BES216 Anne Çocuk Beslenmesiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Beslenme ve DiyetetikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Beslenme ve Diyetetik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BES216
Ders İsmi: Anne Çocuk Beslenmesi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 3
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HANDE ÖNGÜN YILMAZ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA DERYA İPEK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin toplum sağlığının korunması ve geliştirilebilmesi için, gebelikten başlayarak, laktasyon, bebeklik ve tüm çocukluk dönemlerindeki genel beslenme ilkeleri ile enerji ve besin ögeleri gereksinimlerini öğrenmeleridir.
Dersin İçeriği: Anne ve çocuk sağlığının önemi, gebelik fizyolojisi, gebelik döneminde besin gereksinimleri, gebelik komplikasyonları, laktasyon fizyolojisi ve laktasyon döneminde besin gereksinimleri, anne sütü, tamamlayıcı beslenme, prematüre ve düşük doğum ağırlıklı bebeklerin beslenmesi, büyüme ve gelişmenin değerlendirilmesi, okul öncesi, okul dönemi ve adolesan dönemde beslenme.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Gebelik döneminden başlayarak, laktasyon dönemi, bebeklik ve tüm çocukluk dönemlerinde genel beslenme ilkeleri ile enerji ve besin ögeleri gereksinimleri hakkında bilgi sahibi olma.
2) Anne sütünün önemi ve içeriği hakkında bilgi sahibi olma.
3) Tamamlayıcı besinler ve tamamlayıcı beslenmeye geçiş kuralları hakkında bilgi sahibi olma.
4) Gebelik, laktasyon, bebeklik ve tüm çocukluk dönemleri için beslenme planları hazırlama
5) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilebilmesi için anne ve çocuk sağlığı ve beslenmesi konularında bireysel ve toplumsal eğitimler planlayıp yürütme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Anne ve çocuk sağlığının önemi Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
2) Gebelik fizyolojisi, gebelik döneminde besin gereksinimleri Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
3) Gebelik komplikasyonları ve beslenme Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
4) Laktasyon fizyolojisi, laktasyon döneminde besin gereksinimleri Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
5) Bebeklik döneminde beslenme, Anne sütü Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
6) Bebeklik döneminde beslenme, Tamamlayıcı beslenme Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
7) Ara sınav Ara sınav
8) Bebeklik döneminde beslenme , Formülalar ve ticari ürünler Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
9) Prematüre ve düşük doğum ağırlıklı bebeklerin beslenmesi Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
10) Okul öncesi dönemde beslenme Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
11) Okul döneminde beslenme Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
12) Adolesan dönemde beslenme Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
13) Büyüme ve gelişmenin değerlendirilmesi Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
14) Beslenme ve mental gelişim Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
15) Final sınavı Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim elemanı ders notları
Diğer Kaynaklar: 1. American Academy of Pediatrics. Pediatric Nutrition Handbook. Sixth Edition. 2009.
2. Mahan K, Arlin M. Krause’s Food, Nutrition and diet therapy 11th edition 2003.
3. Lawrence RA, Lawrence MR. Breastfeeding. A guide for the medical profession. 7th edition. Mosby Elsevier. 2011.
4. American Academy of Pediatrics. Nutrition. Bright Futures. Third Edition. 2011.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar.
3) Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
6) Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
7) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
8) Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
10) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. 5
2) Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar. 5
3) Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
5) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
6) Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. 5
7) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. 5
8) Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. 5
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 4
10) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rol oynama
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 1 3 3
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 93