MZS371 Toplu Uygulama Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZS371
Ders İsmi: Toplu Uygulama I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ERHAN ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ADEM SEVİNÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere müzikal eserleri grup içinde başarıyla icra etme becerilerini geliştirmek, işbirliği ve iletişim becerilerini artırmak, toplu uygulama sırasında sahne hakimiyeti kazandırmak ve öğrencilere müzikal performansın kolektif doğasını anlatmaktır.
Dersin İçeriği: Grup içinde etkili iletişim ve işbirliği geliştirme.
Toplu uygulama sırasında sahne hakimiyeti kazanma.
Müzikal eserleri grup içinde doğru bir şekilde icra etme yeteneğini geliştirme.
Toplu uygulama sırasında yaratıcı ve anlamlı müzikal kararlar alma.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Grup içinde etkili iletişim ve işbirliği geliştirme.
2) Toplu uygulama sırasında sahne hakimiyeti kazanma.
3) Müzikal eserleri grup içinde doğru bir şekilde icra etme yeteneğini geliştirme.
4) Toplu uygulama sırasında yaratıcı ve anlamlı müzikal kararlar alma.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Toplu Uygulama Kavramları Ders notları ders saatinde öğrencilere temin edilecektir.
2) Toplu uygulamanın tanımı, grup dinamikleri Ders notları ders saatinde öğrencilere temin edilecektir.
3) Repertuvar Seçimi Ders notları ders saatinde öğrencilere temin edilecektir.
4) Toplu uygulama için repertuvarın belirlenmesi, eser seçim kriterleri Ders notları ders saatinde öğrencilere temin edilecektir.
5) Toplu Çalışma Teknikleri Ders notları ders saatinde öğrencilere temin edilecektir.
6) Grup içinde etkili çalışma teknikleri, işbirliği ve iletişim Ders notları ders saatinde öğrencilere temin edilecektir.
7) Toplu Uygulamada Düzenleme Ders notları ders saatinde öğrencilere temin edilecektir.
8) Eserlerin grup için düzenlenmesi, enstrümantasyon Ders notları ders saatinde öğrencilere temin edilecektir.
9) Repertuarın Teknik Zorlukları Ders notları ders saatinde öğrencilere temin edilecektir.
10) Grup içindeki teknik zorlukların üstesinden gelme stratejileri Ders notları ders saatinde öğrencilere temin edilecektir.
11) Toplu Uygulama Performansı Ders notları ders saatinde öğrencilere temin edilecektir.
12) Grup içinde performans hazırlığı, sahne tecrübeleri Ders notları ders saatinde öğrencilere temin edilecektir.
13) Toplu Uygulama Konseri Ders notları ders saatinde öğrencilere temin edilecektir.
14) Toplu uygulama konseri düzenleme, performansın değerlendirilmesi Ders notları ders saatinde öğrencilere temin edilecektir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "The Art of Chamber Music" - William S. Newman
Diğer Kaynaklar: "The Art of Chamber Music" - William S. Newman

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi 1
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması 2
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 4
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. 3
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. 5
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 1 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 18