Çocuk Gelişimi (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CGL215 | ||||||||
Ders İsmi: | Eğitimde Drama | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. FUNDA AYRA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. FUNDA AYRA Öğr.Gör. GİZEM TÜRİTOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | “EĞLENCE, MERAK, YARATICILIK, HAYAL GÜCÜ, ÖĞRENME”yi içeren Eğitimde Drama dersi, okul öncesi eğitimi kapsamında öğrencilerin mesleki yaşantılarında uygulayabilecekleri, mental ve sosyal gelişimi destekleyen özgün programlar yaratarak sorgulamayı, üretmeyi, keşfetmeyi, problem çözebilme özelliklerini geliştirmeyi hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği: | A. Yaratıcı dramanın çocuk gelişimindeki önemini bilir. B. Çeşitli drama etkinlikleri planlar. C. Pandomim, rol alma, doğaçlama tekniklerini çocuk gelişiminde kullanır. D. Hikaye oluşturur. E. Oluşturduğu hikayeyi oyunlaştırır. F. Drama etkinliklerinde eğiticinin rolünü bilir. G. Çocuk gelişiminde oyunun önemini bilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
2) | Derse genel bir bakış ve ders içeriğinin anlatılması | sözlü anlatım |
2) | Yaratıcı Drama Nedir? Eğitimde Dramayı Nasıl kullanırız? | |
3) | İletişim ve iletişimde drama | |
4) | Drama ile eğitimin “Özel eğitim gerektiren çocuklarda” kullanımı | |
5) | Dramanın kapsadığı etkinlikler | |
6) | Pantomim tekniği ve uygulama | |
6) | Pantomim tekniği ve uygulama | |
7) | Rol alma tekniği ve uygulama | |
8) | Doğaçlama tekniği ve uygulama | |
8) | Doğaçlama tekniği ve uygulama | |
8) | Doğaçlama tekniği ve uygulama | |
8) | Doğaçlama tekniği ve uygulama | |
8) | Doğaçlama tekniği ve uygulama | |
9) | Ara sınav | |
10) | Hikaye oyunlaştırma | |
11) | Çocuk Gelişiminde Oyunların Etkisi | |
12) | Hareket çalışmaları ve uygulama | sınıf uygulamaları |
13) | Drama uygulamaları | |
14) | Drama uygulamaları | |
14) | Drama uygulamaları | |
15) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | slaytlar |
Diğer Kaynaklar: | 1)Çocuk Eğitiminde Yaratıcı Drama; Prof. Dr. Mübeccel Gönen-Çocuk Gelişimi uzm. Nursel Uyar Dalkılıç 2)Kukla Oyunları ve Dramatizayonlar “Nezihe Öztürk”, Morpa Kültür Yayıncılık, 1998 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir | ||
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir | ||
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir | 5 |
2) | Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir | 5 |
3) | Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir | 5 |
Anlatım | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Uygulama | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 0 |
Final | 1 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 60 |