MZK352 Genel Müzik Tarihi IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK352
Ders İsmi: Genel Müzik Tarihi II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FAZIL CEM KÜÇÜMEN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi FAZIL CEM KÜÇÜMEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere genel müzik tarihindeki önemli dönemleri, akımları ve bestecileri anlamayı, müziğin evrimini ve kültürel bağlamdaki değişimleri değerlendirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Barok dönem özellikleri, romantik dönem içeriği, ulusal müzik türleri, grup biçiminde anılan bestecilerin temsilcileri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Müzik tarihini dönemsel olarak incelemek ve bilgi sahibi olmak.
2) Ulusal müziğe giriş
3) Bestecileri ve eserlerini dönemsel olarak değerlendirmek
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Barok Dönem: Barok müziğin temel özellikleri Barok dönemde öne çıkan besteciler ve eserleri Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır.
2) Barok Dönem: Barok müziğin temel özellikleri Barok dönemde öne çıkan besteciler ve eserleri Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır.
3) Klasik Dönem: Klasik dönemin müzikal özellikleri Klasik dönemdeki önemli besteciler ve eserleri Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır.
4) Klasik Dönem: Klasik dönemin müzikal özellikleri Klasik dönemdeki önemli besteciler ve eserleri Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır.
5) Romantik Dönem: Romantik dönemin müzikal özellikleri ve duygusal ifade Romantik dönemdeki öne çıkan besteciler ve eserleri Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır.
6) Romantik Dönem: Romantik dönemin müzikal özellikleri ve duygusal ifade Romantik dönemdeki öne çıkan besteciler ve eserleri Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır.
7) Yüzyılın İkinci Yarısı ve Ulusal Akımlar: Ulusal müzik akımları ve etkileri Dönemin önemli bestecileri ve eserleri Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır.
8) Yüzyılın İkinci Yarısı ve Ulusal Akımlar: Ulusal müzik akımları ve etkileri Dönemin önemli bestecileri ve eserleri Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır.
9) Yüzyılın Başları ve Yenilikçi Akımlar: İkinci Viyana Okulu ve atonal müzik Yenilikçi akımların öne çıkan temsilcileri Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır.
10) Yüzyılın Başları ve Yenilikçi Akımlar: İkinci Viyana Okulu ve atonal müzik Yenilikçi akımların öne çıkan temsilcileri Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır.
11) Yüzyılın Orta Dönemi ve Popüler Müzik: Jazz, rock, blues gibi popüler müzik türleri Yüzyılın ortasındaki önemli müzik hareketleri Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır.
12) Yüzyılın Orta Dönemi ve Popüler Müzik: Jazz, rock, blues gibi popüler müzik türleri Yüzyılın ortasındaki önemli müzik hareketleri Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır.
13) Dönemsel İnceleme ve Toplu Değerlendirme: Öğrencilerin seçtikleri bir dönemi detaylı olarak inceleme Toplu bir değerlendirme ve müzik dinletisi Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır.
14) Dönemsel İnceleme ve Toplu Değerlendirme: Öğrencilerin seçtikleri bir dönemi detaylı olarak inceleme Toplu bir değerlendirme ve müzik dinletisi Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır.
Diğer Kaynaklar: "A History of Western Music" - J. Peter Burkholder, Donald Jay Grout, Claude V. Palisca
"The Oxford History of Western Music" - Richard Taruskin

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34