final Sınavı |
Yoktur. |
15) |
Final Sınavı |
Yoktur. |
16) |
Final Sınavı |
Yoktur. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme
|
5 |
2) |
2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme |
5 |
3) |
3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme |
5 |
4) |
4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme |
5 |
5) |
5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme |
5 |
6) |
6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme |
5 |
7) |
7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama |
5 |
8) |
8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme |
5 |