Diş Hekimliği ( İngilizce ) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DENT117 | ||||||||
Ders İsmi: | Medical Biology and Genetics | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi HİLAL EREN GÖZEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Teorik derslerimizde; Hücre Biyolojisinin temel bilgilerinden başlayıp moleküler düzeyde hücre ve hücresel olayların işleyişi; hücre bölünmesi-hücre ölümü dengesinin önemi ve çeşitli hastalıklarla ilintisi; ayrıca immunogenetik, genetik teknolojiler, genetik hastalıklar, kalıtım esasları gibi diğer konular hakkında temel bilgilerin ve çeşitli hastalıklarla ilintisi hakkında bilgi verilmesi amaçlanır. Pratik derslerimizde ise öğrencilerimizin sıklıkla kullanılan Tıbbi Biyoloji ve Genetik laboratuvar tekniklerini öğrenmeleri ve pratik yapmaları amaçlanır. Öğrencilerimizin meslek hayatlarına başladıklarında genetik çalışmalar üzerine işbirliği yapabilecek; genetik hastalık taşıdığından şüphelenilen hastanın test ve tahlil sonuçlarının nasıl yorumlanacağını bilecek düzeyde olmalarına temel oluşturmaları amaçlanır. |
Dersin İçeriği: | Hücresel Yapılar / Organeller DNA Yapı, İşlev / DNA Replikasyonu RNA Yapısı ve Transkripsiyonel Düzenlenme Transkripsiyonel ve Post-Transkripsiyonel Düzenlenme Mutasyonlar / Mutagenez Genetik Kodlar, tRNA, rRNA / Protein Sentezi Post Transyonel Modifikasyonlar/Epigenetik Genetik Teknolojileri I Genetik Teknolojileri II Sinyal Yolakları Hücre Bölünmesi / Hücre Siklusu Düzenlenmesi Hücre Ölümü Düzenlenmesi Genel Tekrar ve Soru-Cevap İnsan Genom Organizasyonu Genetik Kontrol Mekanizmaları Kromozom Anomalileri ve Hastalıklar Mendel Genetiği / Kalıtım Paternleri Mendel Dışı Genetik Genetik Hastalıklar Genel Tekrar ve Soru-Cevap Kanser Genetiği Genetik Danışma İmmunogenetik I İmmunogenetik II Genel Tekrar ve Soru-Cevap I Genel Tekrar ve Soru-Cevap II |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hücresel Yapılar ve Organeller | Bölüm 2,3,4,5-Moleküler Hücre Biyolojisi, Hasan Veysi Güneş; Chapter 1,2-The cell: Molecular Approach,Cooper GM |
2) | DNA Yapı ve İşlevi/ DNA Replikasyonu | Bölüm 8-Moleküler Hücre Biyolojisi, Hasan Veysi Güneş; Chapter 4 & Chapter 6-The cell:Molecular Approach, Cooper GM |
3) | RNA Yapısı ve Transkripsiyonel Düzenlenme | Bölüm 8-Moleküler Hücre Biyolojisi, Hasan Veysi Güneş; Chapter 7,8-Cell: Molecular Approach, Cooper GM |
4) | Transkripsiyonel ve Post Transkripsiyonel düzenleme | Bölüm 8-Moleküler Hücre Biyolojisi, Hasan Veysi Güneş; Chapter 7,8- The cell: Molecular Approach, Cooper GM |
5) | Genetik Kod/tRNA, rRNA , Protein Sentezi | Bölüm 8-Moleküler Hücre Biyolojisi, Hasan Veysi Güneş; Chapter 7,8- The cell: Molecular Approach, Cooper GM |
6) | Genel Tekrar | Ders sunum slaytları |
8) | 1st Midterm | |
10) | Post translasyonel modifikasyonlar/Epigenetik | Bölüm 8-Moleküler Hücre Biyolojisi-Hasan Veysi Güneş; Chapter 8,10- The cell: Molecular Approach, Cooper GM |
11) | Mutasyonlar/Mutagenez | Bölüm 8-Moleküler Hücre Biyolojisi, Hasan Veysi Güneş; Chapter 6- The cell: Molecular Approach, Cooper GM; |
12) | Genetik Teknolojileri-1 | Bölüm 1-Moleküler Hücre Biyolojisi, Hasan Veysi Güneş; Chapter 4,5- The cell: Molecular Approach, Cooper GM; |
13) | Genetik Teknolojileri-2 | Bölüm 1-Moleküler Hücre Biyolojisi, Hasan Veysi Güneş; Chapter 4,5- The cell: Molecular Approach, Cooper GM; |
14) | Hücresel Sinyal Yolakları | Bölüm 10, Moleküler Hücre Biyolojisi,Hasan Veysi Güneş; Chapter 15, The cell: Molecular Approach, Cooper GM |
15) | Hücre Bölünmesi / Hücre Siklusu Düzenlenmesi | Bölüm 11, Moleküler Hücre Biyolojisi, Hasan Veysi Güneş; Chapter 16, The cell: Molecular Approach, Cooper GM |
16) | 2nd Midterm | |
16) | Genel Tekrar | Ders sunum slaytları |
17) | Hücre Ölümü Düzenlenmesi | Bölüm 11-Moleküler Hücre Biyolojisi, Hasan Veysi Güneş; Chapter 17- The cell: Molecular Approach, Cooper GM; |
18) | Genetik Kontrol Mekanizmaları | Tıbbi Genetiğin Esasları, Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith; Thompson & Thompson Tıbbi Genetik, Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes , Huntington F. Willard; Essential Medical Genetics, Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith; Thompson & Thompson Genetics in Medicine, Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes ,Huntington F. Willard |
18) | İnsan Genom Organizasyonu | Tıbbi Genetiğin Esasları, Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith; Thompson & Thompson Tıbbi Genetik, Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes , Huntington F. Willard; Essential Medical Genetics, Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith; Thompson & Thompson Genetics in Medicine, Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes ,Huntington F. Willard |
19) | Mendel Genetiği, Kalıtım paternleri | Tıbbi Genetiğin Esasları, Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith; Thompson & Thompson Tıbbi Genetik, Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes , Huntington F. Willard; Essential Medical Genetics, Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith; Thompson & Thompson Genetics in Medicine, Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes ,Huntington F. Willard |
20) | Mendel-Dışı Genetik | Tıbbi Genetiğin Esasları, Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith; Thompson & Thompson Tıbbi Genetik, Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes , Huntington F. Willard; Essential Medical Genetics, Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith; Thompson & Thompson Genetics in Medicine, Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes ,Huntington F. Willard |
21) | Kromozom Anomalileri ve Hastalıkları | Tıbbi Genetiğin Esasları, Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith; Thompson & Thompson Tıbbi Genetik, Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes , Huntington F. Willard; Essential Medical Genetics, Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith; Thompson & Thompson Genetics in Medicine, Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes ,Huntington F. Willard |
22) | Genetik Hastalıkları | Tıbbi Genetiğin Esasları, Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith; Thompson & Thompson Tıbbi Genetik, Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes , Huntington F. Willard; Essential Medical Genetics, Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith; Thompson & Thompson Genetics in Medicine, Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes ,Huntington F. Willard |
23) | Genel Tekrar | Ders sunum slaytları |
24) | 3rd Midterm | |
25) | 3rd Midterm | |
26) | Kanser Genetiği | Tıbbi Genetiğin Esasları, Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith; Thompson & Thompson Tıbbi Genetik, Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes , Huntington F. Willard; Essential Medical Genetics, Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith; Thompson & Thompson Genetics in Medicine, Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes ,Huntington F. Willard |
27) | Genetik Danışmanlık | Tıbbi Genetiğin Esasları, Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith; Thompson & Thompson Tıbbi Genetik, Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes , Huntington F. Willard; Essential Medical Genetics, Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith; Thompson & Thompson Genetics in Medicine, Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes ,Huntington F. Willard |
28) | Resmi Tatil | |
29) | Immunogenetik I | Tıbbi Genetiğin Esasları, Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith; Thompson & Thompson Tıbbi Genetik, Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes , Huntington F. Willard; Essential Medical Genetics, Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith; Thompson & Thompson Genetics in Medicine, Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes ,Huntington F. Willard |
30) | Immunogenetik II | Tıbbi Genetiğin Esasları, Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith; Thompson & Thompson Tıbbi Genetik, Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes , Huntington F. Willard; Essential Medical Genetics, Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith; Thompson & Thompson Genetics in Medicine, Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes ,Huntington F. Willard |
31) | Genel Tekrar I | Ders sunum slaytları |
32) | Genel Tekrar II | Ders sunum slaytları |
Ders Notları / Kitaplar: | Moleküler Hücre Biyolojisi-Hasan Veysi Güneş, İstanbul Tıp HÜCRE:Moleküler Yaklaşım, Cooper Gm, İzmir Tıp Kitapevi Tıbbi Genetiğin Esasları- Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith Thompson & Thompson Tıbbi Genetik- Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes , Huntington F. Willard Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith Moleküler Hücre Biyolojisi, Hasan Veysi Güneş, İstanbul Tıp Kitabevi |
Diğer Kaynaklar: | Moleküler Hücre Biyolojisi-Hasan Veysi Güneş, İstanbul Tıp The Cell: A Molecular Approach-Cooper GM, Sinauer Associates Inc. Essential Medical Genetics- Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith Thompson & Thompson Genetics in Medicine- Robert L. Nussbaum , Roderick R. McInnes ,Huntington F. Willard |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | |||||
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | |||||
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. | |||||
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. | |||||
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. | |||||
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | |
2) | Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | |
3) | Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. | |
4) | Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. | |
5) | Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. | |
6) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 64 | % 0 |
Laboratuar | 24 | % 0 |
Ara Sınavlar | 3 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 32 | 2 | 64 |
Laboratuvar | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınavlar | 3 | 8 | 24 |
Final | 1 | 32 | 32 |
Toplam İş Yükü | 144 |