MZK365 BM Nazariyatı ve Solfej IIIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK365
Ders İsmi: BM Nazariyatı ve Solfej III
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. METİN BAHTİYAR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. METİN BAHTİYAR
Doç. Dr. NACİ MADANOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders müzik teorisi hakkında tanıtıcı bilgiler verir. Bireyin nota, ritm, ve ölçü güçlüklerini çözmesini; müziksel işitmelerini ve deşifre okumalarını geliştirmeyi hedefler.
Dersin İçeriği: - Dört sesli, Yedili akor kurulumları
- Fa ve 3. Çizgi Do anahtarı üzerinde basit nota okuma çalışmaları
- 6/8 9/8 12/8 ritmik parçalar
- Kadanslar Ölçü değişimli solfej parçaları ve Tonal deşifre üzerinde bunların uygulanması
- Seviyeye uygun dikte çalışmaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Müzik teorisini öğrenmek ve solfej yapmak.
2) - Partisyon geçişli okuma - 7'li akorların kurulumu - Partisyon üzerinde analiz - Solfej ve ritimde belirli bir seviyeye gelmek
3) Batı Müziği Teorisi dersi ve tüm bilginin kullanılması.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) - Ders konuları hakkında bilgilendirme ve genel tekrar - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III - Tonal Deşifre I
2) - Re major, Si minör, Si Flat major, Sol minör tonlarında dikte ve deşifre çalışmaları - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III - Tonal Deşifre I
3) - Dört sesli (yedili) akorlar; dominant yedili akorun kök ve çevrimleri, Dominant yedili akorun duyumu - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III - Tonal Deşifre I
4) - La Majör, Fa minör tonunda dikte ve solfej çalışmaları - 7'li akorların tekrarı ve kadanslar - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III - Tonal Deşifre I
5) - Fa ve 3. çizgi Do anahtarları ile ritmik okuma - 6/8 9/8 12/8 Ölçü rakamlı eserlerde solfej ritim okuma - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III - Tonal Deşifre I
6) - Sol çalıp sağ el melodik okuma egzersizleri - Parti geçişli okuma çalışmaları - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III - Tonal Deşifre I
7) - Genel Tekrar - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III - Tonal Deşifre I
8) - Vize Sınavı - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III - Tonal Deşifre I
9) - Çift üçleme , altılama, ve ikileme çalışmaları - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III - Tonal Deşifre I
10) - Kadans çeşitleri ve piyanoda kadansların çalınması - Partilerin söylenmesi - Kulak çalışması - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III - Tonal Deşifre I
11) - Modülasyon tanımı ve yakın tonlara modülasyon - Ölçü rakamı değişimli solfej parçalarının melodik okuması - 8'liğe bir vurulan eserlerde 32'lik 64'lük notalarla çalışmalar - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III - Tonal Deşifre I
12) - Solfej okumasında müzikal anlatım - Nüans çalışmaları - Ritmik dikte - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III - Tonal Deşifre I
13) - Ritmik okuma çalışması - Melodik okuma çalışması - Partisyon üzerinde analiz - Transpoze çalışması - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III - Tonal Deşifre I
14) - Aralık çalışması - 7'li akorların kurulumu partisyon üzerinde analizi - Kadans türlerinin tekrarı - Solfej çalışması - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III - Tonal Deşifre I
15) - Genel Tekrar - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III - Tonal Deşifre I
16) - Final Sınavı - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III - Tonal Deşifre I

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı III
- Tonal Deşifre I
Diğer Kaynaklar: Piyano- Piano Dizekli Tahta-Music Notation Board Bilgisayar- Computer

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34