Dersin Amacı: |
Sahne ve Set tasarımı dersi,sahne ve görüntü sanatlarının her alanında (sinema ve tv ,konser..) gereksinim duyulan kamera önü dekorlarının tasarımı ,çevre düzenlemesi,mekan giydirmeleri,döneme uygun hale dönüştürmek gibi dekor olgusunun gerektirdiği bütün alanlarda uygulamaların nasıl yapılacağı,oluşturma süreçleri,uygulama süreçlerinin iki boyut ve üç boyutlarla sunumlarının yapılmasını amaçlar. |
Dersin İçeriği: |
• Sahne Sanatları alt yapısını oluşturacak sanatsal ve kültürel bilgi birikimine sahip olması -
• Sahne Sanatlarına ilişkin yenilikçi, çağdaş yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olması
• Bir oyunun ya da izlenilen bir gösterinin bilimsel araştırma sürecini ve sonuçlarını farklı görsel ve gösterimsel sunum biçimlerine aktarabilmesi ve bunu sunabilmesi
• Sahne Sanatlarına yönelik teorik ve kuramsal bilgiye sahip olması
• Sahne Sanatları ile ilgili farklı yöntemleri kullanarak yeni bir yorum yapabilmesi
• Alanında ve disiplinler arası alanda bireysel sorumluluk alabilmesi, karar verebilmesi, bireyleri ve takımları yönetme ve yönlendirme becerisine sahip olabilmesi ve tek başına/ takım içinde verimli olarak çalışabilmesi
• Yazılı ve sözlü iletişim kurarak kendini ifade edebilmesi, zamanını planlayıp etkin yönetebilmesi
• Bilim-sanat-tasarım- teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilmesi
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin hedefleri ve amaçları, gösterim veya sunum için sahne tasarımının temelleri |
Yoktur. |
2) |
Sahne tasarımının ve ışıklandırmanın tarihsel gelişimi |
Yoktur. |
3) |
Sahne tasarımları, tipleri, stilleri ve material kullanımına ilişkin örneklerin incelenmesi |
Yoktur. |
4) |
Sahne tasarım aşamalarının incelenmesi |
Yoktur. |
5) |
Seçilen bir tasarımcıya ilişkin bilgi araştırması ve en az 4 çalışması ile ilgili sunum |
Yoktur. |
6) |
Paralel plan oluşturma çalışması: araştırma, fiir oluşturma, 3 boyutlu bilgisayar programinda uygulama |
Yoktur. |
7) |
Vize |
Yoktur. |
8) |
İnsan figürü ve çevre ilişkisi, sahne tasarımı ile ilişkili olarak incelenmesi |
Yoktur. |
9) |
İnsan figürü ve çevre ilişkisi, sahne tasarımı ile ilişkili olarak incelenmesi 2 |
Yoktur. |
10) |
Oda projesi 1 |
Yoktur. |
11) |
Oda projesi II: kişilik ve kimlik ifadesi ile odanın tekrar modellenmesi |
Yoktur. |
12) |
Öykülendirme projesi: temaya uygun sahne modellemesi |
Yoktur. |
13) |
Öykülendirerek hikaye anlatma, verilecek bir temaya gore öykü yazılması |
Yoktur. |
14) |
Final |
Yoktur. |
15) |
Final |
Yoktur. |
16) |
Final |
Yoktur. |
Ders Notları / Kitaplar: |
Diana Fredman, Sitcom Style, Publication Date: November 22, 2005
Mark Bennett, Tv Sets , Publication Date: August 2000
|
Diğer Kaynaklar: |
Howard Pamela, What is Scenography? (Theatre Concepts), Routledge, ISBN: 0415100852,
Stuart M., Launching The Imagination Jan Lorenc, Lee Skolnick, Craig Berger, What is exhibition Design?, RotaVision, ISBN: 978-2-940361-66-3
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
3) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
4) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
5) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
6) |
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|
7) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
8) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
9) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
|
11) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
12) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
13) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
14) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
15) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
16) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
17) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
18) |
Teknik resim kullanarak iletişim kurar. |
|
19) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
20) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
|
21) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
22) |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|
23) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
|