Sosyoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SOS423 | ||||||||
Ders İsmi: | Akademik Okuma Yazma Becerileri | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ESRA KÖTEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste akademik okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi, eleştirel analiz, doğru özetleme, açıklama ve uygun alıntı yapma yöntemlerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Dersin başlıca malzemesi bilimsel araştırma makaleleridir. |
Dersin İçeriği: | Akademik düzeyde yazı yazacak öğrencilerin akademik becerilerini tamamlanır ve geliştirilir. Makale konusunun tespit aşamaları, alıntılama tekniği, içerik öğeleri, düzenleme öğeleri, üslup öğeleri, dil öğeleri ve sözlü sunuşlar gibi yazılı ve sözlü anlatımın temel kuralları verilir. Ayrıca, öğrencilerin belli bir referans sistemine bağlı kalarak akademik yazı yazma becerisi kazandırılır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel bir giriş | Becker, Howard S., 2013, Sosyal bilimcilerin yazma çilesi, Heretik yayınları |
2) | Akademik okuma teknikleri: Anlama ve özetleme | Becker, Howard S., 2013, Sosyal bilimcilerin yazma çilesi, Heretik yayınları |
3) | Akademik okuma teknikleri: Yeniden ifade etme | Becker, Howard S., 2013, Sosyal bilimcilerin yazma çilesi, Heretik yayınları |
4) | Akademik yazım teknikleri: Konu / Okuyucu / Amaç / Dil | Becker, Howard S., 2013, Sosyal bilimcilerin yazma çilesi, Heretik yayınları |
5) | Paragraf yazma: Ana fakir, destekleyici fikirler, birlik ve tutarlılık. | Becker, Howard S., 2013, Sosyal bilimcilerin yazma çilesi, Heretik yayınları |
6) | Paragraf yazma teknikleri: Organizasyon | Becker, Howard S., 2013, Sosyal bilimcilerin yazma çilesi, Heretik yayınları |
7) | Fikir Oluşturma: Ana fikir, giriş paragrafında stratejiler | Becker, Howard S., 2013, Sosyal bilimcilerin yazma çilesi, Heretik yayınları |
8) | Akademik metinde paragraflar arası geçişler, örnek metinleri inceleme | Becker, Howard S., 2013, Sosyal bilimcilerin yazma çilesi, Heretik yayınları |
9) | Akademik okumada eleştirel bakış açısı | Becker, Howard S., 2013, Sosyal bilimcilerin yazma çilesi, Heretik yayınları |
10) | Akademik yazmada eleştirel bakış açısı | Becker, Howard S., 2013, Sosyal bilimcilerin yazma çilesi, Heretik yayınları |
11) | Kaynak kullanma ve referans gösterme ilkeleri | Becker, Howard S., 2013, Sosyal bilimcilerin yazma çilesi, Heretik yayınları |
12) | Akademik makale yazımında özet, giriş ve sonuç | Becker, Howard S., 2013, Sosyal bilimcilerin yazma çilesi, Heretik yayınları |
13) | Akademik makale yazımında yöntem, bulgular ve değerlendirme | Becker, Howard S., 2013, Sosyal bilimcilerin yazma çilesi, Heretik yayınları |
14) | Akademik makale yazımında dil, biçim ve bütünsellik | Becker, Howard S., 2013, Sosyal bilimcilerin yazma çilesi, Heretik yayınları |
Ders Notları / Kitaplar: | Becker, Howard S., 2013, Sosyal bilimcilerin yazma çilesi, Heretik yayınları |
Diğer Kaynaklar: | Becker, Howard S., 2013, Sosyal bilimcilerin yazma çilesi, Heretik yayınları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. | |||||||||
2) Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. | |||||||||
3) Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. | |||||||||
4) En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. | |||||||||
5) İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. | |||||||||
6) Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. | |||||||||
7) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. | |||||||||
8) Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. | |||||||||
9) Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. | |||||||||
10) TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. | 5 |
2) | Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. | 5 |
3) | Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. | |
4) | En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. | |
5) | İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. | |
6) | Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. | 3 |
7) | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. | |
8) | Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. | |
9) | Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. | 4 |
10) | TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. | 5 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Proje Hazırlama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 48 |
Arazi Çalışması | 1 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 50 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 140 |