MZK415 Koro Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK415
Ders İsmi: Koro I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. METİN BAHTİYAR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. SİMGE NARİN
Öğr.Gör. SEVAL IRMAK
Öğr.Gör. METİN BAHTİYAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders müzik teorisi hakkında tanıtıcı bilgiler verir. Bireyin nota, ritm, ve ölçü güçlüklerini çözmesini; müziksel işitmelerini ve deşifre okumalarını, toplu söyleme tekniklerini geliştirmeyi hedefler.
Dersin İçeriği: Çoksesli Müzik Tanıtımı
Koro Oluşturma ve Çalıştırma
Toplu söyleme teknikleri (Nefes, ses üretimi ve tınlatma)
Repertuvar Çalışması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Koronun tarihsel gelişim süreci hakkında bilgiler edinmek. Önemli müzikal örnekleri dinleyerek kültür bağlamında bir yeterlik kazanmak.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Temel seviyede ses ve nefes kontrolü sağlamak. Müziği dinamikleriyle çalışarak toplu şarkı söyleme konusunda yeterlik kazanmak. İşitsel anlamda çoksesli ve teksesli müziği tanımak.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) “Konservatuvar Marşı” Solfej Çalışması “Konservatuvar Marşı” Necil Kazım Akses - Ulvi Cemal Erkin
1) Koro ve Nüans.“Deriko” 4 sesli düzenleme-Saip Egüz. “Deriko” 4 sesli düzenleme-Saip Egüz.
2) Koro ve tempo (hız). “Deriko” Çok sesliliği oturtmak, dinleyerek söylemek. “Deriko” 4 sesli düzenleme-Saip Egüz.
3) Acapella koro (eşliksiz-çıplak sesle) çalışması “Deriko” 4 sesli düzenleme-Saip Egüz
4) Piyano Eşlikli Çalışma “Deriko” 4 sesli düzenleme-Saip Egüz
5) Koroda denge (Ensemble). A.A.Saygun “Yunus Emre” Oratoryosundan No:5 Koral “Benim Adım Dertli Dolap” A.A.Saygun “Yunus Emre” No:5 Koral “Benim Adım Dertli Dolap”
6) “Benim Adım Dertli Dolap” Söz ve Ritm Çalışması A.A.Saygun “Yunus Emre” No:5 Koral “Benim Adım Dertli Dolap”
7) “Benim Adım Dertli Dolap” Solfej Çalışması A.A.Saygun “Yunus Emre” No:5 Koral “Benim Adım Dertli Dolap”
8) Vize Sınavı
9) “Benim Adım Dertli Dolap” Tını Çalışması A.A.Saygun “Yunus Emre” No:5 Koral “Benim Adım Dertli Dolap
10) “Konservatuvar Marşı” Söz ve Ritm Çalışması “Konservatuvar Marşı” Necil Kazım Akses - Ulvi Cemal Erkin
11) “Konservatuvar Marşı” Solfej Çalışması “Konservatuvar Marşı” Necil Kazım Akses - Ulvi Cemal Erkin
12) “Konservatuvar Marşı” Prova “Konservatuvar Marşı” Necil Kazım Akses - Ulvi Cemal Erkin
13) Genel Tekrar “Konservatuvar Marşı” Necil Kazım Akses - Ulvi Cemal Erkin, " Deriko" 4 sesli düzenleme Saip Egüz
14) Muammer Sun “Kurtuluş” Filmi müziklerinden “İzmir’in Dağları”. Söz ve Ritim Çalışması Muammer Sun - İzmir'in Dağları
15) Muammer Sun - İzmir'in Dağları Solfej Çalışması Muammer Sun - İzmir'in Dağları
16) Final Sınavı Final Examination

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Konservatuvar Marşı
Muammer Sun "İzmir'in Dağları"
Yunus Emre Oratoryosu 5 numaralı Koral
Diğer Kaynaklar: Konservatuvar Marşı
Muammer Sun "İzmir'in Dağları"
Yunus Emre Oratorio No. 5 Koral

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34