Beslenme ve Diyetetik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BES216 | ||||||||
Ders İsmi: | Anne Çocuk Beslenmesi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HANDE ÖNGÜN YILMAZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA DERYA İPEK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin toplum sağlığının korunması ve geliştirilebilmesi için, gebelikten başlayarak, laktasyon, bebeklik ve tüm çocukluk dönemlerindeki genel beslenme ilkeleri ile enerji ve besin ögeleri gereksinimlerini öğrenmeleridir. |
Dersin İçeriği: | Anne ve çocuk sağlığının önemi, gebelik fizyolojisi, gebelik döneminde besin gereksinimleri, gebelik komplikasyonları, laktasyon fizyolojisi ve laktasyon döneminde besin gereksinimleri, anne sütü, tamamlayıcı beslenme, prematüre ve düşük doğum ağırlıklı bebeklerin beslenmesi, büyüme ve gelişmenin değerlendirilmesi, okul öncesi, okul dönemi ve adolesan dönemde beslenme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Anne ve çocuk sağlığının önemi | Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum |
2) | Gebelik fizyolojisi, gebelik döneminde besin gereksinimleri | Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum |
3) | Gebelik komplikasyonları ve beslenme | Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum |
4) | Laktasyon fizyolojisi, laktasyon döneminde besin gereksinimleri | Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum |
5) | Bebeklik döneminde beslenme, Anne sütü | Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum |
6) | Bebeklik döneminde beslenme, Tamamlayıcı beslenme | Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum |
7) | Ara sınav | Ara sınav |
8) | Bebeklik döneminde beslenme , Formülalar ve ticari ürünler | Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum |
9) | Prematüre ve düşük doğum ağırlıklı bebeklerin beslenmesi | Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum |
10) | Okul öncesi dönemde beslenme | Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum |
11) | Okul döneminde beslenme | Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum |
12) | Adolesan dönemde beslenme | Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum |
13) | Büyüme ve gelişmenin değerlendirilmesi | Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum |
14) | Beslenme ve mental gelişim | Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum |
15) | Final sınavı | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim elemanı ders notları |
Diğer Kaynaklar: | 1. American Academy of Pediatrics. Pediatric Nutrition Handbook. Sixth Edition. 2009. 2. Mahan K, Arlin M. Krause’s Food, Nutrition and diet therapy 11th edition 2003. 3. Lawrence RA, Lawrence MR. Breastfeeding. A guide for the medical profession. 7th edition. Mosby Elsevier. 2011. 4. American Academy of Pediatrics. Nutrition. Bright Futures. Third Edition. 2011. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||||
2) Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar. | ||||||||
3) Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||||
5) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||
6) Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. | ||||||||
7) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | ||||||||
8) Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. | ||||||||
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||||
10) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | 5 |
2) | Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar. | 5 |
3) | Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
5) | Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
6) | Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. | 5 |
7) | Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | 5 |
8) | Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. | 5 |
9) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | 4 |
10) | Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rol oynama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 93 |