Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Hastalıkların uluslararası sınıflandırmasının Türkiye´deki kullanımı |
sunum |
1) |
Hastalıkların uluslararası sınıflandırılmasının tarihi gelişimi |
sunum |
2) |
Hastalıkların uluslararası sınıflandırılmasının önemi |
sunum |
3) |
• Sınıflandırma ve kodlama sistemlerinin temelleri |
sunum |
4) |
• Hastalıkların Uluslararası Sınıflandırma Sistemleri; Kullanılan sınıflandırma sistemleri ve özellikleri Hastalıkların uluslararası sınıflandırmasının Türkiye'deki kullanımı |
sunum |
5) |
• Dünya´da sınıflandırma sistemi örnekleri |
sunum |
6) |
• Hastalıkların uluslararası sınıflandırmasının Türkiye´deki kullanımı |
sunum |
7) |
Hastalıkların uluslararası sınıflandırmasının Türkiye´deki kullanımı |
sunum |
8) |
Ara sınav ile değerlendirme |
yok |
9) |
• ICD-10 sisteminin genel tanıtımı ve kodlama kuralları |
sunum |
10) |
• ICD-10 sisteminin genel tanıtımı ve kodlama kuralları |
sunum |
11) |
• ICD-10 sisteminin temel yapısı, ICD-10 sisteminde alfabetik dizin kullanımı |
sunum |
12) |
ICD-10 sisteminin temel yapısı, ICD-10 sisteminde alfabetik dizin kullanımı |
sunum |
13) |
• ICD-10 sisteminde tabular liste kullanımı |
sunum |
15) |
• Tabular list usage in ICD-10 system |
sunum |
15) |
• Final sınavı, öğrencilerin değerlendirilmesi |
yok |
Ders Notları / Kitaplar: |
BALCI, Ali Erkan; Hastalıkların Uluslararası Sınıflandırılması, ICD KLİNİK KODLAMA (Basılmamış Ders Kitabı)
Sağlık Bakanlığı, Hastalıklar ve Sağlık Problemlerinin Uluslararası İstatistiksel Sınıflandırılması , Onuncu Yenilenme, 3Cilt, Ankara, 2007. |
Diğer Kaynaklar: |
Sağlık Bakanlığı Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı Sağlık-NET Projesi, İş Kuralları Kılavuzu , Tarih: 09.07.2009 Sürüm: 2.2.
TÜBİTAK, UEKAE, Sağlık Bakanlığı e-imza Sunumu, e-imza Teknolojisi ve Elektronik Sertifika , 28 Ocak 2010; ÖZDEMİRCİ, Fahrettin, Üniversitelerde Belge Yönetimi ve Arşivler , Türk Kütüphaneciliği, s.218-229, 22 Şubat 2007.
Referanslar:
Diğer ders materyalleri: Ders sunum notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Kodlama için esas olan tıbbi kayıtlardan ICD-10 sistemini kullanarak kodlama yapabilir. |
|
2) |
Ekrana ve klavyeye bakmadan on parmak yazma tekniğiyle konuşma hızında yazabilir. |
|
3) |
Ofis programlarını kullanımında bilgi ve becerilere sahip olur. |
3 |
4) |
İş yazıları, resmi ve özel yazışmaların yapılması konusunda gerekli becere sahip olur. |
|
5) |
Kurumunu en iyi şekilde temsil eden, sıfır hata prensibi ile gönüllülük esasına dayalı uyumlu çalışanlar haline gelirler. |
2 |
6) |
Sürekli öğrenme isteğine sahip, görünüşü ve davranışları ile örnek bireyler olurlar. |
3 |
7) |
Hasta hakları, iş ahlakı, etik kavramlar hakkında bilgi sahibi olurlar. |
3 |
8) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
|
9) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir. |
|
10) |
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir. |
2 |
11) |
Tıbbi dokümantasyon ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. |
3 |
12) |
Tıbbi dokümantasyon ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. |
|
13) |
Tıbbi dokümantasyon ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. |
4 |
14) |
Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. |
|
15) |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir |
3 |
16) |
Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisini kazanır. |
|
17) |
Mesleği için gerekli matematiksel hesaplama ve analizleri yapabilir.
|
|
18) |
Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazanır.
|
|
19) |
Mesleği ile ilgili etik değerleri özümser. |
4 |
20) |
Derslerde öğrendiklerini, bir işletmede kullanarak uygulamasını yapar ve iş hayatının çalışma koşullarını öğrenir.
|
4 |
21) |
Mesleki ve toplumsal alanda gelişim ve değişimin ajanı olur, |
|
22) |
Sosyal ve politik sorunların farkında olarak, toplum kalkınmasına katkı sağlar,
|
|
23) |
Yaşam boyu öğrenme ve gelişim sorumluluğunu sürdürür, eleştirel düşünür ve etkili iletişim becerisine sahip olur,
|
|
24) |
Mesleğin gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, |
4 |
25) |
Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler, takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar, |
|
26) |
Gerek bireyler gerekse toplumun diğer kesimleriyle, mevcut olanakları kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|