Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
- Ders konuları hakkında bilgilendirme ve genel tekrar |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III
- Tonal Deşifre I |
2) |
- Re major, Si minör, Si Flat major, Sol minör tonlarında dikte ve deşifre çalışmaları |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III
- Tonal Deşifre I |
3) |
- Dört sesli (yedili) akorlar; dominant yedili akorun kök ve çevrimleri, Dominant yedili akorun duyumu |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III
- Tonal Deşifre I |
4) |
- La Majör, Fa minör tonunda dikte ve solfej çalışmaları
- 7'li akorların tekrarı ve kadanslar |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III
- Tonal Deşifre I |
5) |
- Fa ve 3. çizgi Do anahtarları ile ritmik okuma
- 6/8 9/8 12/8 Ölçü rakamlı eserlerde solfej ritim okuma |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III
- Tonal Deşifre I |
6) |
- Sol çalıp sağ el melodik okuma egzersizleri
- Parti geçişli okuma çalışmaları |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III
- Tonal Deşifre I |
7) |
- Genel Tekrar |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III
- Tonal Deşifre I |
8) |
- Vize Sınavı |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III
- Tonal Deşifre I
|
9) |
- Çift üçleme , altılama, ve ikileme çalışmaları |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III
- Tonal Deşifre I |
10) |
- Kadans çeşitleri ve piyanoda kadansların çalınması
- Partilerin söylenmesi
- Kulak çalışması |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III
- Tonal Deşifre I
|
11) |
- Modülasyon tanımı ve yakın tonlara modülasyon
- Ölçü rakamı değişimli solfej parçalarının melodik okuması
- 8'liğe bir vurulan eserlerde 32'lik 64'lük notalarla çalışmalar
|
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III
- Tonal Deşifre I |
12) |
- Solfej okumasında müzikal anlatım
- Nüans çalışmaları
- Ritmik dikte |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III
- Tonal Deşifre I |
13) |
- Ritmik okuma çalışması
- Melodik okuma çalışması
- Partisyon üzerinde analiz
- Transpoze çalışması |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III
- Tonal Deşifre I |
14) |
- Aralık çalışması
- 7'li akorların kurulumu partisyon üzerinde analizi
- Kadans türlerinin tekrarı
- Solfej çalışması |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III
- Tonal Deşifre I |
15) |
- Genel Tekrar |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III
- Tonal Deşifre I |
16) |
- Final Sınavı |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III
- Tonal Deşifre I
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi |
|
2) |
Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. |
|
3) |
Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması |
|
4) |
Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. |
|
5) |
Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. |
|
6) |
Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. |
|
7) |
Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
|
8) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
|
9) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
|
10) |
Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
|