MZK341 Armoni Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK341
Ders İsmi: Armoni I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 4 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. NACİ MADANOĞLU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. NACİ MADANOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders dikey ve yatay çok seslendirme ve eser çözümleme konularını ele alır. Müziksel işitme, okuma ve yazma konuları ile birlikte yürütülürken bireylerin yaratıcılık özelliğinin gelişmesi amaçlanır. Bu amaç ile birlikte öğrenciler çok seslendirmeyi ve eser çözümlemeyi öğrenir.

Dersin İçeriği: Kadanslar
Kök akorlarla bas realizasyonu
Kök akorlarla şan realizasyonu

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Eser analizi yapabilir
2) 5li akorlar ve çevirmeleri ile ilgili uygulamalar yapabilir
3) Bir gamın bütün derecelerini kapsayan kadansları yazar ve çalar
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Armoni tanımı ve temel bilgileri Derste Armoni teorisinin çalışılması Derste işlenenlerin piyanoda çalınması Verilen kadansların piyanoda çalınması
2) Akorlar arasında bağlantı kuralları Derste işlenen Armoni teorisinin çalışılması Derste işlenenlerin piyanoda çalınması Verilen kadansların piyanoda çalınması
3) Kadans çeşitleri Derste işlenen Armoni teorisinin çalışılması Derste işlenenlerin piyanoda çalınması Verilen kadansların piyanoda çalınması
4) Kök Akorlarla Armoni Realizasyonu Derste işlenen Armoni teorisinin çalışılması Derste işlenenlerin piyanoda çalınması Verilen kadansların piyanoda çalınması
5) Ortak seslerin tutulması Derste işlenen Armoni teorisinin çalışılması Derste işlenenlerin piyanoda çalınması Verilen kadansların piyanoda çalınması
6) Dizideki 4.-5. derece akorlarının bağlamı Derste işlenen Armoni teorisinin çalışılması Derste işlenenlerin piyanoda çalınması Verilen kadansların piyanoda çalınması
7) Genel tekrar Derste işlenen Armoni teorisinin çalışılması Derste işlenenlerin piyanoda çalınması Verilen kadansların piyanoda çalınması
8) Vize sınavı Derste işlenen Armoni teorisinin çalışılması Derste işlenenlerin piyanoda çalınması Verilen kadansların piyanoda çalınması
9) Dizideki 2.-5. derece akor bağlamı Derste işlenen Armoni teorisinin çalışılması Derste işlenenlerin piyanoda çalınması Verilen kadansların piyanoda çalınması
10) Kök akorlarla soprano realizasyonu Derste işlenen Armoni teorisinin çalışılması Derste işlenenlerin piyanoda çalınması Verilen kadansların piyanoda çalınması
11) Güçlü derece akorların kullanılışı Derste işlenen Armoni teorisinin çalışılması Derste işlenenlerin piyanoda çalınması Verilen kadansların piyanoda çalınması
12) 2,3,6. derece akorları Derste işlenen Armoni teorisinin çalışılması Derste işlenenlerin piyanoda çalınması Verilen kadansların piyanoda çalınması
13) Örnek bas ve soprano realizasyonlarının incelenmesi Derste işlenen Armoni teorisinin çalışılması Derste işlenenlerin piyanoda çalınması Verilen kadansların piyanoda çalınması
14) Örnek bas ve soprano realizasyonlarının incelenmesi Derste işlenen Armoni teorisinin çalışılması Derste işlenenlerin piyanoda çalınması Verilen kadansların piyanoda çalınması
15) Genel tekrar Derste işlenen Armoni teorisinin çalışılması Derste işlenenlerin piyanoda çalınması Verilen kadansların piyanoda çalınması
16) Final Sınavı Derste işlenen Armoni teorisinin çalışılması Derste işlenenlerin piyanoda çalınması Verilen kadansların piyanoda çalınması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Theodore Dubois -Armoni
Diğer Kaynaklar: Piyano- Piano
Dizekli Tahta-Music Notation Board
Bilgisayar- Computer

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34