PRF107 Temel Kardiyopulmoner Bypass İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Perfüzyon TeknikleriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Perfüzyon Teknikleri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRF107
Ders İsmi: Temel Kardiyopulmoner Bypass
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi VEYSEL YILDIZ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ERHAN KAYA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Temel Kardiopulmoner Bypass dersi; komponentlerini ve uygulama tekniklerini tanır, sıralar. Kardiyopulmoner bypass sırasındaki perfüzyonun yeterliliğini değerlendirir. Myokardiyak koruma tekniklerini ve sistemik hipotermi uygulamalarını tanır, sıralar. Kardiyak fizyolojisindeki süreçleri tanır, ayırt eder. Renal ve solunum fizyolojisindeki süreçleri tanır, ayırt eder. Kardiyovasküler hemodinamik prensipleri ve ilişkili organ işlevlerini tanır. Kardiyopulmoner bypass sisteminin oluşturduğu sistemik inflamatuar yanıtın özelliklerini sıralar. Dolaşım ve perfüzyon destek sistemlerinin hemodinamik ve fizyolojik özelliklerini tanır, ayırt eder.
Dersin İçeriği: • Kardiyopulmoner bypass komponentlerini tanır
• Kardiyopulmoner bypass uygulama tekniklerini sıralar
• Kardiyak fizyolojisindeki süreçleri tanır, ayırt eder.
• Kardiyopulmoner bypass sisteminin oluşturduğu sistemik inflamatuar yanıtın özelliklerini sıralar.
• Renal ve solunum fizyolojisindeki süreçleri tanır, ayırt eder

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Dersin işleyiş şeklini tanımlar Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
2) • Kardiyopulmoner bypass tekniklere giriş Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
3) • Bypass fizyolojisi genel bakış Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
4) • Kalp ve kalp-akciğer transplantasyonu, Pediyatrik kardiopulmoner bypass Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
5) • Kardiyopulmoner bypass ve mekanik dolaşım desteği uygulama sırasında güvenlik, kalite, etik konuları Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
6) • Kardiyovasküler fizyoloji, Hemodinami, rena vemyokardiyal fizyoloji prensiplerini tanıma Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
7) • Pediatrik kardiyopulmoner bypass ve diğer dolaşım destek uygulamaları sırasında oluşabilecek sorunları ve çözümlere yaklaşım yolları Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
8) • Vize Sınavı YOK
9) • Kardiyopulmoner bypass sırasında uygulanan teknikler, alternatif yöntemler ve biyomedikal yönden kullanılabilecek teknolojiyi kapsar. Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
10) • Kalp ve damar cerrahisi uygulamalarındaki anestezi teknikleri Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
11) • Kalp ve kalp-akciğer transplantasyonu, Pediyatrik kardiopulmoner bypass Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
12) • Kalp cerrahisi ile ilgili temel konular ve perfüzyonisti ilgilendiren temel noktalar, Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
13) • Pediaktrik Bypass cerrahi uygulamaları Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
14) • Final Sınavı YOK
15) • Final Sınavı YOK

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Charles C., Kurusz, Mark, Lawrance, A.Earl, Safety and techniques in perfusion. Kardiyopulmoner Baypas,
Diğer Kaynaklar: yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
4) - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
7) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
8) - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
9) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
10) - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 5
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. 5
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 5
4) - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 5
5) - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 5
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
7) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme 5
8) - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
9) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme 5
10) - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 41