Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kemik ve Eklem Hastalıklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi |
|
2) |
Karaciğer Hastalıklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi |
Kitapta istenilen bölümü okuma
Powerpoint sunum |
3) |
Karaciğer Hastalıklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi |
Kitapta istenilen bölümü okuma
Powerpoint sunum |
4) |
Safra ve Pankreas Hastalıklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi |
Kitapta istenilen bölümü okuma
Powerpoint sunum |
5) |
Böbrek Hastalıklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi |
Kitapta istenilen bölümü okuma
Powerpoint sunum |
6) |
Böbrek Hastalıklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi |
Kitapta istenilen bölümü okuma
Powerpoint sunum |
7) |
Üriner Sistem Taşlarında Tıbbi Beslenme Tedavisi |
Kitapta istenilen bölümü okuma
Powerpoint sunum |
8) |
Vize |
|
9) |
Psikiyatrik ve Nörolojik Hastalıklarda Tıbbi Beslenme Tedavisi |
Kitapta istenilen bölümü okuma
Powerpoint sunum |
10) |
Solunum Sistemi Hastalıklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi |
Kitapta istenilen bölümü okuma
Powerpoint sunum |
11) |
Enfeksiyon Hastalıklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi |
Kitapta istenilen bölümü okuma
Powerpoint sunum |
12) |
Yanıkta Tıbbi Beslenme Tedavisi |
Kitapta istenilen bölümü okuma
Powerpoint sunum |
13) |
Besin İntoleransı ve Besin Alerjilerinde Tıbbi Beslenme Tedavisi |
Kitapta istenilen bölümü okuma
Powerpoint sunum |
14) |
Test Diyetler |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Powerpoint |
Ders Notları / Kitaplar: |
Dersin sorumlusunun ilgili literatur dogrultusunda olusturdugu ders sunumlari |
Diğer Kaynaklar: |
Akbulut G, Aydın A. Clinical Nutrition in Adults II, İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul,1. Baskı. 2025
Alphan ME. Hastaliklarda Beslenme Tedavisi. Hatipoglu Yayinevi, Ankara, 5. Baski 2019.
Mahan L.K., Escott-Stump S., Krause's Food, Nutrition and Diet Therapy, 14th Edition, W. B. Saunders Company, USA, 2017. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
3 |
2) |
Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar. |
5 |
3) |
Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
5 |
4) |
Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir veya tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. |
5 |
5) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
2 |
6) |
Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. |
3 |
7) |
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. |
5 |
8) |
Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. |
4 |
9) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
4 |
10) |
Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
5 |