Optisyenlik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | OPT114 | ||||||||
Ders İsmi: | Optisyenlik Fiziği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. İSMAİL BAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. İSMAİL BAL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Işığın fiziksel özellikleri ve ışığın madde ile etkileşmesini kavratmaktır. |
Dersin İçeriği: | Işık teorileri Işığın yansıması ve kırılması Yansıma ile görüntü oluşumu Kırılma ile görüntü oluşumu Optik aletler Young ve Çift Yarın Deneyleri İnce filimlerde yansıma ile girişim Kırınım Işığın foton kuramı Fotoelektrik olay Kompton Siyah cisim ışıması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Işık Teorileri | Yok |
2) | Işığın yansıması ve kırılması | Yok |
3) | Yansıma ile görüntü oluşumu | Yok |
4) | Yansıma ile görüntü oluşumu (çukur ve tümsek aynalar) | Yok |
5) | Kırılma ile görüntü oluşumu | yok |
6) | Kırılma ile Görüntü Oluşumu (Mercekler) | Yok |
7) | Vize sınavı | yok |
8) | Young Çift Yarık Deneyi | Yok |
9) | Optik Aletler | yok |
10) | İnce filmlerde yansıma ile girişim | yok |
11) | Kırınım | yok |
12) | Merceklerde görüntü deneyleri | Merceklerde görüntü oluşumuna çalışmak-ilgili deney malzemesi |
13) | Young Deneyi | Young deneyine çalışmak-ilgili deney seti |
14) | Mchelson-Morley Deneyi | Michelson-Morley Deneyine çalışmak-ilgili deney |
15) | Final Sınavı | Tüm ders konuları |
Ders Notları / Kitaplar: | Üniversiteler İçin Fizik Bekir Karaoğlu/Seçkin Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | Fizik Optik ders notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||||
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||||
3) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 4 |
2) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
3) | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | 4 |
Anlatım | |
Laboratuvar | |
Rapor Yazma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Rapor Teslimi | 4 | 4 | 16 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 46 |