Sağlık Kurumları İşletmeciliği | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SKI158 | ||||||||
Ders İsmi: | Sağlık Kurumları Uygulaması II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BÜLENT DERSE | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ONUR YARAR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sağlık kuruluşlarının idari, mali ve teknik fonksiyonlarının işleyişi öğrencilere gösterilmektedir. Bu uygulama ile öğrencilere sağlık kurumunun yönetsel sınırları içerisinde çalışmaları sağlanır ve öğrencilere sınıf ortamında olmayan yönetim deneyimleri kazandırılır. |
Dersin İçeriği: | Hastane tanıtımı ve oryantasyon Hastane ve hasta hizmetleri yönetimi ve organizasyonu Hasta hizmetleri yönetimi Hasta hizmetleri personel organizasyonu Hasta hizmetleri personelinin görev ve yetkileri Hasta hizmetleri operasyonları Hasta hizmetleri günlük iş ve işlemleri Hasta hizmetleri iş akışları Hasta hizmetleri işlem türleri Ayaktan ve Yatan Hasta Hizmetleri Faturalama Süreçleri Fatura ve fatura kontrol süreçleri Özel ve kamu sigortaları ve farkları SGK işlem süreçleri ve Özel sağlık sigortası işlem süreçleri Özel sağlık sigortası işlem süreçleri Vize Haftası Tamamlayıcı sağlık sigortası işlem süreçleri Uygulama Uygulama Uygulama Uygulama Final Sınavları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ayaktan ve Yatan Hasta Hizmetleri Faturalama Süreçleri Fatura ve fatura kontrol süreçleri | - |
1) | Hastane tanıtımı ve oryantasyon Hastane ve hasta hizmetleri yönetimi ve organizasyonu | - |
2) | Hasta hizmetleri yönetimi Hasta hizmetleri personel organizasyonu Hasta hizmetleri personelinin görev ve yetkileri | - |
3) | Hasta hizmetleri operasyonları Hasta hizmetleri günlük iş ve işlemleri Hasta hizmetleri iş akışları Hasta hizmetleri işlem türleri | - |
5) | Özel ve kamu sigortaları ve farkları SGK işlem süreçleri ve Özel sağlık sigortası işlem süreçleri | - |
6) | Özel sağlık sigortası işlem süreçleri | - |
7) | Vize Hastası | - |
8) | Tamamlayıcı sağlık sigortası işlem süreçleri | - |
9) | Uygulama | - |
10) | Uygulama | - |
11) | Uygulama | - |
12) | Uygulama | - |
13) | Final Sınavları | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Hasta Hizmetleri, Onur Yarar, Özgür İnce (ed). Güneş Tıp Kitapevi, 2017 |
Diğer Kaynaklar: | Sağlık İşletmeleri Yönetimi, Dilaver Tengilimoğlu, Mahmut Akbolat, Oğuz Işık, Nobel Akademik Yayıncılık, 2012 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | |||||||||||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||||||||||
1) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | |||||||||||||
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | |||||||||||||
2) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||||||||||||
3) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||||||||||
4) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | |||||||||||||
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |||||||||||||
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||||||||||
7) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | |||||||||||||
8) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | |||||||||||||
9) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |||||||||||||
10) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |||||||||||||
11) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | 5 |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 5 |
1) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 5 |
2) | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | 5 |
2) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 5 |
3) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 5 |
4) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | 5 |
5) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | 5 |
6) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 5 |
7) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | 5 |
8) | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | 5 |
9) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 5 |
10) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 5 |
11) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | 5 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Uygulama | |
Gözlem | |
Raporlama | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 60 |
Final Pratik | 1 | % 20 |
Rapor Teslimi | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 40 | 40 |
Uygulama | 1 | 100 | 100 |
Derse Özgü Staj | 1 | 100 | 100 |
Rapor Teslimi | 1 | 50 | 50 |
Final | 1 | 100 | 100 |
Toplam İş Yükü | 390 |